مقالات

طرز تهیه حمص لبنانی لذیذ (مواد لازم تهیه هوموس برای ۴ نفر)

طرز تهیه حمص

طعم جدیدی از غذاها و همچنین مزه های دلنشین را شما به راحتی می توانید در غذاهای خاورمیانه ای بچشید، یکی از لذیذترین و خوشمزه ترین غذاهای خاورمیانه ای حمص می باشد، نام دیگر این غذا هوموس است که دارای یک طعم بهشتی و همچنین متفاوت است که کمتر غذایی دارای چنین ویژگی می باشد، خاستگاه این غذای منحصر به فرد کشور لبنان می باشد و شما با کمترین مقدار از مواد اولیه می توانید حمص لبنانی را به راحتی در منزل درست کنید، اگر دوست دارید، ترکیب جدیدی از مواد اولیه منحصر به فرد را در یک غذای جدید بچشید، ما به شما غذای لبنانی حمص را پیشنهاد می کنیم، طرز تهیه حمص بسیار راحت بوده و شما در منزل می توانید با کمترین بودجه و با کمی خلاقیت یک حمص اصیل و خوشمزه درست کنید، طرز تهیه حمص لبنانی به قدری راحت و آسان است، که شما در کمتر از حتی یک ساعت می توانید غذای خود را طبخ کنید و از طعم لذیذ آن در کنار خانواده خود لذت ببرید.

 

مواد لازم برای تهیه هوموس (برای ۴ نفر)

 

طرز تهیه هوموس

 

حتما شما پس از شنیدن این همه تعریف و تمجید از این غذای خاورمیانه ای دوست دارید، آن را در منزل طبخ کنید، مواد لازم برای یک حمص خوشمزه اغلب در آشپزخانه هر خانه ایرانی پیدا می شود و همچنین شما بدون صرف هیچ گونه هزینه اضافه ای غذای خوشمزه خود را می توانید آماده کنید، طرز تهیه حمص حرفه ای به نقل از یک سرآشپز اصیل و تخصصی شامل مواد اولیه زیر است و برای حفظ طعم، عطر و ظاهر بی نقص غذای خود باید از مواد اولیه ذیل برای پختن حمص خود استفاده کنید. برای سرو حمص می توانید از ظروف سرامیکی استفاده کنید کافی است به فروشگاه سایت ظروف سرامیکی ایدرا مراجعه کنید و بهترین ظرف را انتخاب نمایید.

 

نخود:                                                          ۲ الی ۲ و نیم پیمانه
سیر:                                                          به مقدار کافی
لیمو ترش:                                                   ۱ عدد
ارده:                                                          ۶ قاشق غذاخوری
یخ:                                                           چند تکه یخ
روغن زیتون:                                                به مقدار کافی
نمک و فلفل سیاه:                                       به مقدار کافی
پاپریکا:                                                       ۱ قاشق غذاخوری

 

  • نخود:
    یکی از حبوبات محبوب دنیا نخود می باشد، که در این غذا برای تعداد ۴ نفر حدود ۲ الی ۲ و نیم پیمانه باید استفاده شود و همچنین مقدار نخود کاملا سلیقه ای است و در صورت نیاز می توانید به صورت جزئی کم یا زیاد کنید.
  • سیر:
    یکی از چاشنی های اصلی این غذا سیر می باشد، که عطر و طعم شگفت انگیزی به غذای شما می بخشد و همچنین باعث پخت بهتر و نفخ کمتر نخود می شود.
  • لیمو ترش:
    استفاده از لیمو ترش در این غذا می تواند باعث ایجاد یک مزه متفاوت شود و یک عدد لیمو برای این غذا کافی است.
  • ارده:
    ترکیب اصلی حمص از ارده و نخود تشکیل می شود و همین ترکیب متفاوت ضامن یک طعم جدید و خاص می باشد، برای تهیه یک هوموس خوشمزه ۶ قاشق غذاخوری ارده باید به آن اضافه کنید.
  • یخ:
    استفاده از یخ در مراحل آخر پخت می تواند باعث بافت بهتر حمص شما شود و استفاده از چند تکه یخ کفایت می کند.
  • روغن زیتون:
    این روغن طبیعی و ارگانیک باعث نرم شدن حمص شما می شود و بر اساس نیاز و سلیقه خود در هر مقداری می توانید استفاده کنید.
  • نمک و فلفل سیاه:
    استفاده از چاشنی کاملا وابسته به نظر سرآشپز و ذائقه است و شما می توانید مطابق میل خود در این غذا از آن استفاده کنید.
  • پاپریکا:
    برای طعم و خوش طعمی بیشتر حمص خود حتما پاپریکا تازه را فراموش نکنید و برای حدود ۴ نفر مقدار ۱ قاشق غذاخوری پاپریکا کافی می باشد.

 

طرز تهیه ی حمص مرحله به مرحله

 

طرز تهیه حمص حرفه ای

 

اگر شما هم دوست دارید، حمص خود را به شکل کاملا حرفه ای طبخ کنید و هیچ گونه فرقی با نمونه واقعی نداشته باشد، حتما مطابق با دستورالعمل زیر به صورت مرحله به مرحله عمل کنید، طرز تهیه ی حمص به هیچ عنوان سخت نیست و نیازمند مقداری ظرافت هنگام طبخ این غذا می باشد، حمص لبنانی در رده غذاهایی قرار دارد، که به راحتی طبخ می شود و پس از یک بار میل کردن شما به یکی از طرفداران آن تبدیل می شوید اگر علاقه مند به رسپی های خارجی هستید پیشنهاد ما مطالعه مقاله ” طرز تهیه فتوچینی با مرغ و قارچ” می‌باشد که یک رسپی ایتالیایی بسیار خوشمزه است.

طرز تهیه حمص معروف لبنانی مطابق با دستورالعمل زیر بسیار راحت و کاربردی می باشد.

     — مرحله اول:
اولین و مهم ترین کار جهت طرز تهیه هوموس خیساندن نخودها در آب سرد ظرف مدت زمان ۲۴ ساعت می باشد، نخود به دلیل نفاخ بودن با قرار گرفتن در داخل آب این خاصیت خود را از دست می دهد و همچنین بسیار راحت تر پخته می شود، بعد از اتمام ۲۴ ساعت نخودهای خود را شسته و از آب خارج کنید.

     — مرحله دوم:
مرحله اصلی و دوم پخت این غذاها طبخ نخودها می باشد، برای این کار ابتدا در یک قابلمه نخودهای خود را ریخته و سپس به ازای هر پیمانه نخود دو لیوان آب بریزید، بعد از حدود ۳۰ الی ۴۵ دقیقه نخودهای شما رو به پخت است و در مراحل پخت به آن نمک، فلفل قرمز و فلفل سیاه اضافه کنید.

     — مرحله سوم:
اگر قصد تهیه هوموس حرفه ای و خوشمزه ای را دارید، باید پس از پخت نخودها اقدام به کندن پوست آن ها کنید، توجه داشته باشید، که بلافاصله پس از پخت بهترین زمان برای کندن پوست نخودها می باشد، سپس پس از کندن پوست نخودها آن را در مخلوط کن ریخته و روی دور تند قرار دهید، تا نخودها کاملا حالت خمیری و لطیف به خود بگیرند.

 

خردلی
دودی
سبز تیفانی
سبز مغز پسته ای
سرمه ای
قرمز
کرم

بشقاب غذاخوری لبه دار ۲۶ سانتی

۱۱۵,۰۰۰ تومان
خردلی
دودی
سبز تیفانی
سبز مغز پسته ای
سرمه ای
قرمز
کرم

پاستا خوری

۱۱۵,۰۰۰ تومان
خردلی
دودی
سبز تیفانی
سبز مغز پسته ای
قرمز
کرم

پیش دستی لبه دار ۱۸ سانتی

۹۵,۰۰۰ تومان

 

جهت خرید ظروف سفالی رنگی و مشاهده لیست محصولات کلیک کنید.

 

     — مرحله چهارم:
سپس بعد از چند دقیقه به داخل مخلوط کن و یا هر وسیله دیگری که جهت ترکیب مواد اولیه استفاده کرده اید، ارده را اضافه می کنیم و حدود چند دقیقه اجازه می دهیم، با همدیگر ترکیب شوند.

     — مرحله پنجم:
سپس چاشنی های خود نظیر نمک، فلفل سیاه، پاپریکا و سپس لیمو ترش را اضافه کرده و اجازه دهید، بافت خمیری و لطیف خود را حمص حفظ کند، جهت جلوگیری از بریدن مواد حتما به آن یخ اضافه کنید، یخ به راحتی باعث ایجاد بافت مد نظر شما در حمص می شود و به هیچ عنوان مزه آن را تغییر نداده و باعث آبکی شدن حمص شما نمی شود.

     — مرحله ششم:
پس از اتمام میکس کردن مواد اولیه نوبت اضافه کردن آب نخود می باشد، که هنگام پخت نخودها در داخل قابلمه باقی مانده است، توجه داشته باشید، که حمص شما قبل از اضافه کردن آب نخود باید کاملا حالت پوره ای داشته باشد.

     — مرحله هفتم:
در مرحله آخر به کمک یک قاشق یا همزن دستی به آرامی آب نخود را با سایر مواد میکس شده ترکیب می کنیم و در انتها حمص شما بافت لازم را پیدا می کند، توجه داشته باشید، که در انتها می توانید در هر ظرفی که دوست دارید، هوموس را سرو کنید، از سری روش های قدیمی جهت تزیین حمص ایجاد یک گودال در قسمت وسط حمص می باشد، که می توانید در داخل آن مقداری روغن زیتون ریخته و از سبزیجات و همچنین سایر ادویه های دیگر که دوست دارید، جهت تزئین آن استفاده کنید. و به عنوان دسر می‌توانید به تهیه دسر پاناکوتا بپردازید تا در کنار این غذای لذیذ نوش جان کنید.

فستیوالی از رنگ و طعم های جدید را شما می توانید به کمک غذای خاص و متفاوت هوموس تجربه کنید، ما در اینجا به طرز تهیه هوموس پرداختیم پس از یک بار پخت هوموس مطابق با دستور پخت بالا برای همیشه این طعم و عطر در ذهن شما ماندگار می شود. در کنار این غذای خوشمزه می‌توانید به تهیه لیموناد خانگی نیز بپردازید و نوش جان کنید. طرز تهیه لیموناد را در مقالات دیگر بخوانید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *