مقالات

اتاق دخترانه ساده و شیک ( دکوراسیون اتاق خواب دخترانه )

تزیین اتاق خواب دخترانه با وسایل ساده

فضای اطراف تأثیر بسیار زیادی بر روحیات و خلق و خوی اطراف دارد. اتاق خواب هر فرد می‌تواند مهم‌ترین نقطه برای شروع فعالیت‌های مثبت و قرار گرفتن فرد در روند موفقیت باشد. دختران روحیه بسیار حساس و لطیفی دارند و اتاق خواب آن‌ها باید فضایی کاملا آرام و دلنشین باشد.

روش‌های مختلفی برای تزئین و دکور اتاق خواب دخترانه وجود دارد که می‌توانید با توجه به سلیقه دختر خود از آن‌ها استفاده کنید. تزیین اتاق خواب ساده می‌تواند با ایده‌های بسیار ساده و کم هزینه‌ای انجام شود. به کمک این روش‌ها می‌توانید محیطی کاملا خاص و منحصر به فرد مطابق با سلیقه و روحیات او ایجاد کرد. در این مقاله قصد داریم به تزیین اتاق  دخترانه ساده با وسایل ساده پرداخته و ایده‌های ساده و جذابی را برای این کار معرفی کنیم.

 

رنگ مناسب اتاق خواب دخترانه

رنگ می‌تواند مهم‌ترین و تأثیرگذارترین شاخصه یک محیط باشد. به همین دلیل مهم‌ترین ایده برای تزیین اتاق دخترانه ساده توجه به رنگ آمیزی اتاق است. اما به نظر شما مناسب‌ترین رنگ برای رنگ آمیزی اتاق دختر چه رنگی است؟

صورتی روشن

صورتی روشن یکی از رنگ‌های بسیار ملایم و آرامش بخش است که می‌توان از ترکیب آن در کنار سفید برای رنگ آمیزی و تزیین اتاق استفاده کرد. صورتی روشن از رنگ‌هایی است که باعث ایجاد حس آرامش و لطافت در فضا می‌شود. یکی از بهترین رنگ‌هایی که می‌توانید برای اتاق دختر خود به کار ببرید.

سبز پسته‌ای

سبز پسته‌ای از رنگ‌های شاد، بسیار شیک و خاص پسند است. از ترکیب این رنگ می‌توانید در کنار زرد استفاده کنید و فضایی بسیار آرام و دلنشین ایجاد کنید. اگر اتاق دختر شما آفتاب گیر است، سبز پسته‌ای از بهترین گزینه‌ها برای رنگ آمیزی اتاق است.

هلویی

هلویی از رنگ‌های بسیار ملایم، شیک و بسیار خاص است که می‌توانید برای رنگ آمیزی اتاق دختر خود استفاده کنید. هلویی رنگ شاد و بسیار ملیحی است که ترکیب با مسی یا طلایی آن را بسیار لوکس می‌کند.

ایده برای تزیین اتاق خواب دخترانه

بنفش یاسی

بنفش از رنگ‌های بسیار ملایم است و فضا را بسیار دلنشین و آرامش بخش می‌کند. کار کردن و رنگ آمیزی با بنفش به راحتی رنگ‌های دیگر نیست. استفاده از بنفش ملایم در کنار آبی یا صورتی ترکیبی بی نظیر و بسیار عالی است که احساس شادی و سرزندگی در محیط ایجاد می‌کند.

سبز نعنایی

رنگ‌های پاستلی همیشه جذابیت خاصی را به همراه دارند. سبز نعنایی یکی از رنگ‌های بسیار شیک و خاص است. این رنگ را به سادگی می‌توانید با سایر رنگ‌های پاستلی ترکیب کنید. سبز نعنایی بسیار خنک و آرمش بخش است و از رنگ‌های نسبتا خنثی محسوب می‌شود.

آبی کلاسیک

آبی کلاسیک همان رنگی است که در سال ۲۰۲۲ به عنوان رنگ سال نیز انتخاب شد. این رنگ بسیار زیبا جلوه‌ای بسیار شیک و دخترانه دارد و می‌توانید برای دکوراسیون اتاق خواب ساده و ارزان از آن استفاده کنید. آبی از رنگ‌های بسیار آرامش بخش است و آبی کلاسیک رنگی بسیار شیک و خاص است. این رنگ مخصوصا برای اتاق دختران بزرگسال نیز بسیار کاربردی و زیباست.

کامل ترین لیست جهیزیه کامل عروس را در مقاله ی دیگری از ایدرا بخوانید.

رنگ مرجانی

این رنگ از رنگ‌هایی است که با شعار حفظ محیط زیست انتخاب شد و ازجمله بهترین و سرزنده‌ترین رنگ‌هاست. ترکیبی بسیار زیبا و زنانه در عین حال نشاط آور که جذابیت اتاق دختر شما را چندین برابر می‌کند.

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه شیک

 

تزیین اتاق دخترانه ساده و ارزان

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه جوان ۲۰۲۳ با روش‌ها و ایده‌های مختلفی انجام می‌شود. شما می‌توانید بر اساس سلیقه، رده سنی، میزان بودجه و … از ایده‌های مختلف برای تزیین استفاده کنید حتی استفاده از یک جا دستمال کاغذی فانتزی می تواند برای تزئین اتاق خواب کاربرد داشته باشد. در ادامه تعدادی از ایده‌های مختلف برای تزئین اتاق دخترانه ساده ایرانی معرفی شده‌اند.

اولین نکته برای آنکه احساس خوبی به اتاق خوابتان پیدا کنید این است که بوی خوشی در محیط پیچیده باشد. استفاده انواع عود و خواص آنها می تواند در این موضوع کمک شایانی کند.

تغییر رنگ

رنگ آمیزی از ساده‌ترین کارهایی است که می‌توان برای تزیین تزیین اتاق خواب دخترانه انجام داد. این کار طبق اصول فنگ شویی نیز بسیار مهم است. این کار هزینه زیادی به همراه نداشته و تغییر بسیار زیادی در اتاق ایجاد می‌کند. شما می‌توانید با ابزارهای رنگ آمیزی مانند غلتک کار رنگ آمیزی را به سادگی انجام داده و نمای بسیار زیبا و دلنشینی در اتاق ایجاد کنید. تغییر رنگ نیز بر اساس سلیقه و معیارهای مختلفی انجام می‌شود. همان‌طور که در بالا اشاره شد می‌توانید از انواع مختلف رنگ‌های دخترانه و ملایم استفاده کنید.

یکی از ایده‌هایی که برای رنگ آمیزی مخصوصا برای دکوراسیون اتاق خواب دخترانه دونفره ساده می‌توانید از آن استفاده کنید، استفاده از چند رنگ برای آن است. می‌توانید از دو رنگ مختلف استفاده کرده و با رنگ آمیزی اتاق را به دو بخش مجزا تقسیم کنید. به این صورت نه تنها جلوه زیبایی به اتاق می‌بخشید بلکه فضا را نیز مطابق با سلیقه دهتران خود تزئین می‌کنید.

استفاده از وسایل دکوری فانتزی

اقلام دکوری می‌توانند تغییر زیادی را در فضاهای مختلف ایجاد کنند. قطعا استفاده از وسایل دکوری فانتزی می‌تواند تغییر بسیار عالی و جذابی در اتاق ایجاد کند. استفاده از گلدان‌های فانتزی، قاب عکس‌های زیبا، مجسمه‌های دکوری چوبی و … بسیار رایج است و بر اساس سلیقه خود می‌توانید اتاقی بسیار خاص و زیبا داشته باشید. وسایل دکوری تنوع بسیار بالایی دارند و به راحتی با هر میزان بودجه و هر سلیقه‌ای وسیله دکوری مناسب یافت می‌شود.

 

بیشتر بخوانید: هدیه روز دختر چی بخریم ؟

 

تغییر تخت خواب

یکی از ایده‌های جالب برای تزیین اتاق مخصوصا دکوراسیون اتاق خواب دخترانه دونفره، استفاده از تخت خواب‌های خاص و کاربردی است. می‌توانید از تخت‌های دو طبقه با طرح‌های فانتزی و مناسب سن دختران خود خریداری کنید. همچنین می‌توانید به صورت خاص طرح‌های دلخواه طراحی کرده تا به صورت سفارشی برای شما ساخته شود. تخت خواب فضای زیادی در اتاق اشغال می‌کند به همین دلیل نوع طراحی و جاگیری آن در اتاق خواب تأثیر بسیار زیادی در فضای اتاق دارد. استفاده از تخت‌های دو طبقه، تخت‌های با طرح‌های سنتی و مدرن و … از بهترین و جذاب‌ترین ایده‌ها برای طراحی اتاق هستند. در کنار تخت یا روی میز از انواع جا دستمال کاغذی رولی فانتزی نیز می توانید استفاده نمایید.

تغییر نورپردازی

نور یکی از مهم‌ترین المان‌ها برای تزیین است. شما می‌توانید از انواع مختلف لامپ‌ها و لوسترها در اتاق استفاده کنید. یکی از ایده‌های جذاب برای نورپردازی اتاق استفاده از ریسه‌های نوری ساده و جذاب است که جلوه بسیار زیبایی در اتاق ایجاد می‌کند. ترکیب ریسه‌های نوری با عکس‌های یادگاری از خاص‌ترین دکورها برای تزئین اتاق است.

استفاده از وسایل دکوری

استفاده از لوازم دکوری مانند شلف ها یا مجسمه های چوبی و سرامیکی کوچک فانتزی م یتواند جذابیتی دو چندان به اتاق دخترانه شما ببخشید. استفاده از دیوارکوب یا آینه فانتزی دخترانه  نیز یک ایده هست که متناسب با فضای اتاق می توانید از آن استفاده کنید.

گل و گلدان

گل و گیاه از اقلام دکوری بسیار جذابی هستند که همواره حس نشاط و سرزندگی به انسان می‌دهند. خرید گلدان‌ دکوری با رنگ‌های شاد و دوست داشتنی که حس تازگی و طبیعت را در اتاق شما ایجاد می‌کنند. شما می‌توانید انواع مختلف گل و گلدان را در اتاق قرار دهید. از گیاهان آپارتمانی گرفته تا گل‌های طبیعی و گلدان‌های فانتزی و گل مصنوعی می‌توانند انتخاب‌های جذابی برای تزیین اتاق خواب دخترانه فانتزی باشند.

گلدان‌های سرامیکی فانتزی ازجمله گزینه‌های بسیار جذاب برای تزیین اتاق هستند. شما می‌توانید انواع مختلف گلدان‌ها را در ابعاد و رنگ‌های مختلف تهیه کرده و چندین نمونه گل‌های کوچک و فانتزی درون آن‌ها قرار دهید. بهتر است گل و گلدان‌ها را در فضایی از اتاق قرار دهید که در هنگام ورود به اتاق در مقابل شما قرار گفته و حس مثبتی به شما منتقل کنند.

 

یک نکته جذاب

از تاثیر کتابخانه در نمای اتاقتان غافل نشوید کتابخانه های چوبی کوچک یا ایجاد یک کتابخانه به وسیله شلف ها می تواند بسیار در دکوراسیون اتاق تاثیر داشته باشد. می توانید برای کتابخانه خود از جا خودکاری فانتزی استفاده کنید.

تزیین اتاق خواب دخترانه با وسایل دور ریختنی

گاهی اوقات لازم نیست هزینه‌های زیادی برای انجام تزئینات بپردازید و یا به دنبال اقلام دکوری خاص و عجیب باشید. می‌توانید به سادگی با وسایل بدون استفاده و دور ریختنی در منزل و اتاق خود، تزئیات بسیار خاص و جذابی برای اتاق خود ایجاد کنید. گلدان‌های دکوری دست ساز با انواع گل های آپارتمانی زیبا، سبدها دست سازی که با استفاده از کارتون‌های بی استفاده ساخته شده و انواع مختلفی از وسایل کاربردی و تزئینی که می‌توانید به کمک وسایل دور ریختنی آن‌ها را تهیه کنید. این گونه وسایل دست ساز علاوه بر هزینه کم حس مثبتی را به شما منتقل می‌کنند.

یکی از ایده‌های جذاب ایجاد قفسه‌ها با سبدهای دوریختنی است. اگر در منزل سبدهای پلاستیکی یا حصیری میوه دارید که استفاده‌ای از آن‌ها نمی‌شود می‌توانید آن‌ها را بر روی یگدیگر قرار داده و با رنگ آمیزی و استفاده از کاغذهای تزئینی آن‌ها بپوشانید و به عنوان قفسه یا شلف‌های دیواری استفاده کنید.

استفاده از وسایل قدیمی برای تزیین دیوار اتاق از ایده‌های بسیار ساده‌ای است که هیچ هزینه‌ای را برای شما به همراه ندارد. کافی است سری به قفسه‌ها و کمدهای قدیمی در منزل بزنید و وسایل قدیمی و بدون استفاده‌ای از آن‌ها پیدا کنید. نوارهای کاست قدیمی، ظروف قدیمی بدون استفاده، آینه‌های جیبی، تلفن‌های قدیمی و هر نوع وسیله‌ای که امروزه کاربردی ندارد و بدون استفاده در گوشه‌ای رها شده است. از این وسایل می‌توانید برای تزیین اتاق خود استفاده کرده و حس حال قدیمی و مثبتی را در اتاق ایجاد کنید.

سخن آخر

اتاق خواب فضایی شخصی و بسیار مهم برای هر فردی است. دکور و وسایل موجود در اتاق تأثیر بسیار زیادی بر روی شخصیت و مسیر زندگی فرد خواهد داشت. به همین دلیل می‌توانید با روش‌ها و ایده‌های مختلف، اتاق خواب خود را به بهترین شکل تزئین کنید. دختران به دلیل داشتن روحیه حساس و لطیف بیشتر به داشتن اتاق‌هایی با فضای آرامش بخش احتیاج دارند. به همین دلیل در این مقاله به بررسی و معرفی ایده‌های مختلف برای تزیین اتاق خواب دخترانه پرداخته شد. به نظر شما چه ایده‌های دیگری می‌توان به این منظور استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *