مقالات

طرز تهیه لیموناد خانگی خوشمزه ( مواد لازم برای تهیه لیموناد رژیمی )

طرز تهیه لیموناد

شربت لیموناد یکی از نوشیدنی های محبوب و خوشمزه ای است که در سراسر دنیا طرفداران بسیاری دارد. این نوشیدنی جز انواع نوشیدنی های بدون الکل به حساب می‌آید و به صورت بین المللی شناخته می‌شود. معمولا شربت لیموناد را در فصول گرم سال استفاده می‌کنند اما به دلیل طعم و مزه ی دلچسبی که دارد، همواره در تمام فصول سال طرفدار دارد. در ادامه این مطلب قصد داریم تا با آموزش لیموناد به روشی آسان و حرفه ای بپردازیم.

 

مواد لازم برای تهیه لیموناد (دو نفر)

طرز تهیه لیموناد بسیار ساده و سریع است و همین امر نیز یکی از دلایل اصلی محبوبیت این نوشیدنی در سراسر دنیا شده است. مواد و ترکیبات مورد نیاز برای تهیه لیموناد شامل موارد زیر می‌باشد:

 

آب ساده یا آب گازدار:                                      ۴ لیوان
شکر:                                                          ۱ لیوان
لیمو ترش:                                                    ۴ عدد
نعناع تازه:                                                    چند برگ به مقدار لازم
اسلایس لیمو(برای تزیین):                               به مقدار لازم

 

لازم به ذکر است که این مواد برای طرز تهیه لیموناد برای ۲ نفر می‌باشد؛ بدیهی است که در صورت کم بودن تعداد نفرات می‌توان از نسبت های کمتر از این استفاده کرد.

 

طرز تهیه لیموناد

 

تهیه لیموناد خانگی

 

لیموناد یک نوشیدنی خنک برای مهمانی است که در عین خوشمزگی، طرز تهیه بسیار راحت و سریعی دارد که حتی در خانه نیز می‌توان آن را تهیه کرد. طرز تهیه لیموناد خانگی با لیموناد معمولی تفاوتی ندارد و می‌توان در خانه نیز آن را تهیه کرد. لازمه ی تهیه ی یک لیموناد خوشمزه و خوش طعم، رعایت کردن مراحل تهیه آن و توجه به نکات مورد نیاز می‌باشد. در ادامه به طرز تهیه لیموناد با شکر می‌پردازیم.

مرحله اول: برای تهیه لیموناد خوشمزه، ابتدا لیمو ترش های تازه و سالم را به حالت حلقوی خرد می‌کنیم و آن ها را در داخل یک کاسه یا ظرف بزرگ قرار می‌دهیم. پس از خرد کردن لیمو ترش ها، مقدار مورد نیازی از شکر را که آماده کرده ایم به ظرف اضافه می‌کنیم. نکته ی مهمی که در این مرحله وجود دارد، هم زدن لیمو ترش ها با شکر می‌باشد؛ به گونه ای که کاملا با هم مخلوط شوند. همچنین استفاده از قاشق چوبی برای حل کردن بهتر شکر در لیمو ترش ها توصیه می‌شود.

مرحله دوم: در مرحله ی دوم باید چند برگ نعناع را در داخل ظرف با سایر مواد مخلوط کنیم. البته این در صورتی است که به طعم غالب نعناع در لیموناد علاقه داشته باشیم. توجه داشته باشید که مخلوط کردن کامل شکر در لیمو ترش های خرد شده باعث می‌شود که شیره لیمو ترش ها و گوشت آن ها به طور کامل خارج شده و طعم بهتری پیدا کند. بنابراین بعد از اضافه کردن هر ترکیب، مخلوط کردن کامل آن الزامی است. اگر به طعم نعنا در شربت ها علاقه مند هستید می توانید طرز تهیه شربت سکنجبین با پیمانه را نیز در مقالات دیگر ما بخوانید.

مرحله سوم: بعد از ترکیب مواد با هم، شکر حالتی کشدار به خود می‌گیرد. کشدار شدن شکر زمانی است که دیگر نتوانیم دانه های شکر را در داخل ظرف پیدا کنیم. در غیر این صورت باید به هم زدن مواد ادامه دهیم. بعد از رسیدن به حالت، به ظرف حاوی مواد آب اضافه می‌کنیم که مقدار آن نیز متناسب با نیازمان خواهد بود. اگر بخواهیم لیموناد خانگی با طعم و مزه ای مشابه با کافه ها درست کنیم، بهتر است از آب گازدار به جای آب معمولی استفاده نمایید.

مرحله چهارم: در ادامه برای به دست آوردن یک لیموناد خوشمزه، باید ترکیب را به خوبی با هم مخلوط نماییم. مخلوط کردن لیمو ترش و شکر باید به گونه ای باشد که این بار به طور کامل در آب پخش شود. در این مرحله باید طعم لیموناد را تست کنیم. در صورتی که شیرینی لیموناد بیش از حد بود نشان دهنده ی زیاد بودن شکر آن است و برای برطرف کردن آن نیز از آب معمولی یا آب گازدار استفاده می‌کنیم. پس از اضافه کردن آب بیشتر نیز باید محتویات داخل ظرف را به خوبی هم بزنیم.

مرحله پنجم: پس از تست کردن طعم لیموناد و استاندارد کردن آن، می‌توانیم شربت تهیه شده را در داخل ماگ سرامیکی بزرگی بریزیم. سپس چند اسلایس لیمو ترش و چند قالب کوچک یخ را در داخل شربت می‌اندازیم تا باعث خوشمزگی و خنک شدن آن شود. به منظور معطر کردن لیموناد نیز می‌توانیم از چند برگ نعناع در داخل لیوان استفاده کنیم.

مرحله ششم: به دلیل این که پوست لیمو ترش در داخل شربت حل می‌شود، لذا نگهداری طولانی مدت آن توصیه نمی‌شود. در صورت نگهداری طولانی مدت شربت لیموناد، امکان تلخ شدن آن وجود دارد. به همین دلیل همواره شربت لیموناد را به صورت تازه مصرف می‌کنند.

 

 

طرز تهیه لیموناد رژیمی

 

آموزش تهیه لیموناد

 

بسیاری از افراد به دلیل داشتن مشکل قند، از خوردن لیموناد خودداری می‌کنند؛ اما این در حالی است که لیموناد رژیمی نیز تهیه می‌شود که در آن شکر استفاده نمی‌شود. شاید تصور کنید که این لیموناد کیفیت مناسبی ندارد؛ اما با رعایت نکات مورد نیاز برای تهیه آن، می‌توان یک نوشیدنی خنک رژیمی سالم و خوشمزه را تهیه کرد. در کنار این نوشیدنی می‌توانید یک غذای ساده و خوشمزه هم تهیه نمایید و نوش جان کنید برای آشنایی با طرز تهیه فتوچینی کلیک کنید.

مواد و ترکیبات مورد نیاز برای تهیه لیموناد رژیمی شامل این موارد خواهد بود:

 

لیمو تازه:                                                        ۱ فنجان
آب سرد:                                                         ۴ فنجان
پودر استویا:                                                     ۱ قاشق غذا خوری

 

در این نوع لیموناد نیز مانند لیموناد با شکر از برگ نعناع و اسلایس های لیمو ترش تازه استفاده می‌شود. تفاوتی که در لیموناد رژیمی با لیموناد با شکر وجود دارد در برگ استویا است. این برگ به عنوان یک شیرین کننده ی طبیعی و جایگزین مناسبی برای شکر به حساب می‌آید. علاوه بر پودر استویا، می‌توان از عصاره ی آن نیز در تهیه این شربت استفاده کرد.

برای تهیه لیموناد رژیمی باید مواد مورد نیاز را در داخل یک ظرف مناسب به طور کامل با هم مخلوط کنیم. این کار باید تا زمانی که استویا با آب و دیگر ترکیبات حل شد، ادامه پیدا کند. پس از ترکیب مواد، ظرف را بلافاصله در داخل یخچال قرار می‌دهیم. برای تزیین لیموناد رژیمی می‌توانیم از برش های لیمو تازه و برگ های نعناع استفاده کنیم.

در کنار این نوشیدنی خوشمزه می‌توانید پاستا نوش جان کنید برای آشنایی با طرز تهیه پاستا مقالات دیگر را بخوانید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *