مقالات

طرز تهیه فتوچینی مرحله به مرحله ( ۲ طرز تهیه فتوچینی با گوشت + مرغ )

طرز تهیه فتوچینی

معنای کلمه فتوچینی، روبان کوچک است و فتوچینی نوعی پاستا است که اغلب در رم تهیه می‌شود؛ شکل این نوع پاستا، نواری و صاف به صورت ضخیم است. پاستا فتوچینی، یکی از غذاهایی بسیار خوشمزه و پرطرفدار است که رسپی‌های مختلفی برای تهیه آن وجود دارد.

ما در این مقاله طرز تهیه فتوچینی با سس گوجه و طرز تهیه فتوچینی با مرغ و قارچ را برای پاستای فتوچینی قرار داده‌ایم که جزو پرطرفدارترین رسپی‌ها برای تهیه پاستای فتوچینی محسوب می‌شوند پس تا آخر این مقاله همراه ما بمانید.

 

طرز تهیه فتوچینی با سس گوجه و گوشت

مواد لازم برای طرز تهیه فتوچینی با گوشت چرخ کرده و گوجه :

 

کره                                        ۲۵۰ گرم
روغن مایع                               ۲ قاشق غذاخوری
سیر                                       ۲ حبه
آرد سفید                                ۲ قاشق غذاخوری
شیر                                      ۱ پیمانه
گوجه گیلاسی                         حدود ۱۵ عدد
پاستا فتوچینی                        ۱ بسته ۱۲ عددی
جعفری خرد شده                     ۱ قاشق غذاخوری
اسفناج                                  ۱۵۰ گرم
رب گوجه                                ۱ قاشق غذاخوری پر (اختیاری)
راسته گوساله                         ۳۵۰ گرم
پنیر پارمسان                           به اندازه دلخواه ( در حد دو قاشق غذاخوری)
نمک و فلفل                            به میزان لازم

 

مراحل طرز تهیه فتوچینی با سس گوجه و گوشت به صورت زیر است:

گوشت را به صورت ورقه‌های نازک برش دهید و همراه با نمک و فلفل سرخ کنید؛ توجه داشته باشید در ابتدای شروع کار لازم است که حرارت شعله زیاد باشد تا گوشت آب نیندازد چون اگر گوشت آب بیندازد سفت می‌شود. پس از اینکه گوشت‌ها سرخ شدن، آن‌ها را به صورت نواری برش دهید و کنار بگذارید.

در صورتی که از گوشت سرخ شده خوشتان نمی‌آید و احساس می‌کنید در این مواقع گوشت به خوبی نمی‌پزد، می‌توانید به جای آن از گوشت چرخ‌کرده استفاده کنید و نگران نباشید با این کار پاستا فتوچینی شما بد مزه نمی‌شود.

داخل یک تابه کره را بریزید و سیری که از قبل رنده کرده‌اید را به آن اضافه کنید و تفت دهید؛ سپس آرد را اضافه کنید و تا حد دو دقیقه تفت دهید و شیر را هم به آن اضافه کنید و سریع هم بزنید تا آرد گلوله گلوله نشود. در صورتی که رب گوجه دوست دارید، در این مرحله آن را هم به شیر اضافه کنید و اجازه دهید سس کمی غلیظ شود و بعد تابه را از روی حرارت بردارید. البته پیشنهاد می‌شود از رب گوجه در این رسپی استفاده نکنید چون به نظر من بدون رب گوجه طعم بهتری دارد.

گوجه‌های گیلاسی را به دو قسمت تقسیم کنید و سپس همراه با یک قاشق غذاخوری روغن مایع، آن‌ها را کمی تفت دهید تا از حالت خامی خارج شوند؛ سپس گوجه‌ها را به سس آماده شده اضافه کنید. اسفناج را هم درشت خرد کنید و داخل همان تابه‌ای که گوجه‌ها را سرخ کردید تفت دهید و سپس آن را به سس اضافه کنید و مواد را باهم مخلوط کنید.

 

طرز تهیه فتوچینی با سس گوجه

 

داخل یک قابلمه بزرگ پنج الی شش لیوان آب، مقداری نمک و یک قاشق غذاخوری روغن مایع بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید تا بجوش آید؛ هنگامی که آب بجوش آمد، پاستا را اضافه کنید و مواظب باشید که خرد نشوند. بعد از ۱۰ الی ۱۵ دقیقه، پاستا را بدون اینکه روی آن آب سرد بریزید آبکش کنید.

حال گوشت‌های سرخ شده را به سس اضافه کنید و هم بزنید؛ پاستای آبکش شده را هم داخل سس بریزید و به آرامی هم بزنید تا پاستا له و خمیری نشوند. حرارت زیر تابه سس را روشن کنید و اجازه دهید ۵ دقیقه با حرارت متوسط بپزد.

پاستای فتوچینی شما حالا آماده است می‌توانید آن را داخل محصولات سرامیکی خود بریزید و جعفری و پنیر پارمسان را روی آن بریزید. برای تزئین می‌توانید از چند زیتون سیاه خرد شده استفاده کنید.

در صورتی که پنیر پارمسان ندارید و میخواهید به جای آن از پنیر پبتزا استفاده کنید، بهتر است این کار را انجام ندهید زیرا پنیر پیتزا به پاستا فتوچینی با سس گوجه طعم خوبی نمی‌دهد.

مقدار مواد لازمی که در این رسپی گفته شده برای ۴ الی ۵ نفر کافی است؛ در صورتی که قصد دارید برای تعداد افراد بیشتری پاستا فتوچینی با سس گوجه درست کنید، تنها کافی است مقدار مواد لازم را دو یا سه برابر کنید. در کنار این غذای خوشمزه می‌توانید لیموناد هم سرو نمایید برای آشنایی با طرز تهیه لیموناد به مقالات دیگر مراجعه کنید.

 

 

جهت خرید ظروف سفالی رنگی و مشاهده لیست محصولات کلیک کنید.

 

طرز تهیه فتوچینی با مرغ و قارچ

مواد لازم برای طرز تهیه فتوچینی با مرغ و قارچ:

 

پیاز                                              ۱ عدد
سینه مرغ                                     ۱ عدد
سیر                                            ۲ حبه
خامه صبحانه                                 ۲ قاشق غذاخوری
آرد سفید                                      ۱ قاشق غذاخوری
پاستا فتوچینی                              ۲۰۰ گرم
قارچ                                            ۱۵۰ گرم
کره                                             ۵۰ گرم
شیر                                            ۱ پیمانه
جعفری خرد شده                           ۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه                          به مقدار لازم

 

مراحل طرز تهیه فتوچینی با مرغ و قارچ به صورت زیر است:

در صورتی که مرغ زیاد دوست ندارید نصف سینه مرغ هم کافی است ابتدا سینه مرغ را به اندازه‌های کوچک برش دهید و داخل یک کاسه بریزید؛ به مرغ خرد شده مقداری نمک، فلفل و سیر رنده شده اضافه کنید و با سلفون روی ظرف را بپوشانید و به مدت یک ساعت داخل یخچال قرار دهید تا بوی زهم مرغ گرفته شود.

پس از گذشت این مدت زمان، پیاز را پوست بگیرید و رنده کنید؛ سپس پیاز را داخل یک تابه بریزید و مقداری روغن به آن اضافه کنید. اجازه دهید که پیاز سبک و به اصطلاح شیشه‌ای شود؛ حال مرغ خرده شده را داخل پیاز بریزید و با نمک و فلفل تفت دهید. توجه داشته باشید که در طی انجام این مراحل، حرارت گاز پایین باشد تا مرغ به خوبی مغز پخت شود.

قارچ‌ها رو پوست گرفته و اسلایسی خرد کنید و سپس برای اینکه سیاه و بد رنگ نشوند، مقداری آبلیمو به آن‌ها بزنید. داخل یک تابه‌ دیگر کره را بریزید و قارچ‌های خرد شده را هم به آن اضافه کنید و تفت دهید تا زمانی که آب قارچ‌ها کاملا گرفته شود؛ حال سیر را رنده کنید و به قارچ‌ها اضافه کنید و هم بزنید تا مواد باهم ترکیب شوند.

 

طرز تهیه فتوچینی با مرغ

 

پس از اینکه قارچ‌ها آماده شدند، آن‌ها را از تابه به داخل یک بشقاب انتقال دهید و کنار بگذارید؛ در همان تابه مقداری کره بریزید و آرد را به آن اصافه کنید و در حد دو دقیقه آرد را تفت دهید. شیر را همراه با فلفل و نمک به آرد داخل تابه اضافه کنید و چند دقیقه هم بزنید تا آرد گلوله نشود؛ اجازه دهید سس کمی غلظت پیدا کند و سپس خامه را داخل آن بریزید و پس از دو دقیقه شعله را خاموش کنید.

داخل یک قابلمه نسبتا بزرگ چند لیوان آب بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید و سپس مقداری نمک و یک قاشق غذاخوری روغن مایع بریزید؛ هنگامی که آب بجوش آمد، پاستا فتوچینی را بدون اینکه خرد شود داخل آب بریزید. ده دقیقه صبر کنید تا پاستا پخته شود و بعد آبکش کنید؛ توجه داشته باشید آب سرد روی آن نریزید.

پاستا را داخل سس آماده شده بریزید و مرغ و قارچ را هم به آن اضافه کنید و آرام آن‌ها را باهم مخلوط کنید؛ حال پاستا را داخل ظرف سرو موردنظر بریزید و جعفری خرد شده را روی آن بریزید؛ می‌توانید مقداری پنیر پارمسان هم روی آن بریزید.

مراحل طرز تهیه فتوچینی با پنیر پیتزا همانند مراحل بالا است فقط کافی است در آخر هنگامی که پاستا را به سس اضافه کردید مقداری پنیر پیتزا هم اضافه کنید و پس از ۲ دقیقه پاستا را از روی حرارت بردارید.

شما می توانید در کنار این غذا یک نوشیدنی خنک ساده میل نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *