مقالات

لیست تنقلات خوشمزه [ ۱۲ مورد از انواع تنقلات ایرانی + خارجی ]

تنقلات خوشمزه

تنقلات دسته‌ای از مواد خوراکی هستند که عموما بین وعده‌های اصلی غذایی مصرف می‌شوند؛ تماشای فیلم و سریال با خوردن انواع تنقلات خوشمزه و پر زرق و برق، لذت بسیار زیادی دارد.

 عموما کودکان و نوجوانان اصلی‌ترین طرفداران انواع تنقلات هستند ولی این دسته از خوراکی‌ها در میان بزرگسالان نیز مورد استقبال ویژه‌ای قرار گرفته‌اند به طوری که پای ثابت میزهای پذیرایی و سفرها و پیک‌نیک‌های ما هستند.

 توجه داشته باشید که اگر این تنقلات خوشمزه از فروشگاه‌های معتبر تهیه نشوند، می‌تواند مخاطرات بسیار زیادی را برای سلامت ما و کودکانمان داشته باشد.

 لذا در این مطلب قصد داریم لیست انواع تنقلات خوشمزه خانگی و سالم را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

 

لیست خوشمزه ترین تنقلات خانگی

پاستیل

انواع تنقلات

 

یکی دیگر از انواع تنقلات خوشمزه و پر طرفدار پاستیل است که از مخلوط گلوکز، رنگ‌های خوراکی و ژلاتین و انواع مختلف طعم دهنده و اسانس میوه‌ها تشکیل می‌شود. پاستیل یا آبنبات ژله‌ای از تنقلات خوشمزه‌ای است که برای پذیرایی مهمانی‌ها و روزمره استفاده می‌شود.

شکل و طعم وسوسه‌انگیز این نوع خوراکی‌ها سبب جذب کودکان و بزرگسالان بسیاری به این ماده خوراکی می‌شود. اما شما نیز می‌توانید انواع مختلف طرز تهیه پاستیل خانگی با رنگ و طعم‌های مختلف کار راحتی است و باعث می شود از سلامت آن اطمینان کامل داشته باشید. این خوشمزه خانگی هم یکی از لذیذترین انواع تنقلات خانگی می‌باشد.

لواشک

لواشک یا کنسانتره میوه، شامل عصاره و شیرهای غلیظ شده از انواع میوه‌ها نظیر آلبالو، الو، سیب، کیوی و… است. امروزه با پیشرفت تجهیزات صنعتی روش‌های بسیار مناسبی برای تولید لواشک‌های بهداشتی در دسترس است.

ولی این لواشک‌ها دارای انواع مواد نگهدارنده هستند. لذا توصیه می‌شود جهت اطمینان از سلامت این تنقلات خوشمزه آن را در خانه تهیه کنید.

 درست کردن لواشک در منزل، کار ساده ای است؛ کافی است مقداری از میوه‌های مختلف را بجوشانید و بعد آن‌ها را به پوره تبدیل کنید و در نهایت بعد از جداسازی پوست و دانه میوه‌ها آن‌ها را در سینی مناسبی خشک کنید.
این خوراکی یکی از محبوبترین انواع تنقلات ایرانی است.

چیپس خانگی

چیپس‌ها، ورقه‌های بسیار باریکی از سیب‌زمینی سرخ‌شده هستند که به عنوان میان وعده یا کنار غذاهایی نظیر مرغ و ساندویچ بی‌نظیر هستند.

اگر از سلامت و بهداشت چیپس‌های کارخانه‌ای و مواد افزودنی و روغنی که برای تهیه این نوع چیپس‌ها استفاده می‌شود اطمینان ندارید، پیشنهاد ما این است که خودتان در منزل به تهیه چیپس خانگی خوشمزه و لذیذ بپردازید و از نمک و فلفل و آویشن و … برای طعم‌دار کردن آن استفاده نمایید و در نهایت با ماست یا انواع سس نوش جان کنید.

( برای سرو تنقلات می‌توانید تنقلات خوری  را از سایت ما انجام دهید.)

میوه خشک

 امروزه یکی از خوراکی‌های بسیار خوشمزه دورهمی‌ها میوه‌های خشک هستند؛ این خوراکی ورقه‌های نازکی از انواع میوه‌ها نظیر سیب، موز، کیوی و … هستند که با حفظ ویتامین‌ها و مواد مغذی خشک شده‌اند.

  تهیه میوه خشک یا چیپس میوه بسیار آسان است. ابتدا ورقه‌های نازک چیپسی از انواع میوه‌ها برش بزنید و در سینی فر یا در معرض آفتاب خشک کنید.

 

 

لیست انواع تنقلات سالم

قره قوروت

قره قوروت یکی از بهترین انواع تنقلات سالم و پرخاصیت است که از کشک بدست می آید.

قره قوروت دارای انواع ویتامین‌هایی نظیر ویتامین D‘و B۲ و انواع پروتئین‌ها و کربوهیدرات است. در هر ۱۰۰ گرم از آن ۱۲۰ کیلو کالری انرژی وجود دارد. این خوراکی خوشمزه و مقوی دارای ویتامین D بوده و می‌تواند به جذب کلسیم کمک زیادی کند و در نتیجه می‌تواند از پوکی استخوان و پوسیدگی دندان‌ها  جلوگیری نماید.

قره قوروت دارای طبعی سرد و خشک بوده و بنابراین برای امراضی نظیر تب صفراوی گرم و اسهال مفید است.

بهترین ایده های غذاهای سرد برای مهمانی عصرانه را در مقاله ی دیگری از ایدرا بخوانید.

چیپس میوه

 

تنقلات رژیمی

چیپس میوه، یکی از تنقلات خوشمزه و سالم برای کاهش اشتها می‌باشد.لذا می‌تواند خوراکی بسیار مفید برای کسانی که قصد کاهش وزن دارند باشد.

لازم به ذکر است تفاوت فاحشی بین چیپس میوه و میوه خشک وجود ندارد. اغلب افراد به میوه‌های دانه‌دار و خشک شده میوه خشک و به برش‌های نازک میوه ها(برگ میوه) چیپس میوه می‌گویند.

آدامس طبیعی

سقز یا صمغ طبیعی یا آدامس طبیعی، دسته‌ای از تنقلات سالم و مفیدی هستند که عاری از هرنوع مواد پلاستیکی بوده و می‌توان آن را جوید یا حتی قورت داد؛ چرا که از مواد طبیعی و صمغ درخت بنه بدست می‌آیند.

 آدامس طبیعی یکی از انواع تنقلات سالم است که در تسکین دردهای مفصلی و روماتیسم و هضم غذا و از بین بردن بوی بد دهان نقش فوق العاده وسیعی دارد.

(ایده‌های تزیین دیوار اتاق با توجه به سلیقه هر فرد می‌تواند متفاوت باشد. برای راهنمایی بیشتر روی لینک کلیک کنید.)

تنقلات کم کالری

آجیل و خشکبار

انواع آجیل و خشکبار نیز جزء بهترین تنقلات سالم و خوشمزه هستند که فواید بسیار زیادی برای سلامتی افراد دارند.

مغز گردو

مغز گردو یکی از تنقلات مقوی است که حاوی انواع  آنتی‌اکسیدان‌ها، فیبر و پروتئین‌ها و … می‌باشد؛ فواید بسیاری برای بهبود بیماری‌های قلبی و عروقی، کبدی و ایمنی بدن دارد. این مغز گردوها را به عنوان تزئین سایر تنقلات در دیس سرامیکی می توانید استفاده کنید.

 

لیست انواع تنقلات رژیمی

تناسب اندام، یکی از نیازها و دغدغه‌های اصلی افراد برای زندگی فردی و اجتماعی است.

به همین دلیل افراد در طی رعایت رژیم غذایی سالم خود در جستجوی انواع تنقلات رژیمی و همچنین تنقلات کم کالری هستند تا بتوانند با مصرف آن‌ها ولع خود را برای خوردن  مواد غذایی پرچرب و چاق کننده کاهش دهند. در ذیل لیستی از انواع تنقلات رژیمی را خدمت شما معرفی می‌نماییم.

برای مشاهده سرویس سفالی رنگی به صفحات دیگر ایدرا مراجعه کنید.

موز و شکلات

تنقلات خوشمزه خانگی

دسر موز و شکلات یکی از انواع  تنقلات کم کالری است که می‌تواند  از اشتهای کاذب شما جلوگیری نماید.

 برای تهیه آن یک موز یخ زده را درون مقداری شکلات آب‌شده به روش بن‌ماری آغشته کنید و سپس نوش جان نمایید.

سالاد تن ماهی

برای تهیه این سالاد رژیمی، یک تن ماهی را بعد از یک ربع جوشیدن، با انواع سبزیجات نظیر پیاز و خیار و گوجه مخلوط کنید و با انواع ادویه نظیر نمک و فلفل سیاه و قرمز و آبلیمو میل کنید.

ایده های تزیین میز تولد ساده و کم هزینه را در مقالات دیگر ایدرا دنبال کنید.

توت فرنگی خامه ای

تنقلات خوشمزه

توت‌فرنگی خامه‌ای نیز جزء یک از انواع تنقلات رژیمی است که دارای فواید بسیار زیاد برای کاهش اشتها است.

برای مشاهده طرز تهیه انواع نوشیدنی خنک کلیک کنید.

گلابی و کره بادام زمینی

یکی دیگر از انواع تنقلات رژیمی و کم کالری، تهیه ساندویچ گلابی و کره بادام زمینی می‌باشد. یک نان را به چهار قسمت تقسیم کنید و روی آنها کره بادام زمینی بماليد و سپس روی آن‌ها چند تکه گلابی قرار دهید و بعد مقداری دارچین بپاشید و سرو کنید.

یک نظر در “لیست تنقلات خوشمزه [ ۱۲ مورد از انواع تنقلات ایرانی + خارجی ]

  1. قاسمی گفت:

    سلام وقتتون بخیر مطالب خیلی مفید و ارزشمند بود ممنون از شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *