مقالات

کادو شب یلدا چی بگیرم؟ ( ایده های هدیه شب یلدا خاص + جدید )

هدیه شب یلدا

با نزدیک شدن به طولانی‌ترین شب سال، هیجان شب یلدا در میان ما ایرانیان جاری می‌شود؛ شبی که به دور هم جمع می‌شویم، داستان‌های کهن را زنده می‌کنیم و لحظه‌های شیرینی را به یادگار می‌گذاریم. شب یلدا، بیش از آنکه تنها یک مناسبت تقویمی باشد، فرصتی است برای نشان دادن محبت و قدردانی از عزیزانمان. و چه راهی بهتر از انتخاب کادویی که هم نمایانگر فرهنگ غنی ما باشد و هم حس گرمی و صمیمیت را منتقل کند؟

در این مقاله ما به دنبال آن هستیم که شما بتوانید بهترین کادو برای شب یلدا را انتخاب کنید. مجموعه‌ای از کادوها که نه تنها جذاب و معنادارند بلکه با زیبایی و کیفیتی بی‌نظیر، قلب هر بیننده‌ای را تسخیر می‌کنند.

بگذارید این شب یلدا را با یک بهترین کادو شب یلدا جشن بگیریم؛ کادویی که معرف حس ناب دوست داشتن است و برای مدت‌ها در خاطره‌ها می‌ماند. پس همراه ما باشید در این سفر انتخاب، تا با هر سلیقه‌ای که دارید، بهترین و ماندگارترین هدیه را برای کسانی که دوستشان دارید، بیابید.

 

کادو شب یلدا چی بگیرم؟

 

۱ ) لوازم چرم یک هدیه لاکچری

خرید لوازم چرم مانند دستکش و یا پوتین‌های چرم علاوه بر آن که هدیه شما را بسیار لاکچری نشان می دهند می توانند بهترین کادو شب یلدا باشد و بسیار مورد پسند شخص مورد علاقه شما قرار بگیرند. برای خرید لوازم چرم به عنوان هدیه شب یلدا محدودیتی ندارید می‌توانید یک دستکش چرم یا یک کیف چرم خریداری نمایید و آن را در جعبه ای با تنقلاتی که مخصوص شب یلدا هستند تزئین نمایید.

۲ ) ست های پذیرایی

یکی دیگر از پیشنهاد‌ها هدیه برای شب یلدا، سرویس پذیرایی است. ظروف شب یلدایی نیز یک هدیه کاربردی بوده که سبب می‌شود تا خاطره‌انگیز هم محسوب شود زیرا فرد مقابل با هر بار استفاده از سرویس پذیرایی که کادو گرفته است به شما فکر می‌کند.

اگر شخص مورد نظر شما روحیه ی فانتزی دارد خرید ظروف سرامیکی می تواند برای او بسیار مناسب باشد. با توجه به این که این ظروف عموما دست ساز هستند می توانند احساس ارزشمند بودن را برای عزیزانتان داشته باشند.

 

 

۳ ) دیوان حافظ

خرید دیوان حافظ یک هدیه مناسب شب یلدا است. این کتاب نفیس در این شب در بین بسیاری از جوامع خوانده می‌شود و شخص حافظ برای بسیاری از اهالی هنر و دوسداران کتاب عزیز است بنابراین خرید یک دیوان از حافظ می‌تواند بسیار جذاب و دوسداشتنی باشد و برای چیدن میز شب یلدا نیز استفاده شود.

 

۴ ) مجسمه دکوری و تزئینی

شاید هیچ هدیه ای برای یک دوست صمیمی دختر که شب یلدا را پیش او قرار است بگذرانید محبوب تر از مجسمه چوبی نباشد. دنیای اکسسوری و وسایل تزئینی امروزه شاهد تنوع بسیار بالایی است.

در این میان دکوری چوبی فانتزی به دلیل الهام گرفتن از طبیعت محبوبیت بیشتری دارند. به عنوان مثال مجسمه چوبی که در طرح‌های مختلف از جمله طرح‌های فانتزی تولید می‌شوند یک گزینه مناسب برای هدیه دادن در شب یلدا محسوب می‌شوند. خوشبختانه مجسمه‌های چوبی هم تنوع طرح بالایی داشته و می‌توانید متناسب با سلیقه شخصی که قصد هدیه دادن به او را دارید طرح مناسب را انتخاب کنید.

 

 

۵ ) ایده کادو برای شب یلدا و تمام مناسبت ها

یکی از بهترین ایده های هدیه شب یلدا و مناسبت‌های مختلف، خرید ماگ سرامیکی است. امروزه ماگ‌های موجود در بازار از تنوع بسیار بالایی برخوردار هستند و در طرح‌ها و اندازه‌های مختلف طراحی و تولید می‌شوند. تنوع بالای طرح وجنس ماگ سبب شده تا با هر سلیقه‌ای بتوانید ماگ مورد نظر خود را پیدا کنید. ماگ علاوه بر زیبایی ظاهری یک هدیه کاربردی هم محسوب می‌شود.

اگر می‌خواهید هدیه شما متناسب با شب یلدا و مناسبت این جشن باشد می‌توانید در انتخاب خود به این نکته دقت داشته و ماگی را انتخاب کنید که دارای طرح مرتبط با شب یلدا باشد، به عنوان مثال ماگ با طرح انار می‌تواند یک گزینه مناسب محسوب شود.

 

 

۶ ) یک صندوق پر از خوراکی، کادو خاص شب یلدا 

یکی از هدیه هایی که بسیار برای این مناسبت کاربردی و البته جذاب است تهیه یک صندوق پر از خوراکی های خوشمزه می باشد. می توانید در این صندوقچه از انواع تنقلات خوشمزه، لواشک یا انار دون شده و بسیاری از خوراکی های دیگر که مورد علاقه شخص مقابل شما هم باشد نیز استفاده نمایید. این ایده یکی از بهترین ایده های کادو برای رفیق می باشد. برای تهیه این هدیه بهتر است ابتدا لیست خوراکی های شب یلدا را پیدا کنید و مناسب با این شب یک هدیه به یاد ماندنی بگیرید.

 

۷ ) هدیه ای برای چای خورها

اگر کسی که قرار است برای شب یلدا هدیه ای برایش بخرید از علاقه مندان به چای و دمنوش است خرید ست چایخوری یک نفره یا دونفره از دیگر هدیه‌های مناسب است که در عین زیبایی کاربرد زیادی هم دارند. یک هدیه بسیار شکیل و زیبا که ظاهر شیک آن این سرویس را به یک گزینه بسیار ایده ال تبدیل کرده است.

جدای از زیبایی‌های ظاهری کاربرد زیادی هم دارد و شخصی که این هدیه را دریافت می‌کند می‌تواند به مناسبت‌های مختلف از این هدیه زیبا برای خوردن چای استفاده کند، در نتیجه این گزینه هم یک کادو یلدا زیبا و کاربردی محسوب می‌شود. اگر برای این شب به دنبال یک هدیه خاص برای مادر هستید نیز این هدیه ویژگی تبدیل شدن به محبوب ترین هدیه را دارد.

 

 

۸ ) پک دمنوش

اگر کسی که برای او هدیه تهیه می کنید از دمنوش دوستان باشید می توانید برای او در یک باکس یا شیشه های تزئینی، دمنوش های مختلفی که دوسدارد یا برای سلامتی او مفید است را بریزید و به عنوان هدیه به او تقدیم کنید. لیست انواع دمنوش خانگی را در مقالات دیگر ایدرا می توانید بخوانید.

 

۹)  وسایل تزئینی دیواری

در ادامه ایده های هدیه شب یلدا خرید دیوارکوب می تواند ایده‌ی مناسبی برای کسانی که تمایل به تزئینات دیواری دارند باشد. انواع دیوارکوب از جمله دیوارکوب های سرامیکی و چوبی وجود دارد. در بعضی از این دیوارکوب ها شعرهای جذابی از بزرگان ادب نوشته شده است که برای دوستداران آنها می‌تواند یک هدیه جذاب و دوسداشتنی باشد.

 

۱۰) گلدان، بهترین کادو برای شب یلدا

خرید گلدان گل طبیعی می تواند هدیه مناسب برای شب یلدا که هم طراوات این شب را یادآور می‌شود و هم با ماندن و زیبایی آن صاحب هدیه می‌تواند از آن لذت فراوانی ببرد. اگر شخصی که قصد خرید هدیه برای او را دارید از علاقه مندان به گل و گلدان است، این بهترین کادو شب یلدای او خواهد بود.

 

۱۱) زیورآلات چوبی 

گوشواره چوبی دست ساز یا گردنبند چوبی که به صورت دست ساز ساخته شده و دارای طرح‌های خاص و منحصر به فرد می‌باشد یکی از مناسب ترین هدایا برای شب یلدا می‌باشد. برای انتخاب این هدیه برای افرادی که علاقه مند به کارهای دست ساز هستند تردید نکنید و بهترین آن را انتخاب نمایید.

 

۱۲) بهترین هدیه برای شب یلدا، عود

یک ایده کادو شب یلدا عود و عود سوز می‌باشد. اگر شخصی که قصد خرید هدیه برای او را دارید علاقه مند به عود و لوازم خوشبو کننده منزل است خرید یک جاعودی فانتزی میتواند هدیه ای خوشحال کننده برای او باشد. برای خرید این هدیه در زیباترین شکل می توانید این جا عودی وعود را در بسته بندی‌های شکیل یلدایی قرار داده و به شخص مورد نظر هدیه دهید.

 

 

۱۳) جعبه جواهرات

اگر مخاطب شما یک خانم علاقه مند به جواهرات و یا بدلیجات مختلف است خرید یک جعبه جواهرات زیبا می‌تواند بهترین کادوی شب یلدا باشد. انواع مختلفی از جعبه جواهرات وجود دارد که می توانید به عنوان ایده هدیه یلدا از آنها استفاده نمایید.

 

هدیه شب یلدا چه ویژگی‌هایی دارد؟

برای اینکه هدیه شما خاص و متفاوت باشد بهتر است قبل از انتخاب اطلاعات بیشتری در خصوص ویزگی‌های هدیه شب یلدایی کسب کنید. به این منظور در ادامه با ما همراه باشید.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های هدیه شب یلدا متناسب بودن هدیه با جشن این شب است. در توضیح بیشتر این مورد باید گفت در ایران از گذشته تا به امروزه مناسب‌های مختلفی جشن گرفته می‌شده است که هر یک از آن‌ها هم ویژگی‌های خاص خود را داشته و به دلایلی خاصی جشن گرفته می‌شدند. مهم‌ترین تفاوتی که بین جشن‌های مختلف وجود دارد مناسبت جشن گرفتن است و در کنار این مورد برای هر یکی از جشن‌ها هم از المان‌های خاصی استفاده می‌شود بنابراین برای اینکه هدیه‌ای که برای شب یلدا خریداری می‌کنید با هدیه دیگر مناسبت‌ها متفاوت باشد بهتر است در هدیه یا به همراه آن از المان‌هایی که مخصوص جشن شب یلدا است، استفاده شود.

به عنوان مثال یکی از آداب و رسوم پذیرایی در شب یلدا استفاده از میوه انار در این شب است. به نوعی انار را می‌توان یکی از المان‌های اصلی دانست که معرف شب یلدا محسوب می‌شود. حال اگر هدیه شما دارای این المان باشد فردی که هدیه را دریافت می‌کند با هر بار دیدن آن به یاد جشن شب یلدا خواهد افتاد.

2 نظر در “کادو شب یلدا چی بگیرم؟ ( ایده های هدیه شب یلدا خاص + جدید )

  1. سمیرا گفت:

    ظروف یلدایی هم دارید خودتون برای هدیه دادن استفاده کنیم؟

    1. مدیر محتوا گفت:

      درود بر شما بله میتونید بر روی ادرس زیر کلیک کنید و ظروف رو مشاهده کنید.
      https://eedera.com/product-category/%db%8c%d9%84%d8%af%d8%a7/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *