مقالات

مراحل طرز تهیه وافل خانگی با دستور پخت خوشمزه

طرز تهیه وافل

وافل یکی از صبحانه های خوشمزه انگلیسی است که علاوه بر طعم خوب آن ظاهر خیلی زیبا و دلپذیری هم دارد. وافل یکی از شیرینی های پرطرفدار و خوشمزه است که به همراه شکلات و میوه سرو می‌شود. این شیرینی خوشمزه با توت فرنگی و خامه یا شکلات یک ترکیب لذیذ است. برای کودکانی که علاقه به خوردن صبحانه ندارند گزینه مناسبی است. طرز تهیه وافل خانگی بسیار ساده است و زمان زیادی برای آماده شدن نمی‌برد ما در این مطلب به آموزش طرز تهیه وافل خانگی پرداخته ایم و به راحتی می‌توانید آن را برای فرزندانتان آماده کنید.

 

مواد اولیه برای تهیه وافل

آرد۱ پیمانه (آرد شیرینی گندم یا آرد گندم معمولی باشد)
نمک۱ قاشق چای خوری
بیکینگ پودر یا جوش شیرین۲ قاشق کوچک
شکر۲ قاشق غذاخوری
تخم مرغ۵ عدد (سفیده ها از زرده جدا باشد)
شیر۱ یا ۱/۲ پیمانه
کره ذوب شده یا روغن۲ تا ۵ قاشق غذاخوری
عصاره وانیل۱ قاشق چای خوری

 

 

برای تزیین وافل

میوه تازه خرد شده
برگ نعنا
خامه یا شکلات
شکر یا شکر قهوه ای
دارچین
سبزیجات ریز شده
پنیر که می توانید رنده کنید
انواع توت ها

 

 

طرز تهیه وافل

 

وافل خانگی

 

بخش اول: آماده سازی خمیر وافل

  1. طرز تهیه وافل شامل روش هایی می شود مثل طرز تهیه وافل با اسنک ساز برای این کار ابتدا دستگاه اسنک ساز را روشن کنید تا گرم شود و دمای آن را تنظیم کنید. برای اینکه بفهمید کی گرم شده است یک چراغ کوچک هنگام گرم شدن روشن می شود.
  2. بعد از روشن کردن دستگاه اسنک ساز مواد خشک را باهم مخلوط کنید. برای این کار آرد، نمک، شکر و بکینگ پودر را در یک کاسه بزرگ بریزید. برای اینکه ساختار وافل ها اسفجی باشد می توانید مواد خشک را قبل از مخلوط کردن الک کنید.
  3. تخم مرغ ها را بشکنید و زرده را از سفیده ان جدا و در ظرف های متفاوت بریزید. دقت کنید کاملا زرده ها از سفیده ها جدا شود چون ممکن است پف کند.
  4. سفیده های تخم مرغ را که در ظرف جدا ریخته اید با همزن برقی یا دستی به هم بزنید تا خوب کف کند.
  5. بقیه مواد را باهم مخلوط کنید. زرده های تخم را با روغن یا کره مخلوط و به هم بزنید سپس شیر و وانیل را را به ظرف اضافه کنید و همچنان هم بزنید تا مواد داخل ظرف یکدست شود.
  6. سپس سفیده های تخم مرغ را که هم زده بودید به این ظرف اضافه کنید و با همزن دستی با حرکات دایره ای همه مواد را مخلوط کنید تا همه ی مواد یکدست شود. البته نباید زیاد مخلوط کنید و اجازه دهید تا به خوبی بپزد و آماده شود سپس آن را در سرویس صبحانه خوری سرامیکی خود ریخته و نوش جان کنید.

 

طرز تهیه وافل با اسنک ساز

 

برای آشنایی با طرز تهیه شیرینی برای عید نوروز این مطلب را بخوانید.

 

بخش دوم: طرز تهیه وافل خانگی

  1. طرز تهیه وافل خانگی مانند طرز تهیه پنکیک خانگی بسیار ساده است همانطور که مراحل بالا را انجام دادید الان موقع پختن وافل ها رسیده است به دستگاه اسنک ساز کمی روغن را با استفاده از یک برس شیرینی پزی بزنید. این روش را قبل از درست کردن هر وافل تکرار کنید. در غیر این صورت به احتمال بسیار زیاد وافل ها به ظرف می چسبند.
  2. خمیر اماده شده را با قاشق بریزید تا اندازه ها به صورت پیمانه ای مشخص باشد. از ۱/۲ تا ۱ فنجان خمیر استفاده کنید، بسته به اندازه صفحات داخل وافل. اگر مطمئن نیستید، کمی کمتر از آنچه فکر می کنید نیاز دارید استفاده کنید. وقتی خمیر وافل پف می کند در واقع وافل ها پخته اند.
  3. به یاد داشته باشید که درب دستگاه اسنک ساز را ببندید و صبر کنید تا وافل بپزد. اجازه دهید حدود ۲ دقیقه بپزد تا فرم بگیرد. اگر دوست دارید زیاد سرخ شوند، آنها را کمی بیشتر بپزید. دقت کنید که وقتی تولید بخار از دستگاه وافل از کم شد در واقع پختن وافل تمام شده است.گاهی اوقات چراخ ترموستات دستگاه خاموش می شود که نشانه تمام شدن وقت است. وافل ها وقتی درست پخته شوند خیلی کمتر می چسبند.
  4. وافل های پخته شده را بردارید. می توانید از یک کاردک برای برداشتن وافل بدون شکستن یا سوزاندن انگشتان خود استفاده کنید. آن را در یک بشقاب قرار دهید و مقدار بیشتری خمیر را روی وافل بریزید تا یکی دیگر آماده شود. مراحلی که گفته شد را دوباره برای درست کردن دیگر وافل ها تکرار کنید. بعد از اتمام نیز می توانید از انواع ظروف سرامیکی یا ظروف چوبی فانتزی برای تزئین آن استفاده نمایید.

وافل ها اماده سرو هستند. وافل های گرم را می‌توانید با کره، میوه های خرد شده، پودر قند سرو کنید. این یکی دیگر از روکش های رایج برای وافل است و یک میان وعده خوشمزه است. سعی کنید توت فرنگی، شاه توت، موز یا هلو را اضافه کنید. این صبحانه خوشمزه را میتوانید با قهوه موکا نوش جان کنید.

برای تهیه شربت میوه، مانند شربت توت فرنگی، میوه های خرد شده، چند قاشق غذاخوری شکر و حدود ۱/۲ فنجان آب را در یک قابلمه کوچک بریزید. روی اجاق گاز با حرارت کم گرم کنید. مخلوط را هم بزنید تا غلیظ شود و به صورت شربت در بیاید و می توانید روی وافل های خود بریزید. همچنین می توانید میوه را مستقیماً با اضافه کردن آن به خمیر وافل بپزید. قبل از ریختن آن روی وافل، چند توت سیاه، توت فرنگی خرد شده، برش های موز یا میوه دیگری را به خمیر اضافه کنید.

 

 

طرز تهیه وافل خانگی

 

تهیه انواع وافل ها

  • وافل هایی با طعم بیکن درست کنید. تنها چیزی که برای ایجاد وافل بیکن خود نیاز دارید، مواد تشکیل دهنده یک خمیر وافل سنتی و یک بسته بیکن است.
  • وافل را با موز و دارچین تزیین کنید. کمی چاشنی وافل ایده خوبی برای شاد کردن صبح هر کودک یا فقط برای صبحانه است که چیزی غیر از وافل است.
  • وافل را با چیپس شکلات آماده کنید. چه تازه در حال یادگیری آشپزی باشید و چه با تجربه تر، این وافل های کاملا خانگی برای افرادی که به دنبال یاد گرفتن طرز تیه وافل خانگی هستند عالی هستند. این روش ها همان روش هایی هستند که در طرز تهیه وافل کافی شاپی نیز اعمال می شوند و فرقی با آن روش ها ندارند.

چند نکته مهم

  • ریختن مقدار صحیح خمیر در اتو وافل و در طرز تهیه وافل با اسنک ساز، تنظیم آن روی دمای مناسب و دانستن اینکه چه زمانی زمان پختن وافل ها تمام شده اند، دقت کنید و صبور باشید.
  • قبل از ریختن مواد خمیری به داخل دستگاه حتما با برسی روغنی آن را آغشته کنید در غیر این صورت وافل ها می چسبند.
  • سعی کنید از اتو وافل برقی استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که اینها گرما را یکنواخت پخش می کنند و اکثر آنها صفحه های نچسب دارند و به راحتی می توانید وافل ها را جدا کنید.
  • وافل ساز را روی میز کاشی یا تخته برش سرامیکی یا شیشه ای قرار دهید. به خاطر داشته باشید که سطح زیر وافل ممکن است داغ شود و چکه هایی از خمیر روی این سطح فرود آید.
  • اگر وافل خانگی دوست دارید اما نمی‌خواهید خمیر را درست کنید، از مخلوط های آماده استفاده کنید و چند قاشق غذاخوری روغن اضافه کنید و طرز تهیه وافل خانگی مثل مواردی است که در بالا گفته شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *