مقالات

تزیین دیوار اتاق خواب ( ۱۶ ایده جذاب تزیین دیوار با وسایل ساده )

تزیین دیوار اتاق

تزیین دیوار اتاق ، یکی از فاکتور‌هایی است که در زیبایی اتاق بسیار تأثیرگذار است و توجه به این امر، در زیبایی و به دل نشینی دکوراسیون اتاق و منزل شما کمک زیادی می‌کند. در این مقاله سعی می‌کنیم ایده‌هایی را برای تزیین دیوار اتاق خواب و… را برای شما بازگو کنیم.

 

ایده‌ های تزیین دیوار اتاق خواب

ایده‌های تزیین دیوار اتاق با توجه به سلیقه هر فرد می‌تواند متفاوت باشد. ما در اینجا چندین ایده برای تزیین دیوار منزل و اتاق شما را که عام پسند است و معمولاً همه مردم آن‌ها را می‌پسندند را جمع‌آوری کرده‌ایم تا به شما برای تزیین دیوار خود کمک کرده باشیم.

از تزیین دیوار اتاق با وسایل ساده گرفته تا دیوار کوب‌ها، پوستر‌ها و …. همه مدلی در دسترس است. با ما همراه باشید.

 

۱) تزیین دیوار اتاق با تابلو‌های دکوراتیو

 

تزیین دیوار اتاق خواب ( 16 ایده جذاب تزیین دیوار با وسایل ساده )

تزیین دیوار اتاق خواب ( 16 ایده جذاب تزیین دیوار با وسایل ساده )

تزیین دیوار اتاق خواب ( 16 ایده جذاب تزیین دیوار با وسایل ساده )

تزیین دیوار اتاق خواب ( 16 ایده جذاب تزیین دیوار با وسایل ساده )

تزیین دیوار اتاق خواب ( 16 ایده جذاب تزیین دیوار با وسایل ساده )

تزیین دیوار با وسایل ساده

 

تابلو‌های دکوراتیو یکی از ایده‌های تزیین دیوار می‌باشد اما این تابلو‌ها چیست؟ دکوراتیو در لغت به معنای زیبایی بخشیدن و زینت بخشیدن به نمای چیزی است. هدف اصلی دکوراتیو‌ها ساخت محصولات زیبایی بخش به محیط است. همانطور که از معنی دکوراتیو متوجه شدید تابلو دکوراتیو به معنی تابلویی است که به مکانی که تابلو در آنجا نصب می‌شود زینت و زیبایی می‌دهد.

(تقریبا همه ما به تنقلات خوشمزه خانگی علاقه مندیم. در این لینک ما به شما چندین نوع تنقلات پرطرفدار را معرفی میکنیم.)

 این تابلو‌ها در سبک‌های مختلفی وجود دارد. سبک‌هایی مانند مدرن، کلاسیک، فانتزی و …. که شما با توجه به دکوراسیون اتاق خود و همچنین سلیقه خود هر کدام از این مدل تابلو‌های دکوراتیو را که خواستید می‌توانید تهیه کنید و به دیوار اتاق خود رنگ و بوی تازه ببخشید. البته به این نکته هم توجه داشته باشید که اگر فردی خاص پسند هستید مدل‌های سه بعدی می‌تواند سلیقه شما باشد.

به جای استفادعه از تابلو می توانید از مجسمه های چوبی دکوری  که در سایزها مختلف وجود دارند استفاده کنید. عموما سایزهای کوچک این مجسمه ها برای تزئین و دکوری بسیار کاربردی هستند.

 

۲) تزیین دیوار اتاق با شلف دیواری

تزیین دیوار اتاق خواب

 

شلف دیواری یکی دیگر از مواردی است که با استفاده از آن می‌توانید برای تزئین دیوار اتاق خود از آن استفاده کنید. شلف‌های دیواری مدل‌های مختلفی دارد. شما می‌توانید با توجه به سلیقه خود و همچنین چینش و دکوراسیون منزل و اتاقتان یکی از این شلف‌ها را خریداری کنید.

برای روی شلف می‌توانید از کتاب استفاده کنید. استفاده از کتاب بر روی شلف یکی از کار‌هایی است که در سراسر جهان انجام می‌شود چون هم باعث زیبایی دو چندان شلف و اتاق می‌شود و همچنین شما را از شر کتابخانه‌های بزرگ و دست و پا گیر خلاص می‌کند. همچنین می توانید از جا خودکاری رومیزی هم برای قرار دادن جلوی کتاب ها و تزئین شلف استفاده کنید.

 

تزیین دیوار اتاق با وسایل ساده

تزیین دیوار

 

کار دیگری که بر روی شلف می‌توانید انجام دهید و باعث زیبایی اتاق شوید، استفاده از گل و گیاه و گلدان بر روی شلف‌ها است. اگر شلف‌های شما کوچک است، از گلدان‌های تزیینی کوچک هم می‌توانید استفاده کنید با این کار می توانید بهترین گل های آپارتمانی که نیاز به نور زیادی هم نداشته باشند فراهم کنید. اگر مایل بودید در کنار کتاب‌ها یا گلدان‌ها می‌توانید وسیله تزیینی هم بگذارید مثل یک عروسک کوچک، مجسمه یا هرچیز دیگری که فکر کنید می‌تواند بر روی شلف به چشم بیاید.

 

 

۳) رنگ‌آمیزی خاص و خلاقانه

رنگ‌آمیزی خاص و خلاقانه یکی دیگر از روش‌های تزیین دیوار منزل است و یکی از نکات مهم در فنگ شویی می باشد. اگر اتاق و منزل شما هنوز به مرحله خرید تابلو و دیوار کوب و اینگونه وسایل تزیینی برای منزل نرسیده است یا به اصطلاح اتاق شما رنگ ندارد و می‌خواهید اتاق را رنگ کنید و سپس به دنبال خرید وسایل تزیینی بروید به شما تبریک می‌گوییم چون شما یک مرحله جلوتر از بقیه هستید.

 شما می‌توانید با زدن یک رنگ جذاب و خاص و خلاقانه اتاق خود را پیش از پیش جذاب کنید. برای این کار کافی است شما با متخصصان و کار بلدان این رشته و این کار مشورت کنید تا آن‌ها با توجه به علایق و سلایق شما در انتخاب رنگ و مدل رنگ‌آمیزی اتاق و منزل به شما کمک کنند.

 

تزیین دیوار منزل

 

 همچنین اگر به مد و مدرن بودن اعتقاد دارید پیشنهاد ما به شما استفاده از رنگ سال برای رنگ‌آمیزی اتاق و منزل می‌باشد. اگر هم فانتزی باز هستید و رنگ‌آمیزی را برای تزیین اتاق خواب کودک خود می‌خواهید می‌توانید در هنگام رنگ‌آمیزی طرحی فانتزی و جذاب هم روی دیوار اجرا کنید.

البته همیشه به این نکنه توجه داشته باشید که رنگی بزنید که با وسایلی که می‌خواهید در اتاق بچینید جور باشد و به اصطلاح توی ذوق نزند.

بهترین ایده های تهیه عصرانه گرم و خوشمزه را در مقالات ایدرا بخوانید.

 

۴) دیوار کوب

تزیین دیوار اتاق

تزیین دیوار

 

دیوارکوب سرامیکی پوششی قابل نصب بر روی دیوار‌ها و سقف‌ها است و باعث زیبایی و زینت اتاق و منزل می‌شود. دیوار کوب‌ها انواع مختلفی دارد مثل دیوار کوب‌ها mdf و pvc چوبی چرمی و …. که هر یک از این دیوار پوش‌ها مناسب مکانی خاص می‌باشد.

مثلاً دیوار کوب‌های چرمی به دلیل عایق بودن حرارت و صدا برای ادارات، سالن‌های کنفرانس و آموزشگاه‌های موسیقی استفاده می‌شود.

یا مثلاً دیوار کوب‌هایی که جنس pvc دارند به دلیل قابل شست و شو بودن در جا‌هایی که امکان نفوذ اب هست نصب می‌شود مثل سقف حمام. دیوار کوب چوبی و mdf هم به دلیل اینکه قابل شست و شو نیستند بیشتر در منازل و اتاق‌ها و مکان‌هایی که آب نفوذ نمی‌کند نصب می‌شود.

اگر بخواهیم از مزایای دیوار کوب‌ها نام ببریم می‌توانیم به نصب سریع آن، سبک و بادوام بودن آن، تنوع زیاد در مدل طرح و رنگ آن و قابل نصب بودن آن روی هر سطحی و …. اشاره کنیم. می‌توانید به عنوان بهترین کادو برای روز دختر دیوارکوب های جذاب به او هدیه دهید تا برای تزئین اتاق خود از آن استفاده نماید.

 

۵) تزیین دیوار اتاق با پوستر دیواری

یکی دیگر از ایده ها تزیین اتاق با پوستر دیواری است که برای تزیین دیوار اتاق با وسایل ساده می‌توانیم به شما بگوییم. پوستر‌های دیواری الان با پوستر‌های قدیمی سال‌های دور که روی در و دیوار دکه‌ها و در و دیوار اتاق فوتبال دوستان می‌دیدیم بسیار فرق کرده است.

پوستر‌های دیواری اکنون در طرح‌های مختلف و زیبا و همچنین مدل‌های سه بعدی، پنج بعدی، مدرن و… وارد بازار شده است و بیشتر منازل و اتاق‌ها با استفاده از این پوستر‌ها به اتاق جلوه خاصی می‌دهند.

 

تزیین دیوار

 

بعضی از افراد که طرح‌ها و پوستر‌های شلوغ و پر زرق و برق دوست ندارند هم می‌توانند از طرح‌های کوچک و ساده این پوستر‌ها استفاده کنند. تزیین اتاق با پوستر ایده ی جالبی است پیشنهاد میکنیم برای تنوع از این ایده استفاده کنید.

 

۶ ) تزیین دیوار اتاق با ساعت 

یکی از راه های ساده برای تزئین اتاق خواب دخترها استفاده از ساعت دیواری فانتزی می باشد. این ساعت ها از چوب یا فلز ساخته شده اند و مانند روحیات یک دختر شکل فانتزی دارند.

 

 

 

۷) تزیین دیوار اتاق خواب با آجر نما

تزیین اتاق با آجر نما

تزیین اتاق با آجر نما

 

یکی از ایده های جذاب تزیین دیوار با آجرنما های ۳ سانتی یا کاغذ دیواری آجری است. یک ایده فوق العاده برای یادآوری فضای خانه های قدیمی و سنتی است. خانه های قدیمی سبک معماری آنها یک آرامش خاصی را به همراه داشت. با این ایده ارامش اتاق خوابتان را چند برابر کنید.

 

۸) تزیین دیوار اتاق با وسایل ساده

تزیین دیوار با وسایل ساده یکی از روش‌های آسان و کم خرج برای زیبایی بخشیدن به منزل و اتاق شما است. برای این کار شما کافی است کمی حوصله و ذوق به خرج دهید و از داشته‌های خود در خانه استفاده کنید و باتوجه به سلیقه و علایق خود و با استفاده از وسایل ساده موجود به تزیین دیوار اتاق خواب خود بپردازید. همچنین برای تزئین ساده اتاقتان می توانید از لوازم دکوری فانتزی استفاده کنید.

تزیین دیوار با وسایل ساده

 

مثلاً شما می‌توانید یک ریسه یا طناب به اتاق خود آویزان کنید و با استفاده از گیره عکس‌هایی که در آلبوم دارید آن‌ها را تزئین کنید تا اتاق شما منظره قشنگی به خود بگیرد.

 

۹) تزیین دیوار اتاق خواب با قاب عکس؛ انتخابی برای خاطرات

 

 

 

دیوار عکس یک ایده برای تزیین اتاق است که می‌تواند به زیبایی اتاق شما کمک کند. گذاشتن عکس یا تابلو عکس روی دیوار از زمان‌های خیلی گذشته یکی از دم دستی‌ترین کار‌ها برای تزیین دیوار اتاق بوده است که با گذشت زمان هنوز هم این کار در بین افراد انجام می‌شود و می‌توان گفت ساده‌ترین وسیله برای تزیین دیوار اتاق است.

برای زیبایی خانه با عکس، شما می‌توانید عکس‌های قشنگ و آتلیه‌ای خود را انتخاب کنید یا عکس قشنگی از فرزند خود یا عزیزانتان را در نظر بگیرید. بعضی از افراد که عزیز خود را از دست داده‌اند و می‌خواهند همیشه به یاد عزیز از دست رفته خود باشند از عکس آن‌ها برای تزیین دیوار استفاده می‌کنند. عکس‌های شخصی‌تر مانند عکس‌های عروسی و … هم برای تزیین اتاق خواب بهترین گزینه می‌باشد.

 

تزیین دیوار اتاق خواب

تزیین اتاق با قاب عکس

تزیین اتاق با قاب عکس

تزیین اتاق با قاب عکس

تزیین دیوار اتاق با وسایل ساده

 

۱۰) ایده تزئین دیوار با آینه ها

 

 

آینه می‌تواند یک ایده برای تزیین اتاق باشد که فضای اتاق خواب را جادار نشان دهند و هم زیبایی و ظرافت را نیز به آن اضافه می کند. یک آینه های قدی بزرگ و یا آینه فانتزی دیواری ظاهری شیک ایجاد می‌کند. همچنین به دلیل منعکس کردن نور طبیعی باعث می شود اتاق خواب شما روشن تر و جذاب تر شود.

 

تزیین دیوار اتاق خواب با آینه

تزیین دیوار اتاق خواب با آینه

تزیین دیوار اتاق خواب با آینه

تزیین دیوار اتاق خواب با آینه

 

۱۱) تزیین دیوار اتاق با ریسه های نوری و ال ای دی

یکی دیگر از ایده های تزیین دیوار اتاق خواب استفاده از ریسه های نوری رنگی و یا ساده است. اگر شما هم به ریسه های نوری علاقه دارید آن را به صورت نور مخفی و یا در بالای دیوار استفاده کنید تا حال و هوای رویایی و رمانتیک به اتاق خوابتان دهد.

 

تزیین دیوار با ریسه های نوری

 

تزیین دیوار با ریسه های نوری

 

۱۲) تزیین دیوار اتاق خواب با استیکرهای دیواری

استیکر های دیواری تنوع بسیار بالایی دارند و میتوانند دیوار اتاق شما را از سادگی دربیاورند. این استیکر ها هزینه زیادی ندارند به همین دلیل هر چند وقت یکبار برای تنوع میتوانید حال و هوای اتاق را تغییر دهید.

تزیین اتاق با استیکرهای دیواری

تزیین اتاق با استیکرهای دیواری

 

۱۳) ایده تزئین به وسیله چراغ خواب 

 

 

برای تزیین دیوار اتاق خواب می‌توانید از چراغ خواب رومیزی فانتزی استفاده کنید. انتخاب یک چراغ خواب رومیزی مناسب و هماهنگ با دیوار اتاق خواب به تزئین اتاق کمک می‌کند. یک دکوری خاص و کاربردی که برای روشن کردن بخشی از اتاق به کار می‌رود و تاثیر زیادی در زیبایی دارد.

 

 

تزیین اتاق خواب با چراغ خواب

 تزیین دیوار اتاق خواب ( 16 ایده جذاب تزیین دیوار با وسایل ساده )

 

۱۴) تزیین دیوار اتاق با گلدان طبیعی

به کمک گلدان های طبیعی انرژی و حال خوب را به اتاق خواب خود هدیه دهید و هم زیبایی غیر توصیف را برای دیوار اتاق خواب به وجود آورید. البته از گلدان های معمولی و ایستاد نیز برای تزیین دیوار اتاق خواب می‌توانید استفاده کنید. توجه داشته باشید گلدان های طبیعی به نور و آب کافی احتیاج دارند پس از گیاهانی استفاده کنید که با نور کم هم رشد کنند.

می‌توانیم با استفاده از روش‌های خلاقانه از گیاهان در تزیین دیوار اتاق استفاده کنیم. به جای گذاشتن گلدان‌ها روی زمین، آن‌ها را روی دیوار نصب کنید، این ایده برای کسانی که به گل و گیاه علاقه دارند و همچنین برای اتاق‌های کوچک و فضاهای کم بسیار مناسب است.

 

تزیین اتاق خواب با گلدان

تزیین اتاق خواب با گلدان

 

۱۵) تزیین دیوار اتاق خواب با آلات موسیقی

با استفاده از ایده های خلاقانه دیوار اتاق خود را تزئین کنید. اگر اهل ساز و موسیقی هستید از سازهای قدیمی‌تان میتوانید به عنوان دکوری و یا تزیین دیوار اتاق خواب خود کمک بگیرید.

 

۱۶) تزیین دیوار اتاق با نصب مکرومه یا آویزهای بافتنی

با آویز کردن مکرومه با رنگ‌های شاد می‌توانید به دیوارهای سرد و بی‌روح اتاق خود گرما ببخشید. استفاده از از مکرومه‌ها یا انواع دست سازه های بافتنی حال و هوایی نوستالژیک به اتاق بیاورید و محیط را برای خودتان دوست داشتنی تر کنید.

 

تزیین اتاق خواب با مکرومه

تزیین اتاق خواب با مکرومه

سخن پایانی

در این مقاله چندین ایده برای تزیین دیوار اتاق‌ شما گفتیم. امیدواریم این چند مورد که از موارد همه پسند بود مورد توجه شما قرار گرفته باشد و برای تزیین اتاقتان از این ایده‌ها استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *