مقالات

آموزش گام به گام ساخت جعبه کادو ( چگونه جعبه کادو درست کنیم؟ )

آموزش گام به گام ساخت جعبه کادو ( چگونه جعبه کادو درست کنیم؟ )

کادو دادن و کادو گرفتن یکی از جذابترین و لذت بخش‌ترین قسمت‌های هر رابطه‌ای است. نفس کادو دادن بسیار با ارزش است و خرید یک کادو حتی کوچک می‌تواند، میزان عشق و علاقه شما را نسبت به طرف مقابل نشان دهد. جعبه کادو اولین چیزی است که مخاطب شما با آن روبه‌رو می‌شود و خواه یا ناخواه جعبه کادو نمایانگر اهمیت طرف مقابل برای شما است. بسیاری از افراد ترجیحشان بر این است که از جعبه کادو‌های آماده موجود در بازار استفاده کنند و به خود زحمت ندهند؛ اما برخی از افراد آستین‌های را بالا می‌زنند و خود شروع به ساخت جعبه دلخواه با طراحی منحصر به فرد خود می‌شوند. اگر شما هم جز این دسته از افراد هستید و می‌خواهید خودتان جعبه کادو درست کنید، بر روی صفحه درستی کلیک کرده‌اید. در این مقاله به شما ساخت جعبه کادو مرحله به مرحله آموزش داده می‌شود.

چگونه جعبه کادو درست کنیم؟

چه کاری است که کلی وقت صرف کنیم و یک جعبه کادو درست کنیم (سری که درد نمی‌کند را که دستمان نمی‌بندند) در حالیکه در بازار نمونه‌های جذاب و شیک بسیار زیادی وجود دارد که قیمت زیادی هم ندارند. اما مطمئناً شما هم این موضوع را می‌دانید که ساخت جعبه کادو در منزل در مقابل خرید نمونه‌های آماده موجود در بازار چقدر حس بهتری را به طرف مقابل القا می‌کند؛ حتی تصور چهره همسر (دوست، پدر، مادر، برادر و خواهر) هنگام باز کردن جعبه‌ای که خودتان آن را طراحی و درست کرده‌اید، شما را سر ذوق خواهد آورد. برای ساخت جعبه کادو به وسایل زیادی نیاز ندارید و معمولاً تمامی وسایلی که برای ساخت جعبه کادو نیاز است را می‌توان به راحتی در تمام خانه‌ها پیدا کرد که شامل : مداد، قیچی، کاغذ، مقوا، چسب و… می شود.

آموزش ساخت جعبه مکعبی

جعبه مکعبی از جمله جعبه‌های ساده برای درست کردن در منزل است. ابتدا به شما آموزش می‌دهیم که کف جعبه را چگونه درست کنید و سپس نحوه درست کردن، در کادو نیز به صورت تصویری و قدم به قدم آموزش داده می‌شود.

طول کف A = 2 x H + L
عرض کف B = 2 x H + W
طول درب C = 2 x H + L + 8
عرض درب D = 2 x H + W + 8

طول اسپیسر E = 2 x H + L + 40
عرض فاصله دهنده F = H

طول پوشش بدنه و کف G = 2 x H + L + 40
عرض پوشش بدنه و کف H = 2 x H + W + 40
طول پوشش درب I = 2 x H + L + 8 + 40
عرض پوشش درب J = 2 x H + W + 8 + 40

— ساخت کف جعبه کادوی مکعبی:

برای ساخت کف جعبه کادویی مربعی روش‌های بسیار زیادی وجود دارد که هر کدام از این روش‌ها توضیحات مفصل مربوط به خود را دارد، ما در این مقاله ساده‌ترین روش ساخت جعبه کادو مکعبی را به شما آموزش می‌دهیم. قبل از شروع آموزش بهتر است وسایل مورد نیاز برای ساخت جعبه کادو را کنار خود قرار دهید. برای ساخت یک جعبه کادو مقوایی به وسایلی مانند مقوای ساده (اگر مایل هستید می‌توانید از مقوا‌های محکم‌تر استفاده کنید)، مقوای رنگی (معمولاً از این مقوا برای ساخت در جعبه استفاده می‌شود)، چسب مایع، قیچی یا کاتر، خط کش و مداد نیاز خواهید داشت.

— مراحل ساخت کف جعبه کادوی مکعبی

قبل از همه چیز باید به شما بگویم در این روش ساخت جعبه مربعی شکل با ضلع ۵ و ارتفاع ۲ سانتی‌متر ساخته می‌شود. شما به‌راحتی می‌توانید با تغییر ابعاد جعبه خود را از نظر طول، عرض و ارتفاع بزرگتر و یا کوچکتر کنید. برای ساخت این جعبه کادو به مقوای به ابعاد ۹ سانتی‌متر در ۹ سانتی‌متر نیاز است.

قدم اول : در هر گوشه و در فاصله ۲ سانتی‌متری از گوشه‌های کاغذ ۹×۹ سانتی‌متر خود را با مداد مشخص کنید و آن‌ها را مانند شکل ذیل با به یکدیگر متصل کنید.

قدم دوم : سپس خطوط مشخص شده بر روی شکل ذیل را با استفاده از کاتر و یا قیچی برش دهید و به سمت داخل تا بزنید.

قدم سوم : همانند الگو خطوط قرمز را برش دهید تا محل تا شدن جعبه کادو با مقوا درست شود.

قدم چهارم : اکنون لبه‌های را که برش داده‌اید را موقع تا زدن در قسمت داخلی جعبه کادو قرار دهید و سطح تماس این لبه‌ها با دیواره جعبه را با استفاده از چسب مایع به خوبی بچسبانید و جعبه را در همان حالت نگهدارید تا لبه‌های آن خوب به یکدیگر بچسبد.

تبریک اکنون ساخت قسمت کف جعبه کادو منحصر به فرد خودتان تمام شده است و می‌توانید به سراغ ساخت در برای جعبه خود بروید.

بهترین ایده ها برای خرید بهترین کادو برای شب یلدا را در این مقاله از ایدرا ببینید.

 

— ساخت در جعبه یا کاور آن:

بهتر است برای کاور یا در جعبه کادو از مقوا‌های رنگی استفاده کنید تا جعبه ساخته شده توسط شما بی‌روح نشود. اگر قصد دارید برای جعبه خود در درست کنید، کافیست تا تمامی مراحل را که برای ساخت کف انجام دادید را انجام دهید. البته توجه داشته باشید که ارتفاع در جعبه باید کمتر از ارتفاع کف جعبه باشد و ابعاد در جعبه نیز باید کمی بزرگتر از کف باشد. از این رو به شما پیشنهاد می‌کنیم که از مقوای رنگی با ابعاد ۴/۸×۴/۸ سانتی‌متر استفاده کنید و گوشه‌های مقوا را در فاصله ۱/۱ سانتی‌متری تا بزنید.

— ساخت کاور جعبه به جای در:

کاور جعبه مکعبی دور تا دور قسمت کف جعبه را پوشش می‌دهد و به همین منظور باید چهار صفحه (دو صفحه برای قسمت بالا و پایین جعبه و دو قسمت برای پوشش دادن دو طرف جعبه) را در نظر بگیرید. برای پوشش دادن کف ای با ابعاد ۵×۵×۲ شما به مقوایی مستطیلی شکل به ابعاد ۵/۱۵×۲/۵ نیاز خواهید داشت.

قدم اول: بر روی طول مستطیل (۵/۱۵ سانتی‌متر) با استفاده از خط کش نقاط ۲/۵،۴/۷،۶/۱۲ و ۸/۱۴ (این اندازه‌ها در واقع مربوط به دو صفحه بزرگ، دو صفحه کوچک و یک زبانه برای چسب زنده کاور است) را در دو طرف مقوا مشخص کنید و با استفاده از خط کش این نقاط را به یکدیگر متصل کنید.

قدم دوم: مانند شکل پایین مقوا را از روی خطوط کشیده شده به سمت داخل تا بزنید.

قدم سوم: زبانه‌ای که برای چسب زدن مشخص کرده بودید را به صورت مورب برش دهید و آن را به وسیله چسب مایع به قسمتی داخلی کاور که به آن مماس می‌شود، بچسبانید.

اکنون و با اتمام مراحل ساخت کاور جعبه مکعبی شکل نوبت به سرهم کردن کاور و کف جعبه می‌رسد.

برای روز مادر چی بخریم؟ ایده های خرید هدیه خاص برای روز مادر

ساخت جعبه استوانه‌ای

ساخت جعبه استوانه‌ای کار بسیار ساده‌ایست و برای ساخت این نوع از جعبه به دو برگ مقوای تقریباً محکم، چسب مایع مخصوص کاغذ، روبان یا نوار قیطان تزئینی و سایر کاغذ‌های رنگی برای تزئین جعبه نیاز دارید.

برای ساخت یک جعبه استوانه‌ای شکل کافیست تا مراحل ذیل را به دقت و به ترتیب انجام دهید.

قدم اول: قبل از همه چیز شما باید اندازه جعبه استوانه‌ای خود را مشخص کنید. در اینجا قطر دایره کف و همچنین در جعبه ۵ سانتی‌متر انتخاب شده است.

قدم دوم: برای محاسبه مقدار مقوای مورد نیاز برای قسمت دیواره کادو استوانه شما باید قطر دایره (۵) را در عدد ۳ ضرب کنید و عدد حاصل شده را با ۵ جمع می‌کنیم.

قدم سوم: بهتر است یک قسمت از مقوایی که به عنوان دیواره جعبه استوانه‌ای به‌صورت زیگزاگی برش دهید (این کار برای تمیزی اتصال انجام می‌شود).

قدم چهارم: اکنون نوبت به چسباندن قطعات مختلف جعبه استوانه‌ای به یکدیگر است.

قدم پنجم: برای زیبایی بیشتر جعبه استوانه‌ای خود می‌توانید یک مقوای دیگر به اندازه کف استوانه بر روی آن بچسبانید.

* همین کار را می‌توانید برای قسمت بدنه استوانه نیز انجام دهید و زیبایی جعبه خود را چندین برابر کنید.

حتما بخوانید: بهترین کادو روز معلم

— ساخت در جعبه استوانه‌ای:

برای ساخت قسمت در جعبه باید مستطیلی به طول دور تا دور جعبه (قسمتی برای چسباندن نیز در نظر بگیرید) و عرض ۶ سانتی‌متر برش دهید. اکنون ۵/۱ سانتی‌متر از لبه پایین را مشخص و آن را علامت بزنید. درست کردن در دقیقاً مانند درست کردن بدنه است.

مدل های مختلف کادو کردن هدیه را در مقالات دیگر ایدرا ببینید.

ساخت جعبه شکلات

اکنون و با مطالعه این مقاله می‌توانید ساخت جعبه کادو را به راحتی هرچه تمام‌تر انجام دهید و کادو‌های خود را در این جعبه‌های دست ساز زیبا قرار دهید. بسیاری از افراد مایل هستند که خوراکی‌های مانند شکلات و لواشک به طرف مقابل هدیه دهند، جعبه‌های که در بالا نحوه ساخت آن‌ها آموزش داده شد برای هدیه دادن این نوع از کادو‌ها (شکلات و. .) بسیار مناسب هستند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *