مقالات

فنگ شویی چیست؟ (+ چه طور از فنگ شویی در دکوراسیون منزل استفاده کنیم؟)

فنگ شویی خانه چیست

ممکن است برای شما هم شرایطی پیش آمده باشد که به محل جدیدی نقل مکان کرده باشید و این تغییر برای شما پیامد‌های خوب یا بد در پی داشته باشد. در این خصوص اصطلاحاتی نظیر “این خانه برای همه خوب بوده” هم به گوش می‌رسد. بهتر است بدانید محیط‌های مختلف از جمله محیط کار یا محیط زندگی انرژی‌های متفاوتی با یکدیگر دارند.

دقت به نکات بسیار جزئی نظیر چیدمان منزل سبب می‌شود تا انرژی محیط شما تغییر کند. به این علم که برای داشتن محیطی پر انرژی به شما کمک می‌کند، علم فنگ شویی گفته می‌شود. خود عبارت فنگ شویی در لغت به معنای آب و باد است. معنی لغوی این عبارت ممکن است برای شما عجیب باشد، باید بدانید که علم فنگ شویی در کشور چین ابداع شده و در فرهنگ مردم چین آب و باد پایه‌های اصلی محیط هستند.

این علم بر این باور است که میزان انرژی محیط بر روی فعالیت‌های شما و به طور کلی سرنوشت تأثیر‌گذار است. در این مقاله به ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در خصوص فنگ شویی خانه کسب کنید و بدانید چگونه می‌توانید با خرید مجسمه‌های فنگ شویی محیط بهتری را تجربه کنید.

 

فنگ شویی چه معنایی دارد؟

همانگونه که توضیح داده شد، فنگ شویی بر روی انرژی محیط متمرکز است و فنگ شویی در خانه معتقد است که با تغییرات ساده در چیدمان خانه می‌توان انرژی آن را تغییر داد.

در تعریف بسیار ساده در پاسخ به این سؤال که فنگ شویی خانه چیست؟ می‌توان گفت این علم مربوط به سازندگی است. البته که این تعریف بیشتر برای فنگ شویی در گذشته به کار برده می‌شده است، امروزه شاهد استفاده از فنگ شویی در زمینه‌های مختلف هستیم. بخش عمده‌ای از فنگ شویی مدرن مربوط به خانه و محل زندگی است. فنگ شویی در خانه اصول و قوانین خاص خود را دارد. از جمله توجه به لباسی که می‌پوشید. بهتر است این مورد الهام گرفته از طبیعت باشد.

کار فنگ شویی ایجاد انرژی‌های مثبت در محیط زندگی شما است. توصیه‌های این علم کاملاً در مورد محیط و فضای اطراف است. اجرای دقیق دستورات فنگ شویی خانه بر روی جنبه‌های مختلف زندگی شما تأثیر‌گذار می‌باشد و پس از مدتی می‌توانید آثار آن را بر روی انرژی خود و محیط ببینید.

استفاده از علم فنگ شویی در محیط خانه قدمت بسیار زیادی دارد. این  علم در طول زمان پیشرفت کرده و به جایگاه کنونی خود که بسیار تأثیر‌گذار است، رسیده.

 

فنگ شویی در خانه

 

سه مورد از مهم‌ترین قوانین فنگ شویی عبارت است از:

  • سلامتی
  • خوشبختی
  • صلح و دوستی

 فنگ شویی دارای انواع مختلفی است و شما می‌توانید از انواع فنگ شویی نظیر فنگ شویی عدد کوا، فنگ شویی کلی، روش مربع لوشو، روش ۴۵ درجه و… استفاده کنید.

بهترین کادوی سالگرد ازدواج برای مرد چیست؟ در مقاله ی دیگری در این باره بخوانید.

 

۱۶ اصول فنگ شویی در چیدمان منزل

 

     ۱. رعایت بهداشت و نظافت

یکی از مهم‌ترین نکات توجه به نظافت و بهداشت است. برای اینکه اصول فنگ شویی را به درستی رعایت کنید، دقت داشته باشید که در محل درب ورودی کفش‌های اعضای خانواده پخش و بهم ریخته نباشد. بهتر است کفش‌ها را جمع کرده و در یک محل مناسب نظیر جا کفشی قرار دهید، زیرا در صورت وجود کفش یا دمپایی احتمال پخش شدن بوی بد در محیط وجود دارد که علاوه بر بیماری‌زا بودن انرژی منفی را در محیط پخش می‌کند.

 

     ۲. قراردادن وسایل شخصی نظیر حوله و مسواک در محیط باز ممنوع!

وسایل شخصی نظیر حوله و مسواک را در محیط‌های باز حمام و توالت قرار ندهید. علم فنگ شویی معتقد است که در این صورت این وسایل انرژی منفی را به خود جذب می‌کند. بهترین راه استفاده از یک محل مخصوص نظیر کمد برای نگه داشتن و گذاشتن این وسایل است تا در معرض میکروب‌ها و انرژی منفی قرار نداشته باشند.

 

     ۳. تاثیر رنگ در فنگ شویی

توجه به رنگ از دیگر نکات مهم در فنگ شویی است. هنگام طراحی فضای داخلی منزل بهتر است دکوراسیون آن را هم رنگ انتخاب کنید. برای رعایت اصول اساسی یک یا دو رنگ پایه را در نظر گرفته و بر آن اساس چیدمان خود را انجام دهید. استفاده از عناصر طبیعی در محیط خانه یکی دیگر از مهم‌ترین نکاتی است که برای رعایت اصول فنگ شویی باید به آن توجه شود.

 

     ۴. استفاده از عود

از دیگر اصول فنگ شویی در چیدمان منزل بهتر است به استفاده از رایحه خوب نظیر رایحه عود اشاره کنیم. به این منظور می‌توانید از انواع جاعودی شیک ، زیبا و الهام گرفته از طبیعت استفاده کرد.

 

     ۵. استفاده از مجسمه

یکی از بهترین گزینه‌ها استفاده از مجسمه چوبی می‌باشد. با خرید مجسمه‌های فنگ شویی نظیر مجسمه‌های چوبی علاوه بر تقویت انرژی محل زندگیتان زیبایی بیشتری نیز به خانه خود می‌بخشید. مجسمه‌های چوبی از تنوع بسیار بالایی برخوردار هستند در نتیجه می‌توانید متناسب با سلیقه خود از عناصر طبیعی در چیدمان منزلتان استفاده کنید. این گزینه برای تزئین اتاق خواب دخترانه نیز بسیار کارآمد است.

 

     ۶. استفاده از گیاه

استفاده از گیاهان به خصوص گیاهان پهن و بزرگ در خانه از دیگر اصول فنگ شویی است که می‌توانید با استفاده از آن‌ها عناصر طبیعی را به محیط خانه خود بیاورید. بر اساس فنگ شویی بهتر است گیاهانی که پژمرده هستند را در محیط خانه خود نگه ندارید. گیاهانی نظیر درخت پرتقال نشانه‌ای از اقبال بلند و خوشبختی هستند. محل مناسب برای قرار دادن آن در نزدیکی درب ورودی خانه یا محل کارتان در گلدان های فانتزی می‌باشد.

در خصوص استفاده از گیاهان توجه داشته باشید که استفاده از گل‌های مصنوعی و پلاستیکی به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. زیرا انرژی آن‌ها مثبت نیست. از این نوع گیاهان تنها می‌توان به منظور پوشاندن شار منفی از جمله ستون‌ها استفاده کرد. در چنین مواردی هم باید مرتب و تمیز باشند. بهترین گزینه استفاده از انواع گل های آپارتمانی زیبا می‌باشد.

 

     ۷. عناصر طبیعی در فنگ شویی

برای اینکه چیدمان منزل شما بر اساس اصول و قوانین علم فنگ شویی باشد، در محیط خانه خود از عناصر طبیعی نظیر سنگ، صدف یا حتی وسایل چوبی استفاده کنید. استفاده از این وسایل نقش زیادی بر روی روحیه اعضای خانواده دارد.

 

     ۸. استفاده از عکس اعضای خانواده

استفاده از عکس اعضای خانواده هم می‌تواند انرژی خوبی به محیط بدهد، تنها باید دقت داشته باشید تا در این زمینه و نیز در دیگر موارد زیاده روی نکنید. پیشنهاد می‌شود از تصاویر و عکس‌های شاد استفاده کنید و استفاده از تصاویر جنگ و غم زدگی به هیچ عنوان پیشنهاد نمی‌شود. علاوه بر این آویزان کردن هر گونه اسلحه یا وسیله‌ای که به نوعی نماد جنگ باشد نیز ممنوع است.

برای دیدن طرح های متنوع کاسه سرامیکی به فروشگاه ایدرا مراجعه نمایید.

 

     ۹. استفاده از آینه

از آینه‌های باگوا در قسمت بالایی فضای بیرونی خانه خود استفاده کنید تا انرژی منفی را از محیط زندگی شما دور کند. بهتر است فضای توالت را پر از دکوری نکنید. توالت ساده و تمیز بهتر است. فقط از یک جا دستمال کاغذی رولی فانتزی یا ساده برای آن استفاده نمایید.

 

     ۱۰. استفاده از نمک

نمک از جمله وسایلی است که انرژی منفی را به خود جذب می‌کند، کنار پنجره سرویس بهداشتی یک کاسه نمک تصفیه نشده قرار بدهید و ماهی یکبار آن را بشویید و به صورت سالانه تعویض کنید.

 

 

     ۱۱. پنجره برای ورود انرژی مثبت!

اگر اتاق خوابتان پنجره دارد، برای ورود انرژی مثبت بهتر است به صورت روزانه ۲۰ دقیقه آن را باز بگذارید. این کار سبب می‌شود تا هوای محیط اتاق شما عوض شده و مجبور نباشید شب در اتاقی بخوابید که هوای آن ساکن و محبوس است. ورود هوای تازه به محیط اتاق سبب چرخش انرژی در آن می‌شود و به میزان زیادی از استرس و اضطراب شما میکاهد. وجود گرد و غبار در محل زندگی می‌تواند انرژی منفی به همراه داشته باشد. به تمیز بودن محل زندگیتان اهمیت بدهید.

به عنوان سخن پایانی باید گفت در این مقاله به توضیح بیشتر در خصوص فنگ شویی خانه پرداختیم و به این سؤال که اصول چیدمان خانه بر اساس علم فنگ شویی چیست؟ پاسخ دادیم. بهتر است به این نکته اشاره کنیم که موارد گفته شده تنها چند مورد از اصول چیدمان منزل بر اساس فنگ شویی است.

 

     ۱۲. فنگ شویی اتاق‌خواب، روابط عاشقانه و خوابی آرام

اتاق‌خواب محل استراحت و کسب آرامش است. جای تماشا کردن تلویزیون، استفاده از تردمیل، دستگاه‌های برقی و الکترونیکی نیست تا جای که امکان دارد در اتاق‌خواب اینگونه وسایل را قرار ندهید.
ایمن ترین بخش که می‌توانید در آن آسایش داشته باشید اتاق خوابتان است لطفا با قرار دادن این وسایل فضا را خفه و خالی از انرژی نکنید. اگر مجبور به نگهداری چنین وسایلی در اتاق خوابتان شدید تا حد امکان سعی کنید در کمد نگهداری کنید یا از یک پارچه زیبا یا یک پارتیشن تزئینی برای جداسازی و دیده نشدن وسایل تهیه کنید تا کمتر فضا شلوغ به نظر بیاید و انرژی بهتر جریان پیدا کند.

 

     ۱۳. پشت به دیوار در زمان مطالعه

بهتر است فرزندانتان در زمانی که در حال نوشتن و درس خواندن هستند پشت به دیوار باشند. این مسئله از مهمترین موارد است باید میز تحریر را طوری قرار دهید که فرزندتان پشت به دیواری که از جنس خاک است باشد. وجود دیوار در فرد حس نیروی حامی و قدرت داشتن را ایجاد می‌کند این امر کمک می‌کند تا مدت طولانی تری بتوانید به مطالعه ادامه دهید و از تمرکز بالایی برخوردار باشید.

 

     ۱۴. استفاده از شمع در دکوراسیون

 

شمع در فنگ شویی

 

استفاده از شمع در شب و تاریکی محیط در دکوراسیون ناهارخوری منجر به داشتن محیطی با انرژی مثبت می‌شود و در روز از نور طبیعی خورشید استفاده کنید. در کنار این نورپردازی می‌توانید از چند آینه استفاده نمایید تا نور را چند برابر نماید و فضا را دلنشین تر نماید و حس فوق العاده ای را در محیط ایجاد کنید.

 

     ۱۵. سرویس بهداشتی و حمام

بهترین مکانی که سرویس بهداشتی در فنگ شویی باید در آنجا قرار داشته باشد قسمت پشتی یا عقبی خانه است جایی که در دید، نزدیک آشپزخانه و پذیرایی نباشد. همچنین از قرار دادن سرویس بهداشتی در اتاق خواب ها هم خودداری نمایید زیرا انرژی منفی را در محلاستراحت و خواب خود گسترش می‌دهید.

 

     ۱۶. در توالت را همیشه بسته نگهدارید!

طبق فنگ شویی، سرویس بهداشتی دارای انرژی منفی است و توجه به آن خیلی اهمیت دارد. اگر در سرویس بهداشتی باز باشد این انرژی در فضای خانه پخش می‌شود که باعث کاهش انرژی مثبت می‌شود.

برای دیدن طرح های متنوع قیمت پاسماوری جدید و دست ساز به فروشگاه مراجعه نمایید.

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *