مقالات

طرز تهیه فراپه نوشیدنی خوشمزه (تهیه فراپه نوتلا + کارامل و موز)

طرز تهیه فراپاچینو

کافه و کافه گردی از جمله تفریحاتی است که افراد زیادی علاقمند به آن بوده و زمان خود را به آن اختصاص می‌دهند. منو کافی شاپ بسیار متنوع است و با خوراکی و نوشیدنی‌های مختلف آماده پذیرایی از شما می‌باشد. یکی از نوشیندنی های محبوب که در منو کافی شاپ ها است فراپاچینو است که طعم بی‌نظیر و البته متفاوت این نوشیدنی آن را بسیار محبوب کرده است، اگر شما هم از طرفداران این نوشیدنی خوشمزه هستید باید بدانید که برای خوردن این نوشیدنی نیاز نیست به کافی شاپ بروید. در این مقاله به توضیح بیشتر در خصوص طرز تهیه فراپه در خانه می‌پردازیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص اینکه فراپاچینو چیست با ما همراه باشید.

 

فراپاچینو چیست؟

نوشیدنی فراپاچینو که برخی آن را به عنوان فراپه می‌شناسند. یک نوشیدنی خوشمزه که بر پایه قهوه تهیه می‌شود ولی برخلاف قهوه که یک نوشیدنی گرم کافی شاپ است خنک میباشد. قهوه یک نوشیدنی تلخ محسوب می‌شود و ممکن است برخی افراد از طعم تلخ آن استقبال نکنند! پیشنهاد ما به این افراد خوردن این نوشیدنی خنک است که با آن می‌توانند قهوه را با یک طعم شیرین، خنک و متفاوت میل کنند. این نوشیدنی در اصل ابداع ایتالیایی‌ها است. برای تهیه این نوشیدنی به غیر از قهوه از ترکیبات دیگری نظیر خامه، سیروپ یا شربت‌های طعم دار هم استفاده می‌شود.

 

فراپاچینو با نوتلا

 

مواد لازم برای تهیه فراپه نوتلا

 

 یخ:                                                            یک پیمانه
اسپرسو:                                                     ۲ شات
شیر:                                                          نصف پیمانه
نوتلا و اسپری خامه:                                      به میزان لازم
حتما بخوانید: طرز تهیه دونات

 

مرحله به مرحله تهیه فراپه نوتلا

اصلی‌ترین ترکیب برای تهیه این نوشیدنی خنک و خوشمزه اسپرسو است. به همین دلیل است که نوشیدنی را بر پایه قهوه می‌دانند. بنابراین برای شروع مراحل طرز تهیه فراپه لازم است تا اسپرسو را آماده کنید. به منظور تهیه اسپرسو هم نیاز به دستگاه مخصوص آن دارید.

  • در ابتدا مقداری قهوه را درون دستگاه مخصوص ریخته و کمی تمپ کنید و در نهایت با عصاره‌گیری از مواد دستگاه ۲ شات قهوه اسپرسو شما آماده است.
  • برای دم کردن این اسپرسو هم می‌توانید از فرنچ پرس، موکات و دیگر روش‌های موجود استفاده کنید.
  • در مجموع برای روش تهیه اسپرسو هیچ محدودیتی وجود ندارد.
  • درصد و ترکیب اسپرسو هم سلیقه‌ای محسوب می‌شود و برای طرز تهیه فراپاچینو خانگی بنا بر سلیقه خود می‌توان عمل کرد.
  • در مرحله بعد نیاز به دستگاه مخلوط کن یا غذا ساز دارید که از آن برای ترکیب مواد با یکدیگر استفاده می‌شود.
  • مواد اولیه خود یعنی اسپرسو، شیر و شکر را درون غذا ساز ریخته و مواد را با یکدیگر مخلوط کنید تا ترکیبی یکدست به دست بیاید.
  • بعد از اینکه مواد به طور کامل با یکدیگر مخلوط شدند نوبت به اضافه کردن یخ می‌رسد.
  • یخ را به مواد درون دستگاه اضافه کرده و مجدد مواد را با یکدیگر مخلوط کنید. به همین سادگی نوشیدنی خنک و خوشمزه شما آماده است.
  • بعد از طی این مراحل نوبت به آخرین مرحله از مراحل آماده‌سازی فراپه نوتلا می‌رسد که این مرحله همان مرحله سرو و تزئین نوشیدنی است.
  • برای سرو این مدل نوشیدنی به نوتلا نیاز دارید. مقداری از نوتلا را درون یک لیوان شیشه‌ای بریزید و سپس فراپاچینو آماده شده را به لیوان مورد نظر اضافه کنید.
  • در نهایت هم روی نوشیدنی خود را با اسپری خامه به شکل دلخواه خود تزئین کرده و میل کنید. اگر خامه و نوتلا از عناصر مورد علاقه شما نیستند میتوانید به جای آنها از اسپری کارامل استفاده کرده و با تهیه ماکیاتو یک نوشیدنی خوشمزه داشته باشید طرز تهیه کارامل ماکیاتو را در مقالات دیگر ما بخوانید.

 

 

طرز تهیه فراپه نوشیدنی خوشمزه (تهیه فراپه نوتلا + کارامل و موز)

 

مواد لازم برای تهیه فراپه کارامل

با طرز تهیه یک مدل دیگر از انواع فراپاچینو تحت عنوان فراپاچینو کارامل آشنا خواهید شد. برای تهیه این نوشیدنی خوشمزه به مواد زیر نیاز دارید.

 

یخ:                                                ۱ پیمانه
اسپرسو:                                        ۲ شات
شیر:                                             ۱ پیمانه
شکر قهوه‌ای:                                  ۱ قاشق غذا خوری
سس کارامل :                                 ۲ قاشق غذا خوری
پودر قهوه یا نسکافه:                        به میزان لازم
حتما بخوانید: طرز تهیه چیپس خانگی

طرز تهیه فراپه با کارامل

  • طرز تهیه فراپه خانگی این مدل هم در ابتدا لازم است تا دو شات اسپرسو را به روش مورد نظر خود آماده کنید.
  • بعد از آماده‌سازی اسپرسو که مهم‌ترین ترکیب این نوشیدنی محسوب می‌شود نوبت به آن می‌رسد تا اسپرسو را با دیگر مواد نظیر یخ درون مخلوط کن ریخته و با یکدیگر ترکیب کرد.
  • بعد از آن نوبت به اضافه کردن سس کارامل، شیر و شکر قهوه‌ای می‌رسد.
  • مخلوط کن را روشن کرده تا مواد به درستی با یکدیگر ترکیب شده و یک ترکیب یکدست به وجود بیاید.
  • در خصوص شکر استفاده شده لازم به توضیح است که محدودیت خاصی وجود ندارد به این معنا که شما می‌توانید از شکر سفید هم استفاده کنید اما بهتر است بدانید که در دستور تهیه اصلی این نوشیدنی شکر قهوه‌ای وجود دارد و استفاده از شکر قهوه‌ای طعم بهتری به نوشیدنی شما می‌بخشد.
  • بعد از این مرحله هم نوبت به سرو کردن نوشیدنی خنک شما می‌رسد. نوشیدنی را در یک لیوان بزرگ ریخته و روی آن را به سلیقه خود با پودر قهوه یا پودر نسکافه تزئین کنید.
  • در مورد تهیه فراپاچینو چند نکته وجود دارد از جمله اینکه دقت داشته باشید که در طی مراحل آماده‌سازی نوشیدنی یخ به طور کامل خرد شده و از سرو کردن نوشیدنی که یخ‌ها آن نمایان است خودداری کنید. برای سرو این نوشیدنی می‌توانید از ست چایخوری سرامیکی استفاده نمایید.

 

مواد لازم برای تهیه فراپه موز

یکی دیگر از انواع نوشیندنی فراپه که پرطرفدار است فراپه موز می‌باشد. در این قسمت به طرز تهیه فراپه موز می‌پردازیم برای تهیه این نوشیدنی خوشمزه به مواد زیر نیاز دارید:

 

شیر:                                            ۱ پیمانه
موز:                                             ۲ عدد
بستنی وانیلی:                              نصف پیمانه
آب پرتقال:                                     ۱/۴ پیمانه
شکر:                                           ۱/۵ پیمانه
آب نارنج:                                      ۱ قاشق غذاخوری
یخ خرده شده:                              ۳ قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه فراپه موز

مواد گفته شده را داخل مخلوط کن بریزید و با هم ترکیب کنید تا جایی که مواد کف کند. سپس مواد ترکیب شده را درون لیوان دلخواه بریزید. برای تزئین می‌توانید از یک برش میوه های دلخواه خود استفاده کنید. اگر تمایل دارید می‎توانید به فراپه خود بستنی هم اضافه کنید تا یک نوشیدنی متفاوت‎ داشته باشید. اگر هم دوست دارید طرز تهیه اسموتی موز را بدانید این مقاله را مطالعه بفرمایید.

سخن پایانی

باید گفت در این مقاله به توضیح بیشتر در خصوص طرز تهیه فراپاچینو پرداختیم. دانستید که یک نوشیدنی خنک و خوشمزه محسوب می‌شود که بر پایه قهوه تهیه شده اما طعم بسیار متفاوتی دارد. مهم‌ترین تفاوت این نوشیدنی با قهوه این است که برخلاف طعم تلخ قهوه طعم شیرینی داشته و همچنین برخلاف اینکه قهوه یک نوشیدنی گرم محسوب می‌شود فراپاچینو یک نوشیدنی سرد است. در مجموع با نوشیدن این نوشیدنی متفاوت می‌توانید طعم قهوه را در یک قالب بسیار متفاوت تجربه کنید. اگر به طعم قهوه علاقمند هستید ولی تمایل دارید یک نوشیدنی خنک نوش جان کنید ما به شما آیس کافی را پیشنهاد میدهیم برای آشنایی با طرز تهیه آیس کافی بدون شیر مقالات دیگر را بخوانید.

 

 

برای اطلاع از قیمت پاسماوری جدید به فروشگاه ایدرا مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *