مقالات

طرز تهیه رولت خانگی به سبک قنادی ( دستورالعمل تهیه رولت خامه ای خوشمزه )

طرز تهیه رولت خانگی به سبک قنادی ( دستورالعمل تهیه رولت خامه ای خوشمزه )

رولت خامه‌ای، یکی از محبوب‌ترین و خوشمزه‌ترین شیرینی‌های ما ایرانیان است. تهیه رولت خامه‌ای برعکس تصور به آن سختی که انتظار می رود نیست. با استفاده از همین طرز تهیه ی رولتی که در این مقاله می گوییم می توانید دست به کار شوید و رولت خوشمزه خانگی را برای یک مهمانی خانوادگی یا یک عصرانه جمع و جور آماده کنید.

 

مواد مورد نیاز در تهیه رولت خامه‌ای

برای تهیه رولت خامه‌ای در ابتدا باید مواد مورد نیاز زیر را تهیه فرمایید:

آرد قنادی: ۱۰۰ گرم

شیر: ۱ قاشق غذاخوری

تخم مرغ: ۴ عدد

آب داغ: ۶ قاشق غذاخوری

شکر: ۱۰۰ گرم

خامه قنادی: ۲۵۰ گرم

وانیل: یک سوم قاشق چایخوری

بیکینگ پودر: یک سوم قاشق چایخوری

 

طرز تهیه رولت خانگی به سبک قنادی ( دستورالعمل تهیه رولت خامه ای خوشمزه )

 

 

طرز تهیه رولت خامه‌ای چگونه است؟

برای تهیه رولت خامه‌ای، دستورالعمل‌های زیر را دنبال کنید:

مرحله ۱

در این مرحله از طرز تهیه رولت خامه‌ا‌ی، باید زرده و سفیده تخم مرغ‌ها را از هم جدا کنید و سفیده‌ها را در یک ظرف ریخته و با همزن خوب مخلوط کنید. سپس بعد از حدوداً ۱دقیقه، شکر را کم کم به سفیده اضافه کنید و دوباره مواد را با دور تند مخلوط کنید.

مرحله ۲

وقتی سفیده تخم مرغ‌ها کاملاً به حالت پف کرده درآمد، کاسه را وارونه کنید تا مطمئن شوید سفیده تخم مرغ‌ها سفت شده‌اند. سپس کاسه را درون یخچال بگذارید. کاسه‌ای دیگر بردارید و زرده تخم مرغ‌ها را در آن بریزید و بعد از مدتی به آن شکر و وانیل اضافه کنید. تخم مرغ‌ها را آنقدر با مخلوط کن بزنید تا کرمی رنگ شود.

مرحله ۳

وقتی زرده تخم مرغ‌ها را خوب هم زدید، آب داغ را به آن اضافه کرده و مجدداً هم بزنید. بیکینگ پودر را به آرد خود اضافه کنید و چند بار الک کنید تا یک دست باشد.

مرحله ۴

آرد را کم کم به ظرف زرده تخم مرغ خود اضافه کنید و آن را هم بزنید تا مواد شما یکدست شود. ظرف سفیده تخم مرغ خود را از یخچال بیرون بیاورید و به کل مواد خود اضافه کنید.

مرحله ۵

مواد را خوب هم بزنید تا هیچ کجای آن مواد گلوله نباشند. قالب مد نظر خود را برای تهیه رولت خامه‌ای بیرون بیاورید و یک کاغذ روغنی ته آن قرار دهید.

مرحله ۶

کمی روغن به کاغذ روغنی خود بزنید و آن را چرب کنید. سپس مواد رولت را در قالب بریزید و آن را خوب در همه قسمت‌های ظرف به طور یکنواخت پخش کنید. دقت داشته باشید که کل مواد شما باید به صورت یکدست باشد.

مرحله ۷

فر را روی ۱۸۰ درجه بگذارید و به مدت ۲۰ دقیقه بگذارید رولت در فر خوب بپزد. به مدت یکی دو دقیقه روی رولت را نیز روشن کنید تا طلایی رنگ شود.

مرحله ۸

مرتباً به مواد رولت از پشت شیشه فر نگاه کنید تا بیش از حد خشک یا خام نباشد. اگر دیدید مواد رولت کمی خشک شده تا داغ است روی آن نایلون بکشید تا با حرارت نرم شود.

مرحله ۹

رولت را از سینی در بیاورید و کاغذ روغنی را از آن جدا کنید. سپس آن را شروع کنید به رول کردن و تا انتها پیش بروید. صبر کنید تا رولت خنک شود و سپس آن را باز کنید.

مرحله ۱۰

وقت آن رسیده است تا خامه را چند دقیقه با همزن بزنید تا خامه فرم بگیرد. کمی شیر به نان رولت خود بزنید تا مرطوب شود و شروع کنید خامه را به صورت یکنواخت روی آن بکشید. در این مرحله اگر دوست داشتید می‌توانید حتی خامه خود را با پودر شکلات مخلوط کنید تا شکلاتی شود.

مرحله ۱۱

رولت را با دقت بپیچید و آن را حداقل ۲ ساعت درون یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد. سپس آن را درآورده در رولت خوری های زیبای خود بریزید و تکه تکه کنید. در کنار این شیرینی خوشمزه می‌توانید آیس کافی نوش جان کنید، برای آشنایی با طرز تهیه آیس کافی مقالات دیگر را بخوانید.

 

کلیه ۱۱ مرحله‌ای که در بالا ذکر شد، طرز تهیه رولت خامه‌ای به سبک قنادی را نشان می‌دهد که یک دسر یا میان وعده فوق‌العاده خوشمزه است. می توانید در کنار تهیه رولت به عنوان نوشیدنی از انواع دمنوش های گیاهی استفاده کنید.

طرز تهیه پاناکوتا زعفرانی بدون خامه را در مقالات دیگر ایدرا بخوانید.

 

طرز تهیه رولت بدون فر

برای تهیه رولت خامه‌ای بدون فر به مواد زیر نیاز دارید :

خامه: ۱عدد

شکر: ۵۰۰ گرم

آرد: ۵۰ گرم

بیکینگ پودر: یک دوم قاشق چای خوری

وانیل: یک چهارم قاشق چای خوری

تخم مرغ: ۲ عدد

طرز تهیه رولت خانگی به سبک قنادی ( دستورالعمل تهیه رولت خامه ای خوشمزه )

برای تهیه رولت خامه‌ ای بدون فر، دستورالعمل‌های زیر را دنبال کنید:

۱) تخم مرغ، وانیل و شکر را آن قدر هم بزنید تا مواد شما یکدست شود.

۲) بیکینگ پودر را به آرد اضافه کنید و حدقل سه بار الک کنید.

۳) سپس آن را به مواد خود اضافه کنید و هم بزنید تا به خوبی مخلوط شود.

۴) کف یک تابه را با روغن چرب کنید و مواد را درون آن بریزید.

۵) حرارت را زیاد کنید و ده دقیقه یک طرف و ده دقیقه طرف دیگر را بگذارید خوب بپزد.

۶) رولت را بیرون بیاورید و آن را بپیچید سپس آن را کنار بگذارید تا سرد شود.

۷) خامه را خوب بزنید تا فرم بگیرد و سپس رول را باز کرده و رولت را خامه کشی کنید.

۸) سپس آن را در بشقاب سفالی رنگی یا سرامیکی زیبا بریزید آن را برش زنید و میل کنید.

اگر میل دارید که در کنار رولت های خامه ای ، بستنی خانگی نیز سرو کنید می توانید مقاله طرز تهیه بستنی ساده را بخوانید.

 

 

کلام آخر

حال که با هم مراحل آماده سازی رولت ها را آموختیم، باید بدانیم نحوه سرو آن نیز بسیار با اهمیت است. ظروف پذیرایی، بسته به نیاز‌های شما می‌تواند متفاوت باشد و با توجه به اینکه ظروف پذیرایی در انواع و اقسام گوناگون در دسترس است، می‌توانید طبق دکور منزل خود آن را تهیه کنید.

انتخاب یک سرویس پذیرایی بسته به دکوراسیون منزل، بودجه شما و جنسی که مد نظر شماست، قطعا می تواند متفاوت باشد. برای سرو رولت، دیس ها، اردورخوری ها و رولت خوری های زیبا و با کیفیت بسیاری در بازار موجود است که شما با توجه به سلیقه و بودجه تان می توانید از بین آنها انتخاب کرده و هنر آشپزی خود را به بهترین صورت به نمایش بگذارید.