مقالات

ظرف سوفله خوری چیست ( سوفله چیست و کاربردهای آن کدامند؟)

سوفله خوری

در دنیای امروز برخی از ظروف شهرت زیادی کسب کرده‌اند و یکی از این ظروف که در کشورمان نیز بسیار محبوب شده است، سوفله خوری است. بسیار محتمل است که شما نیز نمونه‌ای از سوفله خوری را در منزلتان دارید و تنها نام آن را نمی‌دانید. به این مطلب توجه داشته باشید که آشنایی با نام وسایل و کسب اطلاعات بیشتر، در کنار داشتن آن‌ها تأثیر به سزایی در روحیه و همچنین انگیزه بسیار بالا در تهیه غذا برای بانوان خواهد بود. ما در این مطلب در مورد سوفله خوری چیست و چه کاربرد‌هایی دارد، مطالبی را برای شما آماده کرده‌ایم.

ظرف سوفله خوری چیست؟

افراد زیادی این سؤال را در ذهن خود دارند که ظرف سوفله خوری چیست؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت که سوفله خوری یکی از انواع ظروف سرامیکی جدید می‌باشد که پایه‌های بلندی دارند و امکان روشن کردن شمع وارمر در زیر آن‌ها وجود دارد را سوفله خوری می‌گویند. همانطور که قبلاً اشاره کردیم لذت خوردن سوفله، به پف آن است و اگر پف آن از بین برود، طرح سوفله از بین می‌رود. شمع زیر سوفله خوری حرارت لازم را برای پفی ماندن کیک تأمین می‌کند تا مهمانان به بهترین شکل از خودشان پذیرایی کنند. شاید شما این ظروف را با نام گرم نگهدارنده غذا می‌شناختید و نام اصلی آن‌ها را نمی‌دانستید.

به این نکته توجه داشته باشید که سوفله خوری تنها منحصر به سرو سوفله نیست و از این ظروف برای گرم نگه داشتن غذا‌های دیگر نیز می‌توان استفاده کرد.

به جز سوفله خوری، اردوخوری نیز یکی از ظروف جذاب برای سرو و چیدن غذای مهمانی ها می باشد. اگر این سوال برای شما پیش آمد که اردوخوری چیست؟ می توانید پاسخ آن را در مقالات دیگر ما پیدا کنید.

 سوفله چیست؟

بهتر است قبل از آشنایی با انواع سوفله خوری و کاربرد‌های آن ابتدا بدانیم که سوفله چیست سرو آن چگونه انجام می‌شود. سوفله را می‌توان نوعی کیک دانست که بسیار سبک است و درون تنور و یا فر پخته می‌شود. این نوع کیک را می‌توان به عنوان یک دسر پف دار و شیک در مراسمات استفاده کرد. در تهیه سوفله از سفیده و زرده تخم مرغ به طور جداگانه استفاده می‌شود. این دسر بهتر است به صورت داغ داغ سرو شود و علت این امر آن است که پف آن حدود ۱۰ الی ۱۵ دقیقه باقی می‌ماند.

سوفله خوری استیل

انواع سوفله خوری

مانند دیگر ظروف، سوفله خوری‌ها نیز انواع مختلفی دارند که هر کدام باتوجه به کاربرد و البته با توجه به سلیقه انتخاب می‌شوند. تفاوت از نظر شکل ظاهری اگر مد نظر شما باشد، بدون شک با مراجعه به فروشگاه‌های آنلاین، ده‌ها مدل و طرح در این ظروف پیدا خواهید کرد. این نوع ظروف یکی از بهترین انتخاب ها برای کادو خونه نویی می باشد. اگر بخواهیم انواع سوفله خوری را بر اساس جنس طبقه‌بندی کنیم می‌توانیم آن‌ها را در سه دسته پیرکس، استیل و سرامیکی در نظر بگیریم. در ادامه به بررسی هر نوع از این ظروف می‌پردازیم.

سوفله خوری پیرکس

سوفله خوری‌هایی که از جنس شیشه ساخته می‌شوند و مقاومت بسیار بالایی در برابر حرارت از خود نشان می‌دهند، پیرکس نام دارند. برترین مزیت این ظروف دیده شدن غذای داخل ظرف است که در مهمانی‌ها بسیار شیک دیده می‌شوند. سوفله خوری پیرکس از نظر وزن سبک است و مهمانان بدون باز کردن درب ظرف مشاهده می‌کنند که چه غذایی داخل آن است و در صورت نیاز آن را سرو می‌کنند.

سوفله خوری استیل

نوع دیگری از سوفله خوری‌ها شامل سوفله خوری استیل است. این نوع ظروف از یک ظرف شیشه‌ای و پایه‌هایی از جنس استیل ساخته می‌شوند. در این مدل شاهد سوفله خوری‌های تزئینی مانند سوفله خوری نگین دار هستیم که پایه‌ها و دسته‌ها توسط نگین‌هایی مجلل می‌شوند.

تنوع رنگ و مدل در نوع استیل در بازار بسیار زیاد است و می‌توان گفت محبوب‌ترین ظروف در این زمینه مربوط به جنس استیل است. دوام و استحکام بالا از ویژگی‌های بارز این ظروف محسوب می‌شود. رنگ‌های طلایی، رزگلد، سیلور و طلایی از محبوب‌ترین رنگ‌ها در بازار کشور است که خواهان بسیار زیادی دارند.

سوفله خوری سرامیکی

اگر به دنبال این هستید که غذای شما گرمای بیشتری در داخل ظرف داشته باشد و دیرتر سرد شود، از نوع سرامیکی خرید کنید. این سوفله خوری که به نوع چینی نیز معروف هستند، دارای یک ظرف سرامیکی و پایه‌هایی از جنس استیل هستند. به دلیل قیمت مناسب و طرح‌های زیبایی که بر روی قسمت سرامیکی طراحی می‌شود، این ظروف نیز خواهان مخصوص خود را دارند. در هنگام استفاده از سوفله خوری سرامیکی می توانید از کاسه سرامیکی فانتزی نیز برای سرو سوپ و تزئین میز غذای مهمانی خود استفاده کنید.

 

سوفله خوری برای سوپ

کاربرد‌ سوفله خوری

کاربرد سوفله خوری شاید در ذهن شما تنها منحصر به سرو سوفله است، اما حقیقت این است که از این ظروف برای سرو هر غذایی که نیاز می‌دانید باید گرم بماند می‌توان استفاده کرد. هر کدبانویی می‌تواند از این ظروف برای سرو ماهی، سوپ، مرغ، خورشت و … استفاده کند. جالب است بدانید که برخی از سوفله خوری‌ها به نام سوفله خوری سوپ در بازار شناخته می‌شوند و علت آن دایره بودن ظرف آن است. اگر برای خورشت یا مرغ می‌خواهید سوفله خوری انتخاب کنید، بهتر است از طرح‌های بیضوی و مستطیلی استفاده کنید. انتخاب ظرف مناسب می‌تواند شما را در هر مهمانی و دورهمی سربلند کند.

فراموش نکنید اگر در حال جمع آوری لیست جهیزیه عروس هستید نیز می توانید از سوفله خوری استفاده کنید.

روش نگهداری از ظرف سوفله خوری

با توجه به اینکه این ظروف بسیار حساس هستند و پس از سرو غذا در مجاورت حرارت قرار می‌گیرند، باید نگهداری ویژه‌ای نیز برای آن‌ها در نظر بگیرید. سعی کنید هنگام سرو غذا و روشن کردن شمع وارمر با دقت این کار را انجام دهید. روش‌های مختلفی برای برق انداختن سوفله خوری‌ها پس از اتمام کار با آن‌ها وجود دارد که در این قسمت به چند مورد اشاره می‌کنیم.

  • از سرکه و جوش شیرین می‌توانید برای شستن این ظروف استفاده کنید.
  • نمک و لیمو شیرین یک محلول تمیز‌کننده فوق‌العاده است.
  • محلول نمک و آهک را می‌توانید داخل ظرف بریزید و پس از چند دقیقه تأثیر آن را ملاحظه کنید.
  • برای رفتن سیاهی قسمتی که حرارت می‌بیند، می‌توانید جوش شیرین بریزید و پس از چند دقیقه با آب بشویید.

روش‌های دیگری نیز برای تمیز کردن و نگهداری بهتر این ظروف وجود دارد که هر کس با توجه به سلیقه خود بهتر است از آن‌ها استفاده کند.

 

 

جدیدترین مدل های قندان چوبی را در فروشگاه ایدرا ببینید.

جمع‌بندی

از جمله ظروفی که در سر سفره مهمانی خود را بیش از ظروف دیگر نشان می‌دهد، سوفله خوری است. ما در این مطلب سعی کردیم تا به سؤال سوفله خوری چیست پاسخ کاملی داشته باشیم. سوفله به یک کیک پف دار اطلاق می‌شود که برای سرو آن‌ها بهتر است از سوفله خوری استفاده شود. از اشکال دایره‌ای این ظروف برای سرو سوپ و از نوع مستطیلی و یا بیضوی برای سرو خورشت، مرغ و … استفاده می‌شود. برای مشاهده انواع مختلفی از این ظروف می‌توانید به فروشگاه‌های آنلاین و معتبر مانند ایدرا مراجعه کنید و از خرید خود لذت ببرید.

یک نظر در “ظرف سوفله خوری چیست ( سوفله چیست و کاربردهای آن کدامند؟)

  1. فریماه گفت:

    میشه برای سرو لازانیا هم ازش استفاده کرد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *