مقالات

طرز تهیه اسموتی { طرز تهیه اسموتی توت فرنگی، موز، هندوانه و شکلاتی }

اسموتی

طرز تهیه اسموتی ساده چگونه است؟ مصرف نوشیدنی هایی چون اسموتی در تابستان یا زمستان و در واقع در تمام فصول سال به بدن شما طراوت خاصی می‌بخشد. اسموتی که با یخ تهیه شده و قوام غلیظی داشته باشد، یک نوشیدنی شبیه میلک شیک خواهد بود. برای تهیه انواع مختلف این نوع نوشیدنی خوشمزه می‌توانید از دستگاه های اسموتی ساز کاربردی استفاده کنید. ما دستور تهیه برخی از انواع اسموتی های خوشمزه را در اینجا برای شما آماده کرده ایم!

اسموتی یک آب میوه و سبزیجات متراکم است که با افزودن یخ تهیه می شود. تنها تفاوت اسموتی با نوشیدنی هایی مانند اسلاش یخ و میلک شیک این است که شکر اضافه ندارد. مصرف اسموتی ها که خاصیت سیر کنندگی دارند اغلب توسط ورزشکاران نیز استقبال می‌شود. ورزشکاران حرفه ای می توانند پودر پروتئین را به این نوشیدنی اضافه کنند.

اگر می‌خواهید به اسموتی خود در مرحله تهیه، یخ اضافه کنید، مخلوط کن شما باید تیغه های قوی داشته باشد. اسموتی نوشیدنی ای نیست که بتوان بدون استفاده از مخلوط کن آن را درست کرد. طرز تهیه اسموتی با هر میوه و سبزی که فکرش را بکنید موجود است. در اینجا دستور تهیه برخی از پرطرفدارترین ها را برای شما آورده‌ایم.

طرز تهیه اسموتی ساده

طرز تهیه اسموتی

● طرز تهیه اسموتی توت فرنگی

توت فرنگی یکی از محبوب ترین میوه ها در جهان است. فواید سلامتی زیادی مانند خواص ضد التهابی دارد. علاوه بر این، استخوان ها و چشم های شما را تقویت می کند. این میوه حتی از دژنراسیون ماکولا نیز جلوگیری می کند. اسموتی توت فرنگی راه خوبی برای مصرف این میوه است. این میوه کوچک همچنین منبع فیبر است، به هضم غذا کمک می کند و اشتها را کنترل می‌نماید.

علاوه بر این، توت فرنگی حاوی اسید الاژیک است. این اسید خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش می دهد و نقش مهمی در کاهش علائم پیری زودرس دارد. شما می توانید این میوه فوق العاده را به روش های مختلف بخورید اما اسموتی آن طعمی فوق العاده دارد. تنها کافی است یک بار آن را امتحان کنید تا به جمع طرفداران این اسموتی خوشمزه بپیوندید.  اگر به دنبال طرز تهیه لیموناد خانگی هستید حتما این مقاله را بخوانید.

مواد لازم:

۱۰ عدد توت فرنگی منجمد رسیده
نصف فنجان ماست وانیلی
نصف فنجان شیر کامل
یک و نیم قاشق چایخوری عسل
یک عدد موز یخ زده

طرز تهیه اسموتی توت فرنگی:

ابتدا ۱۰ توت فرنگی رسیده و یخ زده را کاملا بشویید و برگ های آنها را جدا کنید. حالا آنها را در ظرف مخلوط کن بریزید. موز خرد شده را با ماست، شیر، شکر یا عسل به شیشه مخلوط کن اضافه کنید. همه مواد را با هم مخلوط کنید تا به پوره یکدستی تبدیل شود. دو عدد توت فرنگی را با برگ هایش بردارید و از وسط نصف کنید. اسموتی را در دو لیوان بریزید و توت فرنگی ها را روی لبه لیوان قرار دهید. اسموتی خوشمزه شما آماده  است و می توانید آن را در ماگ سفالی فانتزی سرو کنید.

توجه داشته باشید که برای طرز تهیه ی اسموتی توت فرنگی استفاده از توت فرنگی منجمد برای تهیه آن اجباری نیست. اما استفاده از توت فرنگی منجمد به آن قوام یخی ضخیم تری می دهد. هنگام استفاده از توت فرنگی تازه نمی توانید آنگونه که باید یک اسموتی خامه ای غلیظ را داشته باشید. بنابراین، هنگام این نوع اسموتی، همیشه بهتر است استفاده از توت فرنگی یخ زده را بر توت فرنگی تازه ترجیح دهید.

طرز تهیه اسموتی ساده

● طرز تهیه اسموتی موز ساده

موز، به عنوان یکی از پرمصرف ترین میوه ها در جهان، در دستور تهیه بسیاری از انواع دسر، کیک و نوشیدنی ها مانند کیک موزی یا کیک رول موزی نقش مهمی دارد. این میوه در تهیه نوشیدنی های مختلف به صورت پوره به کار می رود. اسموتی موز به دلیل ارزش پروتئین بالایی که دارد، از جمله نوشیدنی هایی است که اغلب توسط ورزشکاران مصرف می شود. این نوشیدنی نقش سم زدایی دارد، بدن را از سموم پاکسازی می‌کند.

مواد لازم:

یک عدد موز یخ زده
نصف یک عدد پرتقال
نصف فنجان ماست
یک چهارم فنجان شیر
یک قاشق چایخوری عسل

طرز تهیه اسموتی موز ساده چگونه است؟

ابتدا پرتقال را پوست گرفته و خرد کنید. موز یخ زده، پرتقال و شیر را در غذاساز بریزید و مخلوط نمایید. سپس ماست را به مخلوط اضافه کنید. همه مواد را با هم میکس کنید تا یک قوام کرمی و یکدست به دست آورید. عسل را اضافه کنید تا اسموتی لذیذ شما شیرین شود. اسموتی آماده شده را در لیوان ها بریزید و با تکه های پرتقال تزئین کرده و سرو کنید.

در مورد طرز تهیه اسموتی موز، برخی افراد این پرسش را مطرح می کنند که چگونه موز را فریز کنیم؟ موز منجمد به شما امکان می دهد که یک اسموتی خامه ای و غلیظ درست کنید. برای منجمد کردن موز:

موز را پوست گرفته و به صورت ورقه ورقه خرد کنید.
برای اینکه موزهای ورقه شده به هم نچسبند، آنها را به صورت یک لایه روی سینی فر دارای کاغذ روغنی بچینید. سینی فر را حداقل ۱ ساعت در داخل فریزر بگذارید. سپس موزهای منجمد شده را در یک ظرف در بسته یا کیسه فریزر قرار دهید و برای تهیه اسموتی های میوه ای خود تا ۳ ماه در فریزر نگهداری کنید.

اگر دوست دارید به جای اسموتی موز که بسیار وقت گیر است، یک نوشیدنی خنک و آسان که سریع آماده شود بنوشید، می توانید موهیتو را انتخاب کنید، طرز تهیه موهیتو بسیار راحت بوده و از شما وقت زیادی نمی گیرد.

طرز تهیه اسموتی

طرز تهیه اسموتی هندوانه

● طرز تهیه اسموتی هندوانه

هندوانه که حرکات روده را تنظیم می کند یکی از محبوب ترین میوه های تابستانی است. این میوه از آنجایی که حاوی مقدار زیادی فیبر است، ارزش کالری پایینی دارد. هندوانه که بدن را خنک نگه می‌دارد، خاصیت ادرار آور نیز دارد. برای کسانی که نمی خواهند هندوانه را به سادگی و به صورت یک میوه مصرف کنند، یک دستور نوشیدنی سالم و خوشمزه داریم. اسموتی هندوانه چیزی است که از میل کردن آن لذت خواهید برد.

مواد لازم:

۳ قاچ هندوانه (وقتی این ۳ قاچ هندوانه را به ورقه های کوچک برش دهید، ۲۰ برش یا قاچ هندوانه به دست می آید)
۲ فنجان شیر
۱ قاشق غذاخوری کشمش
۳ قاشق غذاخوری بلغور جو دوسر
۵ عدد بیسکویت (می توانید از هر بیسکویت طعم دار که می خواهید استفاده کنید)
در صورت تمایل بستنی، فندق، بادام و سایر میوه های تازه

پیش از ذکر مراحل طرز تهیه ی اسموتی هندوانه لازم است توجه داشته باشید که برای تهیه آن ، در صورت تمایل می توانید از هندوانه منجمد نیز استفاده کنید. به این ترتیب اسموتی غلیظ تری خواهید داشت. شما همچنین می توانید هر میوه و آجیل دلخواهی را به دستور اسموتی هندوانه اضافه کنید.

با این کار شگفتی های بسیاری را ایجاد کرده و از طعم اسموتی خود لذت خواهید برد. برای افزودن مواد با طعم های مختلف به اسموتی خود می توانید این مواد را نیز در ظرف مخلوط کن بریزید و با تمامی مواد دستور اصلی، مخلوط کنید. در صورت تمایل می توانید اسموتی هندوانه خود را با بستنی، آجیل، بیسکویت یا خامه سرو کنید.

آموزش تهیه اسموتی هندوانه:

برای تهیه اسموتی هندوانه ابتدا دانه های ۳ قاچ هندوانه یا ۲۰ برش کوچک هندوانه را جدا کنید. در صورت تمایل هندوانه هایی را که دانه های آن را برداشته اید در فریزر فریز کنید. هندوانه ها را داخل ظرف مخلوط کن بریزید. سپس ۲ فنجان شیر، ۱ قاشق غذاخوری کشمش، ۳ قاشق غذاخوری بلغور جو دوسر و ۵ عدد بیسکویت را به آن اضافه کنید.

تمام مواد را در مخلوط کن بریزید تا یک قوام یکدستی به دست آید. می توانید مدت زمان میکس را برای بدست آوردن یک قوام غلیظ تر کوتاه کنید. اسموتی لذیذ شما اکنون آماده شده حالا میتوانید با سرویس چوبی پذیرایی سرو کنید.

اسموتی خود را در لیوان سرو بریزید و به دلخواه تزیین کنید. اگر می خواهید به اسموتی خود بستنی اضافه کنید، می توانید هر مقدار بستنی طعم دار را که می خواهید به مواد داخل مخلوط کن اضافه کنید. اگر نمی خواهید بستنی را با بقیه مواد میکس و داخل اسموتی پخش کنید، می توانید یک یا دو پیمانه بستنی را در لیوان سرو  بریزید و اسموتی را روی بستنی اضافه کنید.

● طرز تهیه اسموتی شکلاتی

اسموتی شکلاتی نه تنها یک نوشیدنی پرطرفدار در میان وعده ها بلکه یک اسموتی محبوب برای مصرف در وعده صبحانه است. این اسموتی مقوی می تواند انرژی لازم شما برای یک روز کاری پر تنش را تامین کند.

مواد لازم:

۴ توپ بستنی خامه ای کلاسیک
۴۰۰ میلی لیتر شیر
۱۵۰ گرم شکلات شیری
۱۲۵ میلی لیتر خامه
۳۰ گرم کاکائو

طرز تهیه اسموتی شکلاتی

۱۱۰ گرم از شکلات شیری را تکه تکه کنید و همراه با شیر در قابلمه ای بریزید. قابلمه را روی حرارت ملایم بگذارید تا شکلات داخل شیر ذوب شود و مدام مخلوط را هم بزنید. کاکائو را به آن اضافه کنید. هم بزنید تا مخلوط به جوش بیاید و سپس آن را از روی حرارت بردارید. خامه و ۴ توپ بستنی (طرز تهیه بستنی خانگی مرحله به مرحله)خامه ای را اضافه کنید. بلافاصله آن را در لیوان ها بریزید. باقی مانده شکلات را رنده کرده و روی آن تزیین و سرو کنید، برای تزیین ظرف میوه هم میتوانید از این مقاله کمک بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *