مقالات

مراحل طرز تهیه آیس کافی با قهوه ترک خوشمزه و خنک ( + مواد لازم )

طرز تهیه آیس کافی

آیس کافی یا همان قهوه که به عنوان یکی از محبوب ترین نوشیدنی ها در سراسر دنیا شناخته می‌شود. البته به علت ترکیب قهوه با این نوشیدنی، مزه قهوه بر آن غالب است و از این رو برای کسانی که به مزه قهوه علاقه دارند، مناسب است. طرز تهیه آیس کافی بسیار متفاوت است و شما می‌توانید با سلیقه ی خود، آن را تهیه نمایید. این نوشیدنی در فصل تابستان که هوا گرم است، طرفداران بسیاری دارد. برای تهیه این نوشیدنی خوشمزه، ترکیبات مختلفی وجود دارد که قصد داریم تا به مهم ترین آن ها بپردازیم. با ما همراه باشید تا با آموزش آیس کافی و ترکیبات مختلف آن آشنا شوید.

 

طرز تهیه آیس کافی با اسپرسو و شیر

یکی از روش های متداول و محبوب برای تهیه آیس کافی، ترکیب آن با اسپرسو و شیر است. این نوشیدنی یک ترکیب انرژی زا و مقوی از خانواده قهوه این نوشیدنی گرم کافی شاپ است با این تفاوت که خنک است و برای روزهای داغ تابستان مناسب است و طرفداران بیشماری نیز دارد. در ابتدا برای طرز تهیه آیس کافی با اسپرسو، نیازمند تهیه مواد اولیه مورد نیاز آن هستید. برای تهیه این ترکیب از آیس کافی به مواد زیر نیاز دارید:

  • قهوه اسپرسو
  • شیر پر چرب
  • یخ
  • شکر

مرحله اول برای تهیه آیس کافی با اسپرسو و شیر، دم آوری است. در این مرحله باید قهوه اسپرسویی که تهیه کرده اید دم بیاورید. این کار را می‌توانید با استفاده از دستگاه موکاپات، فرنچ پرس و یا هر وسیله دیگری که در منزل دارید انجام دهید. مقداری در حدود ۶۰ الی ۸۰ میلی لیتر قهوه را در داخل دستگاه مورد نظر بریزید و تا پایان عصاره گیری آن صبر کنید. بعد از این که عصاره اسپرسو را گرفتید، آن را کنار بگذارید و صبر کنید تا به موقع آن را با مواد دیگر ترکیب نمایید.

مرحله بعدی نوبت به هم زدن شیر است. در این مرحله نیز می‌توانید با استفاده از دستگاه فرنچ پرس و یا هر دستگاه دیگری، فوم شیر را بگیرید. نکته هم در هنگام جوشیدن شیر این است که حتما باید کف کند و به صورت فوم دار درآید. در صورتی که دستگاه مناسبی برای گرفتن فوم شیر ندارید، می‌توانید خامه قنادی زده شده را مورد استفاده قرار دهید.

مرحله آخر در تهیه آیس کافی با قهوه اسپرسو و شیر، شامل تهیه آیس کافی با شیر است. برای این کار باید یک لیوان تهیه کنید و تعدادی یخ در داخل آن قرار دهید. شیر فوم دار را در داخل این لیوان اضافه کنید و بگذارید با هم ترکیب شوند. سپس قهوه اسپرسویی که از قبل آماده کرده اید را به آرامی بر روی شیر و یخ بریزید. توجه داشته باشید که مراحل اضافه کردن مواد را به سرعت و بدون وقفه انجام دهید. در پایان با اضافه کردن دو قاشق غذا خوری شکر، مزه آن تغییر دهید. بعد از اضافه کردن تمام این مواد، آن را به طور کامل به مدت یک الی دو دقیقه هم بزنید تا با هم ترکیب شوند. در این جا آیس کافی خوشمزه شما با قهوه اسپرسو و شیر آماده است. در کنار آیس کافی می‌توانید رولت هم تهیه نمایید و نوش جان کنید، برای آشنایی با طرز تهیه رولت خانگی این مقاله را بخوانید.

اگر قصد دارید یک آیس کافی بسیار خوشمزه و حرفه ای درست کنید، می‌توانید از مقداری سیروپ کارامل استفاده کنید. این ترکیب را باید بعد از ریختن شیر در لیوان اضافه کنید. علاوه بر این، استفاده از شیر پر چرب در خوشمزه تر شدن نوشیدنی بسیار تاثیر گذار است؛ بنابراین حتما از شیر پر چرب استفاده کنید. استفاده از قهوه دمی که خود آن را تهیه کرده اید نیز در خوشمزه تر شدن آیس کافی مهم است.  می توانید این نوشیدنی خوشمزه را در ماگ فانتزی نیز سرو کنید.

 

 

طرز تهیه آیس کافی بدون شیر

 

آیس کافی بدون شیر

 

یکی دیگر از انواع آیس کافی، آیس کافی بدون شیر می‌باشد، در ادامه به طرز تهیه آیس کافی بدون شیر می‌پردازیم.

مواد لازم برای طرز تهیه آیس کافی بدون شیر

  • قهوه فوری
  • آب جوش
  • یخ
  • عسل(در صورت تمایل)

در مرحله اول طرز تهیه آیس کافی بدون شیر، باید قهوه را آماده کنید. برای این کار یک قاشق غذا خوری قهوه فوری را در داخل یک ظرف بریزید. با استفاده از چنگال یا قاشق آن را خوب هم بزنید تا در داخل آب جوش کاملا حل شود. یک قاشق غذا خوری شیره خرما یا عسل را به ترکیب داخل ظرف اضافه کنید و مجددا خوب هم بزنید. هم زدن ترکیب تهیه شده را آنقدر ادامه دهید که تغییر رنگ دهد و بر روی آن کف ایجاد شود.

مرحله بعد شامل اضافه کردن یک لیوان آب گرم است. این مرحله تنها تفاوت بین تهیه آیس کافی با شیر و بدون شیر است که در روش با شیر از یک لیوان شیر استفاده می‌شود اما در روش بدون شیر از آب جوش برای تهیه آن استفاده خواهد شد. در این مرحله حدود یک لیوان آب گرم را به ترکیب قهوه فوری و عسل اضافه کنید و چند دقیقه آن را هم بزنید تا کاملا با هم ترکیب و مخلوط شوند. در داخل یک لیوان دیگر چند تکه یخ بریزید و بر روی آن نیز یک لیوان آب گرم اضافه کنید. در پایان نیز قهوه فوری را به آرامی بر روی مواد بریزید و به خوبی با هم ترکیب کنید.

 

 

حتما بخوانید: طرز تهیه شربت زعفران

 

 

طرز تهیه آیس کافی با قهوه ترک

 

آیس کافی با قهوه ترک

 

طرز تهیه آیس کافی با قهوه ترک نیز از دیگر انواع روش های تهیه این نوشیدنی خنک تابستانی خوشمزه است در ادامه به نکات آن می‌پردازیم.

مواد لازم برای تهیه آیس کافی با قهوه ترک

  • نصف فنجان آب
  • ۲ لیوان شکر سفید
  • نصف فنجان خامه غلیظ
  • نصف فنجان شیر
  • گرانول قهوه فوری به میزان ۳ قاشق
  • قهوه ترک به میزان ۲ قاشق غذا خوری
  • ۶ عدد زرده تخم مرغ

برای تهیه ایس کافی با قهوه ترک در ابتدا شکر و آب را در داخل یک قابلمه بریزید و بر روی حرارت اجاق قرار دهید تا تبدیل به یک شربت شفاف و یکدست شود. خامه و شیر را در داخل شربت بریزید و ترکیب مواد را تا جایی هم بزنید که کاملا با هم مخلوط شوند. قهوه فوری و زرده تخم مرغ را نیز به محتویات ظرف اضافه کنید و هم بزنید.

قابلمه را بر روی یک تابه آب قرار دهید که در حال جوش باشد و حدود ۱۰ دقیقه بگذارید تا حرارت ببیند. در طول این مدت مدام ترکیب را هم بزنید. ترکیب را در داخل یک کاسه که بر روی آن یک صافی مشبک قرار دارد بریزید. این کار برای گرفتن تفاله های قهوه می‌باشد. ترکیب به دست آمده را در حدود ۲ الی ۳ ساعت در داخل یخچال قرار دهید تا دمای آن سرد شود.

در مرحله بعد یک قاشق غذا خوری قهوه ترک اصل را در داخل قهوه جوش یا هر وسیله دیگری که دارید بریزید. در این مرحله شکر را نیز به قهوه اضافه کنید. در داخل قابلمه به اندازه یک فنجان آب سرد بریزید و ترکیب شکر و قهوه را نیز به آن بیفزاید و به خوبی هم بزنید تا با هم مخلوط شوند. (طرز تهیه قهوه ترک را در مقالات دیگر بخوانید.)

در مرحله بعد قهوه جوش را بر روی شعله کوچکی از اجاق قرار دهید تا گرم شود. کم بودن شعله گاز به خوشمزه شدن آیس کافی کمک می‌کند.

همزمان با گرم شدن قهوه، توجه داشته باشید که کف موجود بر روی آن را جمع آوری کنید. این کار را می‌توانید با کمک قسمت انتهایی دم کن انجام دهید.

در انتها پس از جوشیدن قهوه، آن را از روی اجاق بردارید و حدود یک یا دو دقیقه اجازه دهید که استراحت کند. بعد از گذشت این زمان، نوشیدنی شما آماده است.

اگر به دنبال تجربه کردن قهوه در طعم های مختلف هستید پیشنهاد میکنم قهوه هسته خرما را تست کنید برای آشنایی با طرز تهیه دمنوش هسته خرما این مقاله را بخوانید.

 

طرز تهیه آیس کافی با قهوه فوری و بستنی

یکی دیگر از روش های طرز تهیه آیس کافی، طرز تهیه آیس کافی با قهوه فوری و بستنی است.

مواد لازم برای تهیه آیس کافی با قهوه فوری:

  • ۳ قاشق چای خوری پودر قهوه فوری
  • ۲ قاشق چای خوری شکر
  • ۳ قاشق چای‌خوری پودر کاکائو
  • ۶ اسکوپ بستنی
  • چند تکه یخ
  • ۲۵۰ میلی‌لیتر شیر
  • شکلات برای تزئین

مراحل طرز تهیه آیس کافی با قهوه فوری و بستنی به شرح زیر است:

برای طرز تهیه آیس کافی با قهوه فوری و بستنی در مرحله اول باید قهوه فوری که تهیه کرده اید را دم بیاورید. ۳ قاشق چای خوری پودر قهوه فوری را در داخل دستگاه مورد نظر بریزید و تا پایان عصاره گیری آن صبر کنید.

دراین مرحله تهیه آیس کافی با قهوه فوری و بستنی، قهوه را به همراه بستنی، شکر، شیر و پودر کاکائو را داخل میکسر بریزید و کاملا میکس کنید تا مواد یکدست شود. در اخر یک لیوان بلند بردارید و مواد را داخل لیوان بریزید و روی هر ظرف یک اسکوپ بستنی بگذارید و با شکلات خرد شده تزیین نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *