مقالات

طرز تهیه قهوه هسته خرما ( نحوه دم كردن قهوه هسته خرما + تهیه پودر آن )

طرز تهیه قهوه هسته خرما

امروزه معمولا ما در مورد فواید هسته خرما بسیار می‌شنویم. به همین خاطر ممکن است بسیاری از شما به دنبال یادگیری طرز مصرف قهوه هسته خرما باشید. از دیرباز تا کنون خرما یکی از محبوب ترین خوراکی های بشر بوده است. اما در گذشته حتی کسی فکر نمیکرد که می‌شود از هسته خرما نیز استفاده کرد. ولی کم کم با رشد علم بشر توانست از هسته خرما مواد غذایی بسیار مفیدی را استخراج کند که از مهم ترین آن ها می‌توان به قهوه هسته خرما اشاره کرد در ادامه به نحوه دم كردن قهوه هسته خرما می پردازیم.

 

پودر قهوه خرما

 

 

نحوه دم کردن قهوه هسته خرما

اگر علاقه به نحوه درست کردن قهوه خرما دارید این مطلب را به خوبی مطالعه کنید تا با طرز استفاده از قهوه هسته خرما آشنا شوید.

 

مواد لازم برای درست کردن قهوه خرما:

 

آب۱ لیوان
پودر قهوه هسته خرما۲ قاشق
شکر۲ قاشق غذا خوری

 

طرز درست کردن قهوه خرما:

برای دم کردن قهوه هسته خرما ابتدا باید دو قاشق قهوه هسته خرما را درون قوری یا قهوه جوش بریزید. سپس یک لیوان آب جوش به آن اضافه کنیم و با قاشق به خوبی هم بزنیم.

بعد از این کار اگر به قهوه تلخ علاقه دارید یک قاشق غذاخوری شکر و اگر به قهوه شیرین علاقه دارید دو قاشق غذا خوری شکر به آن اضافه کنید. توجه داشته باشید که حتما باید از شکر استفاده کنیم زیرا قهوه هسته خرما به شدت تلخ است. حال بگذارید به مدت ۲۰دقیقه بجوشد تا به غلظت مناسب برسد قهوه شما آماده می‌باشد آن را در فنجان قهوه خوری اسپرسو خود بریزد و با شیرینی وافل نوش جان کنید.

 

 

طرز تهیه پودر هسته خرما

همانگونه که می‌دانید خرما یکی از پر خاصیت ترین مواد غذایی می‌باشد. اما بهتر است بدانید هسته خرما نیز مانند خود خرما دارای فواید بسیاری می‌باشد. به همین خاطر بسیاری از افراد علاقه دارند تا با طرز تهیه قهوه هسته خرما در منزل آشنا شوند. اگر شما نیز جز این دسته از افراد هستید می‌توانید ادامه این مطلب را مطالعه کنید تا با طرز تهیه قهوه خرما در خانه آشنا شوید. در کنار این نوشیدنی می‌توانید باقلوا هم تهیه و نوش جان کنید. برای آشنایی با طرز تهیه خمیر باقلوا و باقلوا استانبولی در مقالات دیگر همراه ما باشید.

 

قهوه هسته خرما

 

مواد لازم برای تهیه قهوه هسته خرما:

هسته خرما ——————- چهار لیوان

طرز تهیه قهوه هسته خرما:

مرحله اول

اولین اقدامی ک برای طرز تهیه قهوه هسته خرما در خانه باید انجام دهید. جدا کردن هسته خرما از خرما می‌باشد. سپس باید هسته ها را به خوبی بشویید و پوسته سفید نازک روی آن را جدا کنید. البته باید دقت داشته باشید که شیار های هسته خرما را به خوبی بشویید.

مرحله دوم

در این مرحله باید هسته های خرما شسته شده را در ظرفی قرار دهیم و روی آنها آب بریزیم. توجه داشته باشید که شما باید به مدت دو هفته هر روز هسته های خرما را خیس کنید و نگذارید که خشک شوند. البته حتما باید هر روز آب آن ها را عوض کنید و آب مانده آن ها در روز قبل را دور بریزید.

 

مرحله سوم

حال بعد از دو هفته که از خیساندن هسته ها گذشت آن ها را درون آبکش بریزید و به خوبی بشویید. سپس یک پارچه تمیز در یک محیط کاملا بهداشتی پهن کنید و هسته های خرما را روی آن پخش کنید تا بخوبی خشک شوند. فراموش نکنید که هسته ها باید به خوبی خشک شوند زیرا در صورتی که هسته نم داشته باشد پودر های هسته کپک میزنند.

مرحله چهارم

بعد از چند وقت که از خشک شدن کامل هسته ها مطمئن شدید یک تابه بزرگ روی اجاق گاز قراردهید و هسته ها را درون آن بریزید و به مدت دو ساعت تفت دهید. توجه کنید که حتما باید در مدت زمان تفت به صورت مداوم هسته ها را هم بزنید که به تابه نچسبند. تا زمانی به تفت دادن ادامه دهید که رنگ هسته ها تغییر کند و کمی بسوزند. البته بهتر است بدانید که حرارت اجاق گاز باید ملایم باشد‌.

 

هسته خرما

 

مرحله پنجم

حال هسته های خرما را از ظرف خارج کنید و اجازه دهید به خوبی سرد شوند. بعد از سرد شدن آن ها را در هاون بریزید و خرد کنید. اگر به خوبی خرد نشدن آن ها را درون خردکن بریزید تا به خوبی آن ها را خرد کند. می‌توانید در حین خرد شدن بوی خوب آن ها را به خوبی استشمام کنید.

مرحله ششم

معمولا آسیاب کردن هسته های خرما با خرد کن های خانگی کار سختی است و ممکن است به خوبی خرد نشوند به همین خاطر پیشنهاد ما به شما این است که آن ها را بدهید تا برایتان به خوبی پودر کنند. بعد از پودر کردن باید آن ها را به خوبی الک کنید.

مرحله هفتم

بعد از الک کردن پودر ها دانه های درشت را جدا کرده و از آن ها به جای چای یا دمنوش استفاده کنید. طرز تهیه دمنوش هسته خرما فوق‌العاده راحت است، پودر را در یک قوری به همراه آب جوش اضافه کرده و صبر کنید تا دم بکشد پس از ۱۰ دقیقه می‌توانید  قهوه تهیه شده را در سرویس چای خوری خود ریخته و نوش جان کنید. از پودر آن ها می‌توانید به عنوان قهوه هم استفاده کنید و در پخت کیک نیز از آن بهره ببرید.

 

برای آشنایی با طرز تهیه موکا این مطلب را بخوانید.

 

دم کردن قهوه هسته خرما

 

خواص قهوه هسته خرما

بهتر است بدانید که یکی از پر خاصیت ترین مواد غذایی هسته خرما می‌باشد شاید برای شما شگفت انگیز باشد که از هسته خرما به عنوان دمنوش هم میتوان استفاده کرد. دمنوش هسته خرما یا قهوه خرما شامل خواص بسیاری است که در ادامه گفته می‌شود.

  • بهبود زخم

یکی از بهترین مواد غذایی که می‌توانید به خوبی زخم معده را بهبود ببخشد هسته خرما می‌باشد. هسته خرما برای درمان سایر زخم ها نیز بسیار مفید است. برای درمان جراحات کافیست تنها هسته خرما را بسوزانید و بر روی زخم قرار دهید تا به خوبی آن را بهبود ببخشد.

  • درمان پوست و مو

یکی از شگفت انگیز ترین خاصیت های هسته خرما تقویت ریشه مو و درمان چین و چروکهای پوست می‌باشد این خاصیت در چای ماچا نیز موجود است که طرز تهیه ان در مقاله ” طرز تهیه چای ماچا ” گفته شده است. البته در این مورد نمی‌توان از هسته خرما به صورت مستقیم استفاده کرد بلکه باید از روغن آن که حاوی ویتامین های A و B می‌باشد استفاده کرد.

  • دفع سنگ کلیه

یکی دیگر از خواص قهوه هسته خرما دفع سنگ کلیه می‌باشد. اگر شما جز آن دسته از افراد هستید که از سنگ کلیه رنج می‌برید و نمی‌دانید چکار کنید می‌توانید با یادگیری طرز تهیه قهوه هسته خرما در منزل این قهوه را تهیه کنید و هرشب یک فنجان از آن را نوش جان کنید تا بعد از مدتی این بیماری شما به خوبی برطرف شود.

  • درمان اسهال

یکی دیگر از خواص هسته خرما درمان اسهال های میکروبی می‌باشد. هسته خرما به خوبی می‌تواند میکروب های دستگاه گوارش را ضدعفونی کند و اسهال را درمان کند.

اگر تلخی قهوه را دوست ندارید پیشنهاد ما به شما نوشیدنی فراپاچینو است برای آشنایی با طرز تهیه فراپاچینو مقالات دیگر را بخوانید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *