مقالات

طرز تهیه چای ماچا ( روش های مختلف طرز تهیه ماچا با شیر + پودر + نعنا )

طرز تهیه چای ماچا

یکی از نوشیدنی‌های محبوب در بین ایرانیان قطعاً چای است، شما با جایگزین‌کردن چای‌ جدید و با خواص بیشتر می‌توانید به سلامت جسمی خود بیشتر از هر زمانی کمک کنید، برخی از چای‌ها باعث حفظ سلامت جسمی می‌شوند و به دفع سموم ایجاد شده در بدن کمک شایانی می‌کنند.

چای ماچا معجزه سلامتی در سنین مختلف شناخته می‌شود. این نوع چای دارای طعمی فوق العاده خاص و متفاوت می‌باشد. در ادامه‌ی مقاله‌ی طرز تهیه چای ماچا با ما همراه باشید :

 

طرز تهیه چای ماچا

طرز تهیه چای ماچا بسیار راحت و آسان است و شما با درست کردن این چای و نوشیدن روزانه آن می‌توانید به معیارهای سلامتی بیشتر از هر زمانی نزدیک شوید، این چای یکی از بهترین نوشیدنی های گرم کافی شاپ زمستانی است که باعث تقویت عروق قلبی می‌شود و حتی از ایجاد هرگونه چربی در این ناحیه جلوگیری می‌کند، طرز تهیه ماچا شامل مراحل سخت و پیچیده ای نیست. طرز تهیه چای ماچا برای لاغری شامل چند مرحله آسان است که در منزل شما می‌توانید آن‌ها را انجام دهید، لاغری و تناسب اندام به کمک این چای دیگر یک رویا نیست، بلکه حقیقتی غیر قابل انکار می‌باشد.

 

— طرز تهیه چای ماچا با پودر 

قطعاً شما نیز پس از آگاهی از ویژگی‌های اصلی این چای برای سلامتی بدن مشتاق آشنایی با طرز تهیه آن هستید، طرز تهیه چای ماچا با پودر کاملاً آسان می‌باشد و وقت زیادی را از شما نمی‌گیرد، چای بهترین نوشیدنی برای میان وعده شما است و حتی به کاهش استرس و اضطراب نیز کمک شایانی می‌کند، طرز تهیه چای ماچا در هر روشی متفاوتی می‌باشد.

چای ماچا به صورت گرم و سرد سرو می‌شود و در هر حالتی این چای طعم فوق العاده ای دارد، طرز تهیه چای ماچا با پودر شامل موارد زیر است، که شما با دقت به این نکات می‌توانید بهترین چای ماچا را درست کنید و از نوشیدن این چای فوق العاده نهایت لذت را ببرید.

●برای درست کردن این چای ابتدا پودر چای ماچا را باید تهیه کنید، پودر چای ماچا اصلی و با کیفیت سبز رنگ است و حتی عطر خاصی دارد، سپس در یک ست چایخوری سرامیکی به میزان یک و نیم قاشق چایخوری از این پودر قرار می‌دهید، توجه داشته باشید، که مقدار پودر چای بیش از حد زیاد نشود، چون در غیر این صورت طعم چای شما تلخ خواهد شد، سپس نوبت اضافه کردن آب داغ می‌باشد، آب در حال جوش بهترین ترجیح می‌باشد، چون باعث می‌شود، چای شما در کوتاه‌ترین زمان ممکن دم بکشد.

●در مرحله بعد شما باید ۱ الی ۲ دقیقه چای خود را هم بزنید، این کار را تا جایی ادامه دهید، که حباب‌های سفیدی روی فنجان چای شما ظاهر شود، در ادامه می‌توانید چای خود را میل کنید، در کنار این چای می‌توانید انواع شیرینی‌های مختلف را نیز در یک دیس سرامیکی سرو کرده و از جشنواره مزه‌ها نهایت لذت را ببرید.

 

 

— طرز تهیه چای ماچا با نعنا :

 

طرز تهیه چای ماچا با شیر

 

■ ابتدا برگ‌های نعنا را به خوبی بشویید و سپس برگ‌ها را به کمک یک ساطور ریز کنید، در ادامه اگر علاقه ی زیادی به طعم‌هایی که رو به تلخی میروند ندارید برگ‌های نعنا خود را به کمک یک قاشق چایخوری لیموترش در داخل یک فنجان کوچک یا کاپ قهوه خوری قرار دهید اما اگر به این نوع طعم ها علاقه مندید می توانید از لیوان های بزرگتر نیز استفاده نمایید.

■ در مرحله بعدی ابتدا چای ماچا را از یک صافی و الک رد کنید، تا درصد خلوص چای را افزایش دهید، سپس یک الی یک و نیم قاشق چایخوری چای ماچا را به فنجان خود اضافه کنید.

■ سپس آب جوش را به داخل چای خود اضافه کنید، تا چای به خوبی دم بکشد، حتماً هنگام دم کشیدن چای را به خوبی هم بزنید، تا طعم و رنگ بهتری داشته باشد، برای سرو چای ماسا به صورت سرد می‌توانید به جای آب جوش در مرحله آخر از تکه‌های یخ استفاده کنید.

 

طرز تهیه چای ماچا با شیر :

 

طرز تهیه ماچا

 

این چای به شیوه‌های مختلفی آماده می‌شود و در هر یک از روش‌ها شما طعم جدیدی از این چای را احساس خواهید کرد طرز تهیه چای ماچا با شیر کاملاً راحت است و در عرض چند دقیقه می‌توانید این چای را آماده کنید.

*ابتدا چای سبز ماچا را به خوبی الک کنید، شما به واسطه این کار به دم کشیدن سریع چای و خوش رنگ شدن آن کمک می‌کنید.

* سپس یک الی دو قاشق از چای ماچا را در درون ماگ دست ساز بریزید و به کمک ۵ قاشق غذاخوری آب داغ چای را به خوبی مخلوط کنید، تا جایی هم زدن را ادامه دهید، که چای رنگ بگیرد.

*سپس مقداری شیر و عسل را با یکدیگر ترکیب کرده و روی حرارت قرار دهید، بهتر است، حرارت به صورت غیر مستقیم باشد، در ادامه یک چهارم پیمانه آب جوش به این ترکیب اضافه کرده و در نهایت به فنجان اضافه کنید، بعد از چند دقیقه فنجان چای خود را هم بزنید و از نوشیدن چای ماچا با شیر خود نهایت لذت را ببرید.

 

 

مزایای تهیه چای ماچا

—  چای ماچا در حال حاضر مطابق با روش‌های مختلفی سرو می‌شود و انتخاب هر یک از این روش‌ها کاملاً وابسته به ذائقه شخصی هر فردی می‌باشد، چای ماچا باعث افزایش انرژی شما در طول روز می‌شود و همچنین از بروز بیماری‌های پوستی جلوگیری می‌کند، این چای بهترین نوشیدنی برای زمان امتحانات است، چون تمرکز شما را افزایش داده و حتی انرژی مورد نیاز را تامین می‌کند، چای ماچا برای لاغری مثل یک معجزه عمل کرده و شما به کمک این چای می‌توانید چربی‌های دور شکم خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن از بین ببرید.

— چای ماچا باعث شادابی و درخشندگی پوست می‌شود و حتی بهبود عملکرد دستگاه گوارش کمک شایانی می‌کند، در طب سنتی از این چای به عنوان یک نوشیدنی با اثربخشی بسیار بالا در درمان بیماری‌ها نیز یاد می‌شود، کره جنوبی و چین همیشه چای ماچا را جز نوشیدنی‌های اصلی خود قرار می‌دهند، یکی از روش‌های جدید سرو این نوشیدنی تهیه چای ماچا با نعنا می‌باشد، این چای دردهای شکمی ناشی از قاعدگی را کنترل می‌کند و حتی نفخ شکمی را تسکین می‌دهد، این چای از ایجاد پولیپ رحم نیز جلوگیری می‌کند، اگر دوست دارید، با طرز تهیه این چای آشنا شوید، حتماً مراحل زیر را دنبال کرده، که یک چای فوق العاده خوش طعم را جهت سرو آماده کنید.

— چای ماچا با شیر باعث تقویت استخوان‌ها می‌شود و همچنین به تقویت بافت عضلانی کمک می‌کند، این چای را بیشتر در وعده صبحانه بنوشید، تا ترکیبات آن به طور کامل جذب بدن شوند، طعم چای ماچا با شیر به قدری فوق العاده است، که پس از یک بار امتحان کردن آن قطعاً به نوشیدنی همیشگی شما تبدیل خواهد شد، طرز تهیه چای ماچا با شیر شامل چند نکته است، که دقت به آن‌ها از اهمیت قابل توجهی برخوردار است.

— این چای احتمال بروز هرگونه بیماری در بدن کاهش می‌دهد و به تقویت قوای جنسی در آقایان کمک می‌کند، نوشیدن این چای توسط کودکان ضروری است، چون باعث رشد بیشتر کودکان می‌شود، بهترین طرز تهیه چای ماچا به شرح زیر است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *