مقالات

انواع نوشیدنی های گرم کافی شاپ + طرز تهیه ( لیست نوشیدنی های گرم در زمستان )

نوشیدنی گرم برای زمستان

رفتن به کافی شاپ یکی از تفریحاتی است که بسیاری از افراد در سنین مختلف آن را تجربه می‌کنند. به طور کلی افراد به هدف‌های مختلفی به کافی شاپ ‌می‌روند که از آن جمله می‌توان به دورهمی با دوستان یا میل کردن یک فنجان قهوه اشاره کرد.

به طور کلی وقتی به کافی شاپ می‌روید و منوی آن را باز می‌کنید با انواع نوشیدنی مواجه می‌شوید. برای نوشیدنی‌هایی که در کافی شاپ تهیه می‌شوند یک تقسیم‌بندی کلی وجود داشته و بر اساس آن به دو نوع نوشیدنی گرم و نوشیدنی سرد تقسیم می‌شوند.

نوشیدنی گرم به آن دسته از نوشیدنی‌هایی گفته می‌شود که هنگام تحویل به مشتری گرم هستند. یک گزینه بسیار مناسب برای رفع خستگی به ویژه در روز‌های سرد زمستان محسوب می‌شوند. نوشیدنی‌های گرم کافی شاپ از تنوع بالایی برخوردار بوده و برای انتخاب گزینه‌های زیادی پیش رو دارید. به منظور آشنایی بیشتر با این نوع نوشیدنی و طرز تهیه هر یک از آن‌ها در این مقاله با ما همراه باشید.

 

نوشیدنی های گرم کافی شاپ

 

۱) چای ماته

چای ماته

 

نوشیدنی‌های گرم به خصوص انواع چای بهترین گزینه برای روز‌های سرد زمستان محسوب می‌شوند. در بین انواع چای، یکی از بهترین و خوش طعم‌ترین انواع نوشیدنی گرم کافی شاپ، چای ماته نام دارد که از آن تحت عنوان یربا ماته نیز یاد می‌شود.

این چای را یک نوشیدنی سنتی مربوط به آمریکایی جنوبی می‌دانند که در سال‌های اخیر توانسته جایگاه ویژه‌ای را در منوی کافی شاپ‌ها به خود اختصاص بدهد. برای تهیه این نوشیدنی گرم به برگ آسیاب شده درخت ماته نیاز دارید. چای ماته خواص درمانی زیادی دارد که از آن جمله می‌توان به تقویت سیستم گوارش، تقویت سیستم عصبی، درمان سینوزیت و. . اشاره کرد.

 

طرز تهیه :

برای تهیه این نوشیدنی پر خاصیت به دمنوش ماته، آب و شکر نیاز دارید. برای تهیه چای ماته لازم است مقدار مورد نیاز از آب را بر روی حرارت قرار داده تا گرم شود. توجه داشته باشید که برای تهیه این نوشیدنی به آب داغ نیاز نیست و قبل از جوش آمدن آب یعنی هنگامی که حباب‌های ریز بر روی آب تشکیل شد حرارت را خاموش کنید.

این چای با نی خورده می‌شود به همین دلیل لازم است تا در این مرحله لیوان مورد نظر خود را به صورت کج گرفته و نی مخصوص چای ماته را درون لیوان قرار دهید.

یک سوم حجم لیوان را با چای ماته پر کنید. سپس یک قاشق چایخوری شکر به لیوان اضافه کرده و در نهایت آب گرم را به مواد خود اضافه کنید. در این مرحله چای ماته خشک بالا می‌اید و آب داغ زیر آن قرار می‌گیرد. در خصوص تهیه چای ماته توجه داشته باشید که نی نقش قاشق را ندارد و این چای نباید هم‌زده شود. بعد از اضافه کردن آب داغ چند دقیقه به آن زمان دهید و بعد از آن چای شما آماده است و می‌توانید آن را در سرویس چای خوری فانتزی خود ریخته و با نی میل کنید.

 

آبی کاربنی
آبی کم رنگ
خردلی
دودی
زرد
سبز
سبز تیفانی
سبز روشن
سرمه ای
قرمز
گلبهی
مشکی
نارنجی

فنجان پادار آل اِستار

۳۱۵,۰۰۰ تومان

 

۲) چای سفید

چای سفید نوشیدنی گرم زمستانی

چای سفید یک چای بسیار مفید است که عطر و طعم بی‌نظیری دارد. خواص و فواید چای سفید برای سلامت سبب شده تا در فرهنگ‌های مختلف و در بیشتر کشور‌های جهان مورد استفاده قرار بگیرد.

علت نامگذاری این نوع چای، به چای سفید این است که بعد از پایان مراحل خشک شدن برگ چای هیچگونه فراوری بر روی این نوع چای انجام نمی‌شود. به طور کلی در مقایسه با دیگر انواع چای، طعم ملایم‌تری دارد. برای تهیه این نوع چای مغذی هم به برگ‌های ظریف بوته چای نیاز هست.

 

طرز تهیه این نوشیدنی گرم کافی شاپ :

برای تهیه چای سفید هم بهتر است از آب جوش استفاده کنید و بعد از جوش آمدن آب سالم و تمیز مقداری چای سفید را به آن اضافه کرده و صبر کنید تا دم بکشد. در خصوص زمان اضافه کردن چای سفید به آب جوش باید به این نکته نیز اشاره شود که بهتر است ۱ تا ۲ دقیقه بعد از جوش آمدن آب صبر کنید تا آب کمی سرد شده و سپس چای سفید را به آن اضافه کنید، در این صورت مواد مفید موجود در چای سفید حفظ می‌شود.

مدت زمان مورد نیاز برای دم کشیدن چای سفید ۷ تا ۱۰ دقیقه است. به طور کلی برای دم کشیدن چای هر چه به چای سفید زمان بیشتری بدهید، طعم آن هم قوی‌تر می‌شود. برای شیرین کردن چای سفید هم می‌توانید از عسل استفاده کنید.

 

 

۳) چای ماسالا

طرز تهیه ماسالا نوشیدنی گرم کافی شاپ

یکی دیگر از انواع نوشیدنی گرم چای ماسالا نام دارد. یک چای سنتی هندی محسوب می‌شود که برای تهیه آن به ادویه‌های مختلف نظیر هل سبز، دارچین، میخک، رازیانه، زنجبیل، فلفل سیاه، چای سیاه، شیر یا آب و. . نیاز دارید.

طرز تهیه :

ترکیبات چای ماسالا سبب شده تا این نوشیدنی خواص درمانی زیادی برای سلامت قلب و هضم بهتر غذا به همراه داشته باشد. در طرز تهیه چای ماسالا به روش هندی در مرحله اول باید ادویه‌های مورد نیاز را به صورت پودر درآورده، ادویه‌ها و چوب دارچین و زنجبیل را به همراه آب در شیر جوش قرار داده و بر روی حرارت بگذارید تا عطر ادویه‌ها احساس شود.

بعد از این مرحله باید شیر را به مواد درون شیر جوش اضافه کنید و دقت داشته باشید که مواد سر نرود. چای تا زمانی بر روی حرارت باشد که حجم آن‌ها نصف حجم اولیه شود. بعد از کاهش حجم چای سیاه کیسه‌ای را درون شیر جوش قرار داده و یک دقیقه به آن زمان بدهید تا دم بکشد. بعد از این مرحله چای ماسالا آماده است. آن را درون فنجان سرو کرده و به همراه شکر میل کنید. لازم به توضیح است که افزودن شکر به چای ماسالا سلیقه‌ای است و می‌توانید بدون شکر هم میل کنید.

 

 

۴) چای اولانگ

چای اولانگ نوشیدنی گرم

یکی دیگر از نوشیدنی‌های گرم کافی شاپ مانند چای ماچا ( طرز تهیه آن را در مقاله ”  طرز تهیه چای ماچا ” مطالعه کنید.) چای اولانگ است. چای اولانگ در دسته‌بندی چای سیاه و چای سبز قرار نمی‌گیرد و در مقایسه با این انواع چای متفاوت است. طعم چای اولانگ تا حد زیادی به فصل برداشت برگ بستگی دارد. به طور معمول برگ‌های بهاری سبب می‌شوند تا چای شما دارای طعم و رایحه گل باشد و در مقابل اگر برای برداشت فصل پاییز را انتخاب کنید، برگ‌های پاییزی طعم چوبی و سخت‌تری دارند.

 

طرز تهیه این نوشیدنی گرم کافی شاپ :

نحوه خشک کردن و پردازش این برگ‌ها هم با سایر روش‌ها متفاوت‌تر است. برای تهیه چای اولانگ هم می‌توان از برگ‌های خشک استفاده کرد و هم از برگ‌های تازه و نرم و از این نظر محدودیتی وجود ندارد.

برای تهیه چای اولانگ هم بهتر است از آب جوش با دمای ۹۶ درجه سانتی‌گراد استفاده کنید. آب با این دما بهترین شرایط برای دم کشیدن چای محسوب می‌شود و از شکستن مواد معطر چای جلوگیری می‌شود. به این ترتیب مقدار کافی از چای را درون آب جوش با دمای توضیح داده شده بریزید و بعد از بستن درب ظرف به آن اجازه دهید تا به مدت ۲ تا ۵ دقیقه دم بکشد. پس از گذشت این زمان چای اولانگ شما آماده است. اگر برای صبحانه از آن استفاده می‌کنید آن را در ست صبحانه خوری سرامیکی خود قرار داده و برای تزئین میز صبحانه استفاده کنید.

 

 

۵) هات چاکلت

انواع نوشیدنی گرم زمستانه

هات چاکلت را می‌توان یکی از پر طرفدارترین نوشیدنی‌های گرم کافی شاپ دانست که افراد زیادی به قصد میل کردن این نوشیدنی گرم و خوشمزه به کافی شاپ ‌می‌روند. به طور کلی هات چاکلت در تمام فصول طرفداران زیادی دارد اما در روز‌های سرد زمستان دلچسبی بیشتری پیدا می‌کند، به همین دلیل هات چاکلت را می‌توان از انواع نوشیدنی گرم برای زمستان دانست. طرفداران هات چاکلت می‌دانند که این نوشیدنی با شکلات داغ متفاوت است و طرز تهیه این دو نوشیدنی هم با یکدیگر تفاوت دارد. در ادامه به توضیح بیشتر در خصوص طرز تهیه هات چاکلت می‌پردازیم.

 

طرز تهیه :

برای تهیه هات چاکلت به شکلات تلخ، پودر کاکائو، شکر قهوه‌ای، شیر، عصاره وانیل، خامه‌زده شده یا پودر کاکائو و نمک نیاز دارید. در مرحله اول لازم است تا شکلات تلخ ریز شده را به همراه پودر کاکائو و شکر قهوه‌ای درون یک قابلمه کوچک ریخته و با یکدیگر ترکیب کنید.

در مرحله بعد نوبت به اضافه کردن شیر می‌رسد که بهتر است برای تهیه هات چاکلت از شیر پر چرب استفاده کنید. بعد از اضافه کردن شیر به مواد، قابلمه را بر روی شعله ملایم قرار بدهید.

در حدود ۵ دقیقه زمان نیاز است تا مواد با یکدیگر ترکیب شده و یک مخلوط یکدست به دست بیاید. بعد از ترکیب مواد با یکدیگر هم نوبت به آن می‌رسد تا عصاره وانیل و مقدار کمی نمک را به مواد اضافه کنید. ۲۰ ثانیه بعد از اضافه کردن عصاره وانیل و نمک هات چاکلت آماده است. این نوشیدنی را در  سرو کرده و می‌توانید روی آن را با پودر دارچین، پودر کاکائو یا خامه‌زده شده تزئین کنید.

اگر دوست دارید می توانید مقاله طرز تهیه هات چاکلت با پودر کاکائو را بخوانید که در آن با استفاده از آب جوش و پودر کاکائو به ساده ترین روش هات چاکلت خود را درست کنید.

 

۶) کافه لاته

نوشیدنی لاته برای زمستان

از دیگر انواع نوشیدنی گرم می‌توان به کافه لاته اشاره کرد. یکی از انواع قهوه که با طعم دلچسب توانسته طرفداران زیادی را به خود جذب کرده و در منوی بیشتر کافی شاپ‌ها موجود باشد. واژه کافه لاته به معنای دو کلمه قهوه و شیر است. یکی از نوشیدنی های شیرین محبوب دیگر ماکیاتو می باشد که در مقاله ” طرز تهیه کارامل ماکیاتو ” در این باره توضیح داده‌ایم.

طرز تهیه :

برای تهیه این نوشیدنی به اسپرسو و شیر داغ و حجم زیادی کف شیر نیاز دارید که از کف شیر بیشتر برای تزئین و ایجاد شکل‌های فانتزی بر روی کافه لاته استفاده می‌شود. اصطلاح آرت به همین طرح‌های هنری که با کف شیر بر روی کافه لاته ایجاد می‌شود، گفته می‌شود. قدم اول برای تهیه کافه لاته درست کردن اسپرسو است. اگر از طعم قهوه اسپرسو خوشتان نمی‌آید اما نیاز به یک نوشیدنی گرم و پر انرژی دارید از قهوه هسته خرما استفاده نمایید برای اطلاع از طرز تهیه قهوه هسته خرما به مقالات دیگر ما مراجعه نمایید.

 

۷) موکا

انواع نوشیدنی های گرم کافی شاپ + طرز تهیه ( لیست نوشیدنی های گرم در زمستان )

قهوه یکی از انواع نوشیدنی گرم برای زمستان است که از تنوع بسیار بالایی برخوردار است و تنوع بالای آن سبب شده تا برای انتخاب گزینه‌های زیادی داشته باشید. موکا یکی از انواع قهوه است که به عنوان نوشیدنی گرم در کافی شاپ سرو می‌شود. در تعریف بسیار ساده موکا همانند کافه لاته از اسپرسو و شیر جوشیده تهیه می‌شود با این تفاوت که برای تهیه موکا به مقداری شکلات یا کاکائو هم نیاز دارید. جالب است بدانید برای تهیه موکا روش‌های مختلفی وجود دارد، در ادامه به توضیح بیشتر در مورد یکی از روش‌های رایج می‌پردازیم.

طرز تهیه :

برای شروع لازم است تا پودر شکلات و پودر کاکائو را با یکدیگر ترکیب کرده و مقداری آب جوش را به آن اضافه کرده و هم بزنید. در این مرحله دقت داشته باشید که آب جوش به اندازه‌ای اضافه شود که مواد حالتی کاراملی پیدا کرده و از اضافه کردن مقدار زیادی آب جوش خودداری کنید.

سپس چند تکه شکلات تلخ را به روش بنماری آب کرده و به مواد خود اضافه کنید. ناگفته نماند که به عنوان جایگزین شکلات تلخ می‌توانید از سس شکلات هم استفاده کنید. در مرحله بعد نوبت به تهیه قهوه می‌رسد که بهتر است برای این مرحله از اسپرسو استفاده کنید. برخی از افراد هم تلخی طعم اسپرسو را دوست ندارند و برای این دسته از افراد پیشنهاد می‌شود به جای اسپرسو از قهوه دمی استفاده کنند که تلخی کمتری دارد از قهوه ترک نیز می‌توانید برای این منظور استفاده نمایید طرز تهیه قهوه ترک با قهوه جوش مسی را در مقالات دیگر ما بخوانید. در مرحله بعد هم نیاز است تا شیر را بجوشانید و مقداری از آن را به مواد اضافه کرده و مقداری را هم برای تهیه کف شیر نگه دارید.

بعد از این مرحله آماده‌سازی و تدارک مواد اولیه مورد نیاز برای تهیه موکا به پایان می‌رسد. حال که تمام مواد آماده است باید مواد را به صورت لایه لایه اضافه کنید تا قهوه موکا شما آماده شود. در پایان هم با استفاده از کف شیر، خامه‌زده شده و دارچین یا وانیل کاپ قهوه خوری را تزئین کنید.

 

 

۸) کاپوچینو

طرز تهیه نوشیدنی گرم کافی شاپی

کاپوچینو از آن جمله نوشیدنی‌هایی است که نه تنها در ایران بلکه در جهان مشهور بوده و طرفداران زیادی دارد. در کشور‌های مختلف برای تهیه کاپوچینو از روش‌های متفاوتی استفاده می‌شود. در ادامه به توضیح در مورد یکی از روش‌های تهیه کاپوچینو می‌پردازیم.

 

طرز تهیه :

برای طرز تهیه کاپوچینو با شیر  لازم است تا قهوه را به روش دمی تهیه کنید. نکته مهم این است که قهوه خود را باید به صورت غلیظ تهیه کنید. سپس نوبت به آماده کردن شیر می‌رسد که بهتر است از شیر پر چرب استفاده کنید، زیرا به همراه قهوه طعم بهتری دارد. قبل از رسیدن شیر به نقطه جوش آن را از روی حرارت برداشته و هم بزنید تا کف کند. در یک فنجان بزرگ قهوه آماده شده را ریخته و کف شیر را به آن اضافه کنید. در نهایت هم کاپوچینو با پودر دارچین، کاکائو و. . تزئین می‌شود. در کنار این نوشیدنی خوشمزه می توانید با طرز تهیه باقلوا با خمیر خانگی آشنا شوید و در کنار نوشیدنی خود نوش جان کنید.

 

۹) قهوه آمریکانو بهترین نوشیدنی گرم کافی شاپی

آمریکانو یک نوشیدنی قهوه ساده اما محبوب است که با ترکیب آب گرم و اسپرسو تهیه می‌شود در ادامه مقاله نوشیدنی های گرم کافی شاپی طرز تهیه این نوشیدنی شامل :

طرز تهیه :

ابتدا یک یا دو شات اسپرسو تهیه کنید. معمولاً برای هر شات، حدود ۷ تا ۹ گرم قهوه تازه آسیاب شده استفاده می‌شود. در حالی که اسپرسو دم می‌شود، آب را تا دمای جوش برسانید. میزان آب بستگی به طعم مورد نظر شما دارد، اما معمولاً حدود ۱۵۰ تا ۲۴۰ میلی‌لیتر آب برای هر شات اسپرسو استفاده می‌شود.

اسپرسوی دم شده را درون یک فنجان ریخته و به آرامی آب گرم را به آن اضافه کنید. نسبت معمول آب به اسپرسو ۱ به ۲ یا ۱ به ۳ است، اما این بستگی به ذائقه شخصی شما دارد. اگر قهوه را به صورت شیرین دوست دارید، می‌توانید شکر یا شیرین‌کننده دلخواه خود را اضافه کنید. برخی افراد ترجیح می‌دهند شیر هم به آن اضافه کنند. تهیه آمریکانو نسبتاً ساده است، اما کلید تهیه یک آمریکانو خوب، استفاده از قهوه با کیفیت بالا و تنظیم دقیق نسبت آب به اسپرسو است. این نوشیدنی برای چیدن میز یک مهمانی عصرانه بسیار مناسب است اگر برای تزیین میز ولنتاین به دنبال یک نوشیدنی مناسب می‌گردید قهوه آمریکانو میتواند بسیار مناسب باشد.

 

۱۰ ) ماکیاتو، نوشیدنی گرم کافی شاپی از ایتالیا

ماکیاتو، که در ایتالیایی به معنی “لکه دار” یا “خال خالی” است، یک نوشیدنی قهوه است که از اسپرسو و مقدار کمی شیر داغ تهیه می‌شود. این نوشیدنی خوشمزه ایتالیایی یکی از بهترین گزینه ها برای زمستان است. در ادامه طرز تهیه آن را بخوانید:

طرز تهیه :

ابتدا یک شات اسپرسو تهیه کنید. برای این کار، تقریباً ۷ تا ۹ گرم قهوه تازه آسیاب شده را در دستگاه اسپرسو قرار دهید و آن را دم کنید. در حین دم کردن اسپرسو، شیر را گرم کنید. میزان شیر مورد نیاز برای ماکیاتو بسیار کم است، تقریباً حدود ۲۰ تا ۳۰ میلی‌لیتر. شیر را تا زمانی گرم کنید که کمی کف کند اما نباید خیلی زیاد حجمش افزایش یابد.

اسپرسوی دم شده را در یک فنجان کوچک بریزید. سپس به آرامی شیر داغ و کمی کف شیر را روی اسپرسو بریزید. هدف این است که شیر و کف شیر به صورت یک لکه یا خال کوچک در مرکز فنجان قرار گیرد.

ماکیاتو معمولاً بدون هیچ افزودنی دیگری سرو می‌شود تا طعم خالص اسپرسو حفظ شود. با این حال، اگر دوست دارید، می‌توانید شکر یا شیرین‌کننده دیگری اضافه کنید.  نوشیدنی شما حالا آماده است. از طعم قوی اسپرسو با لمسه‌ای از شیر لذت ببرید!

ماکیاتو یک نوشیدنی قهوه ساده اما خاص است که تمرکز آن بر روی طعم غنی اسپرسو است. تهیه آن نیازمند دقت در میزان شیر و نحوه افزودن آن به اسپرسو است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *