مقالات

طرز تهیه موهیتو لیمو نعنا خانگی خوشمزه و ضد عطش

طرز تهیه موهیتو

موهیتو، موجیتو یا موخیتو یک نوشیدنی کلاسیک با ریشه کوبایی است که از ترکیب آبلیمو، شکر، برگ نعنا و آب گازدار درست می‌شود. پس مواد خوراکی با ریشه کوبایی یک نوشیدنی بدون الکل یا نوشیدنی موکتل با خاصیت ضد عطش به متقاضیان ارائه می‌دهند.

نوشیدنی موهیتو از نوع کافی شاپی یا خانگی با انواع میوه فصل همچون سیب، انبه، توت فرنگی و بنا به ذائقه مشتری با موز نیز درست می‌شود. پس طرز تهیه این نوع نوشیدنی بدون الکل بسته به ذائقه مشتری و میوه های در دسترس می‌توان متفاوت باشد. ولی دستور اولیه و ترکیبات اصلی آن در سراسر دنیا همان آبلیمو، آب گازدار، برگ نعنا و شکر است.

 

طرز تهیه موهیتو گازدار

 

طرز تهیه موهیتو کافی شاپ

 

به محض فرا رسیدن فصل تابستان و گرمای طاقت فرسای آن تنها راه چاره نوشیدن یک موکتل تگری با طعم لیمو و نعنا است. چه بهتر این نوشیدنی یک موهیتو گازدار باشد. زیرا آب لیمو ترش می‌تواند عطش را برطرف کند. همچنین طعم بی نظیر ترکیب نعناع با آب لیموی تازه را نمی‌توان نادیده گرفت. البته سبک های مختلفی جهت آموزش موهیتو موجود است که هر کدام از آنها سلیقه خاص خود را می‌طلبد. پس طرز تهیه این نوشیدنی بدون الکل و گازدار به شرح زیر است.

مرحله اول

برای هر لیوان از این نوشیدنی به ۸ الی ۱۰ برگ نعناع تازه نیاز است. البته ذائقه هر فرد نسبت به فرد دیگر متفاوت بوده و می‌توان تعداد برگ ها را افزایش داد. ولی حالت استاندارد تعداد برگ های نعناع همان مقدار ذکر شده است. سپس لیمو ترش ها را به چهار قسمت تقسیم کرده و هسته های آن بیرون آورید. برگ های نعناع و دو عدد از قاچ های لیمو را داخل لیوان مدنظر بریزید.

مرحله دوم

این مرحله به کوبیدن برگ نعناع اختصاص دارد. پس برگ ها را به قدری بکوبید تا روغن مدنظر را خارج نمایید. زیرا به محض روغن پس دادن بوی برگ نعناع نیز در فضا میپیچد. البته این عمل تنها به یک گوشتکوب ساده چوبی در اندازه کوچک نیاز دارد. همچنین کوبیدن قاچ لیمو جهت خروج آب این میوه برای یک موکتل گازدار ضروری است.

مرحله سوم

دو قاچ لیمو ترش باقی مانده را به لیوان اضافه کنید. همچنین برای شیرینی نوشیدنی به شربت ساده یا یک قاشق شکر نیاز است. دوباره گوشتکوب را برداشته و دو قاچ لیمو اضافه شده را له کنید تا زمانی که آبشان را خارج نمایید.

مرحله چهارم

افزودن یخ در این مرحله صورت می‌گیرد. البته باید یخ را داخل میکسر خرد کرده و یا جداگانه آن را بکوبید. در این حالت یخ به تکه های کوچکتری تبدیل شده و سایز آن مناسب لیوان است. پس نصف ماگ سرامیکی مورد نظر یا لیوانتان را با یخ پر کرده و آب گازدار را به آن اضافه نمایید. طعم نوشیدنی را چشیده و در صورت نیاز به آن شکر یا شربت اضافه کنید. همچنین با برگ های نعناع دارای ساقه و قاچ های لیمو می‌توان روی موکتل گازدار را تزئین نمود.

 

 

طرز تهیه موهیتو لیمو نعنا خانگی

 

تهیه موهیتو

 

طرز تهیه نوشیدنی لیمو نعنا خانگی با طرز تهیه موهیتو کافی شاپ تفاوت چندانی ندارد. پس در روش خانگی پوست لیموها را کنده و آنها را نصف کنید. البته باید هسته های لیمو را جدا شود تا طعم نوشیدنی به سمت تلخی نرود. سپس لیموها، عسل و برگ های تمیز نعنا را داخل مخلوط کن ریخته و آن را روشن کنید استفاده از نعنا همانطور که در طرز تهیه شربت سکنجبین گفته شد علاوه بر افزودن طعم بی نظیر به شربت خواص فوق العاده ای برای دستگاه گوارش نیز دارد. به محض پوره شدن مواد می‌توان تکه های یخ و آب گازدار را به مواد اضافه نمود. ولی در موکتل کافی شاپ شکر یا شربت ساده را جایگزین عسل می‌کنند. زیرا در نوشیدنی کافی شاپی بیشتر به ظاهر و نحوه سرو موهیتو توجه می‌شود. همچنین کافی شاپ ها برای جذب مشتری این نوع نوشیدنی خنک را با برخی از میوه های فصل نیز درست می‌کنند.

 

مواد لازم برای تهیه موهیتو برای دو نفر

طرز تهیه موهیتو و مقدار مواد لازم برای دو نفره به طعم آن بستگی دارد که متداول ترین آن موهیتو لیمو است. زیرا این نوع نوشیدنی در فصل گرما از عطش جلوگیری کرده و کاملا به صرفه می‌باشد. پس مواد لازم برای این موکتل بدون الکل به شرح زیر می‌باشد.

 

یخ:                                                            ۱/۵ لیوان
آب گازدار:                                                    ۱/۲ لیوان
شکر:                                                         ۲ قاشق غذاخوری
لیموترش:                                                    ۳ عدد
نعناع تازه:                                                   به مقدار لازم

 

تمام مواد را با هم ترکیب کرده و داخل مخلوط کن بریزید. مقدار یخ مصرفی، این نوشیدنی را به نوعی یخ در بهشت تبدیل می‌کند. البته اگر خواهان نوشیدنی لیمو نعناع آبکی تر هستید باید مقداری از یخ را به آب اضافه کرده و داخل دستگاه بریزید. پس به هیچ عنوان یخ را حذف نکرده تا به بافت مدنظر دست یابید. درنتیجه نوشیدنی شما آماده شده و می‌توانید آن را نوش جان کنید.

 

خواص موهیتو

 

طرز تهیه موهیتو لیمو نعنا خانگی

 

موهیتو یک نوشیدنی آسان و خوشمزه است که در سبک های مختلف برای مشتریان کافی شاپ یا اهالی منزل درست می‌شود. این نوشیدنی گوارا علاوه بر رفع تشنگی و عطش ناشی از گرمای تابستان دارای خواص زیر نیز می‌باشد.

  • آنتی اکسیدان قوی

نعنای داخل شربت موهیتو از خواص آنتی اکسیدان بالایی برخوردار است. بنابراین اکثر افراد به همین دلیل نوشیدنی لیمو نعنا را در رژیم غذایی روزانه خود قرار می‌‌دهند تا از بیماری هایی مانند آلزایمر و سرطان پیشگیری کنند.

  • بهبود عملکرد سیستم ایمنی

وجود ویتامین C در هر نوع رژیم غذایی می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت نماید. همچنین نقش بسزایی در افزایش فعالیت سلول های بدن نیز دارد. از دیگر مزایای ویتامین C داخل این موکتل، تولید گلبول های سفید مورد نیاز بدن است. شربت سکنجبین هم برای تقویت سیتم ایمنی بدن مناسب است برای آشنایی با دیگر خواص شربت سکنجبین کلیک کنید.

  • کمک به سلامت دستگاه گوارش

امروزه اکثر بیماری های گوارشی ریشه در تغذیه ناسالم و تغییر سبک زندگی دارند. پس هر فرد با قرار دادن شربت موهیتو در رژیم روزانه می‌تواند از ایجاد چنین بیماری هایی پیشگیری کند. زیرا این نوشیدنی دارای خواص ضد التهابی بوده که روند تحریک پذیری سندروم روده را در دراز مدت کند می‌نماید. سپس حرکات روده را افزایش داده و از ابتلا به برخی بیماری ها همچون یبوست جلوگیری می‌کند. همین امر مصرف داروهای شیمیایی را به حداقل می‌رساند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *