مقالات

طرز تهیه ذرت مکزیکی با قارچ ( از ۰ تا ۱۰۰ تهیه ذرت مکزیکی در خانه )

طرز تهیه ذرت مکزیکی خانگی

ذرت مکزیکی یک میان وعده خوشمزه است که طعم فوق‌العاده آن سبب شده تا طرفداران زیادی داشته باشد. همانطور که از نام ذرت مکزیکی مشخص است این خوراکی خوشمزه متعلق به کشور مکزیک بوده و اکنون در سر تا سر جهان طرفداران خاص خود را دارد. در خصوص ذرت مکزیکی و طعم آن بهتر است به این نکته نیز اشاره کنیم که دستور پخت ذرت مکزیکی طبخ شده در ایران با دستور پختی که در مکزیک برای پخت این میان وعده خوشمزه استفاده می‌شود تفاوت دارد. این موضوع نشان‌دهنده این است که برای تهیه ذرت مکزیکی روش‌ها و دستور پخت‌های متفاوتی وجود دارد. در این مقاله به توضیح بیشتر در مورد طرز تهیه ذرت مکزیکی می‌پردازیم که در ایران رواج دارد.

مواد لازم برای تهیه ذرت مکزیکی

> ذرت : ۵۰۰ گرم

> پنیر پیتزا : ۱۰۰ گرم

> قارچ : ۲۵۰ گرم

> سس مایونز : ۳ قاشق غذا خوری

> کره : ۲ قاشق غذا خوری

> آویشن : یک قاشق چای خوری

> نمک، فلفل : به میزان لازم

> روغن : یک قاشق غذا خوری

> آبلیمو یا لیمو تازه : یک قاشق غذا خوری

 

طرز تهیه فراپاچینو یک نوشیدنی بی نظیر از ترکیب قهوه و یخ با کارامل یا نوتلا را در مقالات دیگر ما بخوانید.

طرز تهیه ذرت مکزیکی با قارچ

 

طرز تهیه ذرت مکزیکی

 

در این قسمت طرز تهیه ذرت مکزیکی با قارچ را توضیح خواهیم داد.

به منظور شروع کار نیاز است تا قارچ‌ها را به درستی شسته و سپس با استفاده از چاقو به صورت حلقه حلقه‌ای برش بدهید. بهتر است حلقه‌های برش داده شده دارای ابعاد متوسط باشند و از بزرگ خرد کردن قارچ خودداری کنید.

بعد از خرد کردن قارچ نوبت به این مرحله می‌رسد که در یک قابلمه با ابعاد متناسب مقداری آب بریزید و قابلمه را بر روی حرارت گذاشته تا آب درون قابلمه به جوش بیاید.

بعد از به جوش آمدن آب درون قابلمه باید مقداری آب لیمو به آب در حال جوشیدن اضافه کنید.

در طرز تهیه ذرت مکزیکی در خانه بعد از اضافه کردن آب لیمو باید قارچ‌های حلقه حلقه شده را به محتویات قابلمه اضافه کنید.

در مرحله بعد چند دقیقه صبر کنید تا قارچ‌ها در حد یک جوش خوردن درون قابلمه بپزد و بعد از آن به سرعت قارچ‌ها را درون آبکش ریخته و مواد را زیر آب سرد نگه دارید.

توجه به زمان و همچنین داشتن سرعت عمل در این مرحله از مراحل طرز تهیه ذرت مکزیکی خانگی از اهمیت بالایی برخوردار است و علت این موضوع هم این است که قارچ‌ها مدت زمان زیادی درون آب جوش نماند و بیش از حد مورد انتظار نپزد.

 

هفت سین عیدتو انتخاب کردی؟ ظروف هفت سین

 

قارچ‌های آبکشی شده را کنار بگذارید.

درون یک قابلمه کره یا روغن مایع بریزید. در خصوص انتخاب کره یا روغن مایع بهتر است به این نکته اشاره کنیم که اگر می‌خواهید ذرت مکزیکی سالم‌تری داشته باشید بهتر است به جای کره از روغن‌های سالم نظیر روغن زیتون استفاده کنید. روغن را درون قابلمه ریخته و بر روی حرارت ملایم قرار بدهید.

در مرحله بعد نوبت به اضافه کردن ذرت می‌رسد. ذرت‌ها را به روغن درون قابلمه اضافه کنید و با حرارت بالا تفت بدهید. هدف از انجام این مرحله این است که ذرت تا حدی طعم روغن را بگیرد و همچنین تفت دادن ذرت درون روغن سبب می‌شود تا دانه‌های ذرت کمی نرم شوند.

چند دقیقه ذرت‌ها را تفت بدهید و بعد از آن قارچ‌های آبکشی شده را به ذرت‌های درون قابلمه اضافه کنید. ذرت و قارچ‌ها را هم‌زده تا به طور یکنواخت با یکدیگر ترکیب شوند.

در این مرحله از مراحل طرز تهیه ذرت مکزیکی خانگی باید ادویه‌های مخصوص ذرت مکزیکی را به مواد درون قابلمه اضافه کنید. این ادویه‌ها شامل نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز و آویشن می‌شود.

ادویه را به مخلوط ذرت و قارچ اضافه کرده و بر روی حرارت مواد را با یکدیگر ترکیب کنید تا ادویه‌ها با ذرت و قارچ تفت خورده و ترکیب بشوند.

سپس نوبت به اضافه کردن سس مایونز می‌رسد. در خصوص سس مایونز اضافه شده به ذرت مکزیکی لازم به توضیح است که قبل از اضافه کردن سس مایونز به دیگر ترکیبات این میان وعده خوشمزه باید سس مایونز را با استفاده از همزن کمی رقیق کرده و سس مایونز رقیق شده را به محتویات درون قابلمه اضافه کنید. بار دیگر مواد را هم بزنید تا به طور یکدست با یکدیگر ترکیب بشوند.

بعد از اضافه کردن سس مایونز هم نوبت به اضافه کردن پنیر پیتزا می‌رسد. برای اضافه کردن پنیر پیتزا دو روش وجود دارد. برخی افراد پنیر پیتزا را کم کم به مواد اضافه می‌کنند و با هم زدن پنیر را با دیگر محتویات قابلمه ترکیب می‌کنند.

برخی از افراد هم قبل از اضافه کردن پنیر پیتزا به دیگر مواد ذرت مکزیکی در ابتدا پنیر پیتزا را با مقداری روغن تفت می‌دهند تا پنیر به اصطلاح آب شود و سپس پنیر پیتزا آب شده را به دیگر مواد اضافه می‌کنند و ان را در سرویس سفالی رنگی میریزند.

 

 

نکات تخصصی تهیه ذرت مکزیکی:

مقدار پنیر پیتزا استفاده شده در طرز تهیه ذرت مکزیکی با قارچ به سلیقه شما بستگی دارد. اگر از علاقمندان پنیر پیتزا هستید می‌توانید از مقدار بیشتری استفاده کنید یا بنا به سلیقه کمتر بریزید.

از دیگر ترکیبات استفاده شده در ذرت مکزیکی که به سلیقه شما بستگی دارد می‌توان به کالباس اشاره کرد.

برای عطر و طعم بهتر ذرت مکزیکی هم می‌توانید علاوه بر آویشن از دیگر سبزیجات معطر نظیر جعفری استفاده کنید.

در خصوص طرز تهیه ذرت مکزیکی در خانه بهتر است بدانید که قبل از تفت دادن ذرت‌ها لازم است به مدت ۴۵ دقیقه آن‌ها را بر روی حرارت ملایم بپزید. به منظور بهتر شدن طعم ذرت هم می‌توان هنگام پختن مقداری نمک به آب جوش اضافه کنید.

به عنوان سخن پایانی باید گفت در این مقاله به توضیح بیشتر در خصوص طرز تهیه ذرت مکزیکی پرداختیم. طعم بی‌نظیر ذرت مکزیکی سبب شده تا افراد زیادی طرفدار یادگیری طرز تهیه ذرت مکزیکی در خانه باشند. به راحتی با رعایت چند نکته می‌توانید یک ذرت مکزیکی خوش مزه و البته سالم را در خانه خود آماده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *