مقالات

مدلهاي كادو كردن هدیه ( آموزش مرحله به مرحله انواع روش ها)

مدل کادو کردن مستطیلی

هدیه دادن و هدیه گرفتن یکی از بهترین آداب و رسومی است که در بسیاری از فرهنگ‌ها وجود دارد. افراد به مناسب‌های مختلف به یکدیگر هدیه می‌دهند و این هدیه دادن حتی می‌تواند بدون مناسبت هم باشد. هدیه دادن هم نکات خاص خود را دارد، نکاتی که توجه به آن‌ها سبب می‌شود تا این رسم زیبا هم برای شما شادی‌آور باشد و هم برای کسی که هدیه را دریافت می‌کند.

یکی از مهمترین نکات انتخاب هدیه مناسب است که برای این مورد باید به شخصیت طرف مقابل و علاقمندی‌های او توجه کنید. انتخاب هدیه مناسب بخش مهمی محسوب می‌شود اما از اهمیت کادو کردن آن غافل نشوید. کادو کردن صحیح و مناسب ظاهر هدیه شما را زیباتر می‌کند. برای اینکار ایده‌های جذاب بسیار زیادی وجود دارد که در ادامه به توضیح بیشتر در خصوص برخی از این ایده‌ها می‌پردازیم.

انواع روش های کادو کردن هدیه

  • کادو کردن مستطیلی

 

یکی از مدل‌های کادو کردن که استفاده از آن رواج زیادی دارد، کادو کردن مستطیلی است. این مدل ظاهر زیبا و شیکی به هدیه شما می‌بخشد و اجرایی کردن آن هم بسیار آسان می‌باشد. به این منظور شما به کاغذ کادو و چسب نیاز دارید. قبل از توضیح بیشتر در خصوص آموزش کادو کردن به روش مستطیلی لازم است در خصوص کاغذ کادو مناسب توضیحاتی داده شود از جمله این مورد که برای کادو بهتر است از کاغذ کادو‌های به نسبت ضخیم استفاده کنید زیرا کاغذ کادو ضخیم زود پاره نمی‌شود و ظاهر محکم‌تری به هدیه شما می‌بخشد.

برای انتخاب طرح روی کاغذ کادو هم باید به نوع هدیه و شخصی که قصد هدیه دادن به او را دارید، توجه کنید. به عنوان مثال کاغذ کادو با طرح‌های فانتزی بهترین گزینه برای کادو هدیه کودکان است. برای اینکه ظاهر کادو مستطیلی شما بهتر و منظم باشد، قبل از استفاده از کاغذ کادو بهتر است یک جعبه متناسب با ابعاد هدیه خود انتخاب کرده و هدیه را درون آن قرار بدهید. بعد از قرار دادن هدیه درون جعبه مستطیلی مناسب نوبت به استفاده از کاغذ کادو می‌رسد.

 

کادو تولد چی بخرم؟ در مقالات دیگر ایدرا چندین ایده خرید کادو تولد را بخوانید.

 

روش کادو کردن مستطیلی

 

در ابتدا جعبه مستطیلی حاوی هدیه را بر روی کاغذ کادوی مورد نظر قرار داده و متناسب با ابعاد جعبه کاغذ کادو را برش بزنید.

در مورد برش زدن کاغذ کادو توجه داشته باشید که کاغذ کادو باید در مقایسه با ابعاد جعبه بزرگتر برش داده شود زیرا برای کادو کردن هدیه نیاز است تا لبه‌های آن تا‌زده شود. در بهترین حالت باید میزان تا خوردن کاغذ کادو را تا نصفه هر ضلع جعبه در نظر بگیرید. برش دادن کاغذ کادو هم یکی از مراحل مهم محسوب می‌شود و باید دقت داشته باشید که خطوط برش کاملاً صاف باشند. توجه به این جزئیات سبب می‌شود تا نتیجه کار شما بهتر شود.

 

مدل کادو کردن جعبه ای

 

بعد از پایان مراحل اندازه‌گیری و برش کاغذ کادو نوبت به تا زدن لبه‌های آن می‌رسد که باید از هر سمت لبه‌های کاغذ کادو را تا بزنید تا این لبه‌ها بر روی یکدیگر قرار گرفته و برای محکم کردن لبه‌ها بر روی یکدیگر هم از چسب استفاده کنید.

برای تا زدن دقت داشته باشید که خطوط صاف باشد و از تا زدن به صورت مچاله خودداری کنید. پس از چسب زدن تمام لبه‌ها کادو کردن مستطیلی شما به پایان می‌رسد. برای زیبایی بیشتر کار بر روی جعبه کادو مستطیلی می‌توانید از تزئیناتی نظیر پاپیون، ربان، گل و. . استفاده کنید.

 

حتما بخوانید: بهترین کادو روز معلم

 

  • کادو کردن شکلاتی :

 

یکی دیگر از مدل‌های کادو کردن که ظاهر جذاب و زیبایی دارد، کادو کردن شکلاتی است. این روش کادو کردن برای بیشتر هدیه‌ها کاربرد دارد. برای این مدل دیگر نیاز به جعبه مستطیلی ندارید و می‌توانید هدیه خود را به صورت مستقیم کادو کنید.

برای کادو کردن شکلاتی هم به کاغذ کادو نسبتاً ضخیم با طرح مناسب و چسب نیاز دارید. به منظور شروع ورق کاغذ کادو را پهن کرده و هدیه را بر روی آن قرار بدهید. هدف از اینکار مشخص کردن ابعاد مورد نیاز کاغذ کادو است تا در همان ابعاد برش داده شود.

 

روش کادو پیچیدن مستطیلی

 

در خصوص ابعاد کاغذ کادوی مناسب برای کادو شکلاتی لازم به توضیح است که از طرفین باید به اندازه‌ای باشد که لبه‌های کاغذ بر روی یکدیگر قرار بگیرند. اما در قسمت بالایی و پایینی هدیه با توجه به اینکه نیاز به پیچیدن کادو است، به مقدار بیشتری کاغذ کادو نیاز دارید، در نتیجه دو سمت بالایی و پایینی کاغذ کادو رو مقداری بزرگتر از ابعاد هدیه برش می‌زنید. بعد از مشخص شدن ابعاد کاغذ کادو و برش زدن صحیح آن از قرار گرفتن هدیه در وسط کاغذ کادو مطمئن شده و سپس دو سمت کاغذ کادو را که در کناره‌های هدیه قرار دارد را بر رو یکدیگر قرار داده و چسب بزنید. توجه داشته باشید که نیاز به محکم کشیدن کاغذ کادو نیست!

برای دیدن طرح های متفاوت جامدادی رومیزی فانتزی به صفحات دیگر ایدرا مراجعه نمایید.

 

کادو کردن شکلاتی هدیه

 

بعد از اینکه قسمت وسط کاغذ کادو محکم شد نوبت به دو سمت بالا و پایین آن می‌رسد. با یک دست هدیه را در وسط کاغذ کادو نگه داشته و با دست دیگر قسمتی از کاغذ کادو را که در سمت بالایی هدیه قرار دارد را همانند شکلات بپیچانید. برای اطمینان از محکم بودن کاغذ کادو بعد از پیچیدن می‌توانید به محل پیچیدن آن چسب بزنید تا باز نشود. این کار را برای سمت دیگر کاغذ کادو هم تکرار کنید تا هدیه شما به شکل شکلات بسته‌بندی شود.

در خصوص طرز کادو پیچیدن بهتر است به این نکته هم اشاره کنیم که دو سمت کاغذ کادو را در دو جهت مخالف بپیچانید تا ظاهر کادو شکلاتی شما زیباتر شود. به این معنا که اگر قسمت بالایی کادو را از سمت بالا به پایین می‌پیچانید، برای قسمت پایینی در جهت مخالف یعنی از پایین به بالا کاغذ کادو را بپیچانید.

 

حتما بخوانید: آینه چوبی فانتزی

 

  • کادو کردن با وسایل دست ساز :

 

آموزش مدل کادو کردن

 

هنر دست و دست سازه‌ها زیبایی خاص و منحصر به فردی داشته و همواره مورد توجه افراد قرار دارند. شما می‌توانید از زیبایی وسایل دست ساز برای بیشتر دیده شدن هدیه خود استفاده کنید و به بیانی بهتر از وسایل دست ساز برای کادو کردن هدیه کمک بگیرید. اگر قصد استفاده از این روش برای کادو را دارید بهتر است بدانید که تنوع بالای وسایل دست ساز سبب شده تا برای کادو پیچ کردن انتخاب‌های زیادی داشته باشید و با توجه به سلیقه خود بتوانید از روش‌های مختلف استفاده کنید. به عنوان مثال شما می‌توانید خودتان جعبه هدیه بسازید.

به این منظور به یک مقوا، چسب و مقداری کاغذ رنگی نیاز دارید. با توجه به ابعاد هدیه یک جعبه ساده بسازید و سپس از کاغذ رنگی‌ها برای تزئین این جعبه استفاده کنید. یک ایده منحصر به فردی که استفاده از خلاقیت برای طراحی آن سبب می‌شود تا کسی شبیه آن را ندیده باشد. استفاده از کاغذ رنگی برای تزئین تنها یکی از ایده‌های موجود است.

دنیای دست سازه‌ها تنوع زیادی دارد. شما می‌توانید از مداد رنگی برای تزینی جعبه کادو استفاده کنید یا روی جعبه را با نخ‌های رنگی زیبا تزئین کنید. یک ایده دیگر برای کادو کردن با وسایل دست ساز این است که هدیه خود را درون یک کیسه پارچه‌ای دست ساز زیبا که با مروارید تزئین شده است قرار بدهید.

 

۸ ایده منحصر به فرد هدیه مناسب شب یلدا را در مقالات دیگر ایدرا بخوانید.

 

  • کادو کردن با وسایل طبیعی :

 

روش های کادو کردن

 

طبیعت همواره زیبایی‌های خاصی دارد و آرامش را به افراد هدیه می‌دهد. شما می‌توانید زیبایی طبیعت را به هدیه خود اضافه کنید. برای اینکار تنها کافی است که از المان‌های طبیعی برای کادو پیچ کردن هدیه خود استفاده کنید. برای اینکه کادو شما الهام گرفته از طبیعت باشد بهتر از کاغذ کادو‌هایی استفاده کنید که دارای رنگ خنثی هستند.

هدیه خود را به هر روشی که دوست دارید کادو پیچ کرده و در انتها از المان‌های طبیعی برای تزئین آن استفاده کنید. از جمله المان‌های طبیعی که ظاهر زیبایی به هدیه شما می‌بخشند می‌توان به گل خشک، برگ، صدف و… اشاره کرد. کادو کردن با وسایل طبیعی معمولاً نیاز به گشت و‌گذار در طبیعت دارد تا بتوانید المان‌های مورد نظر خود را از دل طبیعت انتخاب کنید. این مورد سبب می‌شود تا هدیه‌ای که به این روش کادو شده است، بسیار منحصر به فرد باشد و شبیه آن را نتوان جایی دیگر پیدا کرد.

 

آموزش ساخت جعبه کادو شیک و زیبا را در مقالات دیگر ما ببینید.

 

مدل‌های بیشتر کادو کردن :

با استفاده از روش‌های خاص برای طرز کادو پیچیدن می‌توانید هدیه خود را متمایز و خاطره‌انگیز کنید. یکی از مدل‌های جذاب گذاشتن یک عکس خاطره‌انگیز بر روی هدیه است. بعد از کادو پیچ کردن هدیه یک عکس خاطره‌انگیز که در ابعاد کوچک چاپ کرده‌اید را با استفاده از نخ یا چسب بر روی جعبه هدیه بگذارید. به این ترتیب دوستتان هر بار که عکس مورد نظر را ببینید به یاد هدیه شما می‌افتد.

یادداشت‌گذاری همراه با هدیه هم کادو شما را جذاب‌تر می‌کند. یک یادداشت کوتاه که توصیف حس شما به کسی است که قصد کادو دادن به او را دارید. در ادامه آموزش کادو کردن می‌توان به کادو پیچ کردن هدیه به روش کلاسیک اشاره کرد. در این روش به جای کاغذ کادو از روزنامه استفاده می‌شود و در نهایت با استفاده از یک ربان یا گل می‌توانید آن را تزئین کنید. اگر هم ساده پسند نیستند استفاده از کاغذ‌های پر زرق برق نظیر کاغذ کادو متالیک برای شما مناسب است.

به عنوان سخن پایانی باید گفت در این مقاله به توضیح بیشتر در خصوص طرز کادو کردن هدیه پرداختیم. دانستید که کادو پیچ کردن صحیح هدیه می‌تواند علاوه بر زیباتر نشان دادن آن ارزش آن را هم بیشتر کند. برای کادو پیچ کردن مدل‌های مختلفی وجود دارد که در این مقاله به چند مورد از آن‌ها اشاره کرده‌ایم. به طور کلی بهتر است بدانید مدل‌های کادو کردن تنوع بسیار بالایی دارند و با هر سلیقه‌ای که دارید می‌توانید کادو خود را تزئین کنید. در این باره یک نکته مهم وجود دارد و آن هم استفاده از مدل کادو متناسب با نوع هدیه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *