مقالات

ایده های هدیه پاگشای عروس ( برای پاگشای عروس چی بخرم؟ )

هدیه برای پاگشای عروس

یکی از رسم‌های بسیار پسندیده و آیین‌های قدیمی ایرانی برای نوعروسان، پاگشای عروس است. این عادت ریشه‌ای عمیق در فرهنگ قدیمی و کهن ایرانیان دارد و حتی امروزه به‌عنوان یکی از رسم‌های قدیمی اجرا می‌شود. در واقع، هدف از پاگشای نوعروس، خوشامد گویی است تا در جمع خانوادگی صله‌رحم با ارتباط بهتری ایجاد شود. در این مراسم، آیین‌های مختلفی اجرا می‌شوند و یکی از مهم‌ترین عادت‌هایی که همواره موردتوجه قرار می‌گیرد، هدیه پاگشای عروس است.

معمولاً اقوام دور و نزدیک در خاندان عروس و داماد بر اساس بودجه خود، یک هدیه به زوجین تقدیم می‌کنند. هدیه‌ای که برای پاگشای عروس انتخاب می‌شود بهتر است از محصولاتی باشد که قابل‌استفاده است. تنوع هدیه برای پاگشای عروس بسیار زیاد است و بودجه و سلیقه شما تعیین‌کننده‌ی این موضوع است.

کادو برای پاگشا، یک رسم قدیمی است که در تمامی مراسمات مربوط به پاگشا اجرا می‌شود. هدیه پاگشای عروس عضوی جدایی‌ناپذیر از این مراسم شناخته شده است. الزامی در خرید هدیه‌های گران‌قیمت وجود ندارد، شما می‌توانید هدیه‌های کوچک و ارزشمندی را به نوعروس تقدیم کنید.

ایده های خرید هدیه پاگشای عروس

— پاگشای عروس با سرامیک دست ساز :

اغلب نوعروسان عاشق وسیله‌هایی خانه و آشپزخانه هستند، شما با هدیه دادن شیک ترین ظروف پذیرایی سرامیکی در واقع نوعروس را خوشحال‌تر خواهید کرد، ظروف فانتزی و مدرن بیشتر باب میل نوعروس‌ها می‌باشد، همچنین در انتخاب ظروف سرامیکی نهایت دقت را به خرج دهید، تا هدیه‌ای باکیفیت و ارزنده را خریداری کنید. شما بر اساس سلیقه و بودجه خود می‌توانید بهترین نمونه را انتخاب کنید.

سرامیک های دست ساز انواع بسیار زیادی دارند ، بعضی از این محصولات تنها جنبه دکوری داشته و بعضی علاوه بر زیبایی کارایی هم در زندگی روزمره دارند. برای نمونه بانکه سرامیکی درب چوبی هم در حین کاربردی بودن بسیار زیبا نیز است.

— انتخاب ست‌های خاص برای هدیه پاگشای عروس :

شما در انتخاب هدیه مناسب برای پاگشای عروس و حتی کادو عروسی خاص باید نهایت دقت و وسواس را به خرج دهید، تا هدیه‌ای ارزنده را به عضو جدید خانواده تقدیم کنید، در این بین شما با انتخاب برخی از هدایای خاص و متفاوت می‌توانید خوش‌‌سلیقه‌بودن خود را به راحتی ثابت کنید، ست های خاصی در بازار وجود دارد که شما با خرید و بسته بندی آن‌ها به شکلی متفاوت و خاص می‌توانید متفاوت بودن خود را ثابت کنید. قیمت این ست‌های خاص بیش از حد گران قیمت نیست و با کمترین میزان از بودجه می‌‌توانید آن‌ها را خریداری کنید.

— چایخوری دو نفره  :

یکی از ارزنده‌ترین هدایایی که شما به عنوان پاگشا می‌توانید آن را انتخاب کنید، چایخوری است، سرویس چای خوری فانتزی معمولا در قالب یک ست به فروش می‌رسند، شما برای خرید چنین چایخوری‌ها باید بیشتر کیفیت و زیبایی محصول را در اولویت قرار دهید. تحت چنین شرایطی شما با کمترین میزان از بودجه می‌توانید یک هدیه فوق‌العاده خاص و متفاوت را خریداری کنید.

هدیه راحت و مناسب برای پاگشای عروس، لباس :

از دیگر هدایای مناسب که شما جهت کادو دادن به نوعروس می‌توانید آن را انتخاب کنید، لباس می‌‌باشد این هدیه بسیار کاربردی است و حتی به عنوان کادو برای سالگرد دوستی نیز توصیه می‌شود، اغلب بانوان عاشق و شیفته لباس‌های جدید و به روز هستند، شما با خرید یک لباس متفاوت و خاص می‌توانید نوعروس را خوشحال کنید، ترجیح شما برای خرید لباس جهت کادو دادن در این مراسم باید نمونه‌های مجلسی و حتی روزانه باشد، در خرید لباس سعی کنید، نظر نوعروس را حتما مد نظر بگیرید.

هدیه پاگشای عروس

گلدان و گل :

شاید به صراحت بتوان ادعا کرد، که یکی از بهترین هدیه‌‌هایی که شما می‌توانید به نوعروس تقدیم کنید، گلدان سرامیکی فانتزی می‌باشد، چنین گلدان‌هایی علاوه بر جنبه زیبایی دارای کاربرد گسترده‌ای هستند و حتی در بخش‌های مختلف خانه نظیر: هال پذیرایی، آشپزخانه و اتاق خواب از چنین گلدان‌هایی استفاده می‌شود، در انتخاب گلدان فانتزی سعی کنید، نمونه‌های ساده و مینیمال را انتخاب کرده و حتی در صورت خرید چند عددی قطعا شما هدیه شما جنبه معنوی بیشتری خواهد داشت می توانید از گلدان های که بیشتر به عنوان دکوری چوبی فانتزی هستند نیز استفاده نمایید.

تابلو از عکس های دو نفره :

شما باید در خرید هدیه نهایت خلاقیت و استعداد را باید به خرج دهید، تحت چنین شرایطی ارزش مالی هدیه شما کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد، برای کادو پاگشای عروس می‌توانید چند عدد از عکس های دو نفره زوجین را در اندازه های مختلف چاپ کنید و سپس در قاب عکس‌های زیبا و شکیل قرار دهید، برای جذابیت بیشتر در انتهای عکس ها حتما یک متن به عنوان یادگاری بنویسید. این ایده بسیار جالب می‌تواند به عنوان ایده برای تزیین اتاق آنها استفاده شود.

اردو خوری  :

در انتخاب کادو سعی کرده، هدایایی را انتخاب کنید، که مطمئن هستید، نوعروس در منزل خود به آن احتیاج دارد، معمولا نوعروس ها به واسطه این که به تازگی زندگی مشترک را آغاز کرده اند، تجربه کافی از خانه داری ندارند و ظروف مورد نیاز را نمی توانند خریداری کنند. اردو خوری سرامیکی می‌تواند یکی از نیازهای اصلی نوعروس در زندگی مشترک باشد.

صنایع دستی :

ایران به واسطه فرهنگ غنی که دارد، دارای صنایع دستی مختلفی می‌باشد، شما با خرید و هدیه دادن چنین صنایع دستی می‌توانید خوش ذوق بودن خود را به نوعروس ثابت کنید، در خرید صنایع دسته جهت کادو دادن حتما جنبه کاربردی آن را در نظر بگیرید، همچنین بهترین کادو برای منزل مبارکی صنایع دستی است که در قالب ظروف و وسایل تزئینی هستند. به عنوان مثال پاسماوری چوبی سرامیکی که به صورت دست ساز هستند کادوی خوبی به نظر می رسد که هم جلوه ای زیبا به آشپزخانه می دهد و هم کاربردی است.

— قهوه‌خوری دو نفره :

فنجان قهوه خوری کوچک یکی از انتخاب‌های اصلی شما جهت هدیه دادن به نوعروس می‌تواند باشد، این قهوه‌خوری‌ها اغلب چند پارچه هستند و طرح‌های آن‌ها مکمل یکدیگر می‌باشد، این قهوه خوری دارای قیمت بیش از حد گرانی نیستند و شما با کمترین هزینه می‌توانید بهترین هدیه را به عنوان کادو به نوعروس تقدیم کنید.

کارت هدیه :

در نهایت اگر وقت کافی جهت خرید هدیه نداشته و یا حتی از سلیقه نوعروس اطلاع کافی ندارید و احساس می‌کنید، هدیه خریداری شده شما را دوست نداشته باشد، می‌توانید یک دورهمی دوستانه تدارک ببینید و با چیدن میز مزه به این مهمانی جذابیت های بیشتری اضافه کنید و سپس به عروس در این مراسم پول هدیه دهید، تا خود عروس وسیله مورد نیاز را خریداری کنید، مبلغ پول بر اساس بودجه فردی تعیین می‌شود.

اما شما در حالت کلی برای هدیه دادن پول نیز حتما ابتکار و خلاقیت خود را به خرج دهید و پول را در پاکت مخصوص قرار دهید و آن را به کمک گل و سایر ملزومات تزئين کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *