مقالات

۱۵ ایده تزیین آشپزخانه شیک ( دکوری اپن آشپزخانه ایرانی با کمترین هزینه )

تزیین آشپزخانه

مطمئنا شما هم این اصطلاح را شنیده‌اید که آشپزخانه قلب هر خانه است. این نکته به درستی نشان‌دهنده جایگاه آشپزخانه می‌باشد. افراد ساعات زیادی را در آشپزخانه سپری می‌کنند و توجه به چیدمان و فضا‌سازی این مکان به داشتن روحیه بهتری و حتی رعایت رژیم غذایی سالم کمک می‌کند.

در خصوص تزیین آشپزخانه هم باید بدانید که کار سختی محسوب نمی‌شود و برای تزیین آن نیاز نیست تا از متخصص ماهر در این زمینه کمک بیرید.

خودتان با در نظر گرفتن چند نکته ساده و به کار‌گیری خلاقیت و سلیقه می‌توانید بهترین چیدمان را برای آشپزخانه خود طراحی کنید. خوشبختانه امروزه وسایل تزیینی زیادی در بازار موجود است که از آن‌ها می‌توان برای زیبایی هر چه بیشتر آشپزخانه کمک گرفت.

یکی از این وسایل تزیینی زیبا آویز‌های توپی است که در انواع طرح و رنگ در بازار موجود هستند. با انتخاب آویز به رنگ‌های شاد می‌توانید روح تازه‌ای به آشپزخانه خود ببخشید. در این مقاله با ما همراه باشید تا با ایده‌های تزیین اپن اشپزخانه بیشتر آشنا شوید.

 

استفاده از گلدان برای تزیین اپن آشپزخانه

دکوری اپن آشپزخانه

گلدان فانتزی رومیزی همواره یکی از بهترین ایده‌ها برای تزیین فضا‌های مختلف از جمله آشپزخانه است، که طراوت و تازگی به محیط می‌بخشند. برای یک مدل تزیین آشپزخانه می‌توانید از استند‌هایی که گلدان بر روی آن قرار می‌گیرد استفاده کنید. یک ایده برای تزیین اپن اشپزخانه ایرانی ایجاد طاقچه شیشه‌ای است.

 

اگر در آشپزخانه خود پنجره دارید، فضای درونی پنجره را می‌توان با استفاده از تکه‌های شیشه به صورت یک طاقچه در آورده و گلدان‌ها را بر روی این طاقچه قرار بدهید. در این صورت نور کافی نیز فراهم شده و می‌توانید زیباترین گل های آپارتمانی را پرورش بدهید. برای اجرایی کردن این ایده نکته مهم این است که قبل از طراحی طاقچه شیشه‌ای تعداد و ابعاد گلدان‌های مورد نظر خود را مشخص کنید. داشتن گلدان در دکوراسیون یکی از وسایل فنگ شویی است.  در کنار گلدان های خود برای ایجاد حس بهتر می توانید از جاشمعی چوبی فانتزی استفاده کنید تا نمای ویژه ای به اپن بدهید.

ایده دیگر طراحی یک استند چوبی است. به این منظور نیاز به یک تکه چوب دارید تا پایه‌های مناسبی را برای قرار دادن گلدان بر روی آن نصب کنید. در نهایت با نصب این استند بر روی دیوار آشپزخانه و قرار دادن گلدان‌ها بر روی آن می‌توانید طراوات را به محیط آشپزخانه خود بیاورید.

یکی دیگر از محصولات که برای تزئین اپن میتوان استفاده کرد جا دستمال کاغذی رولی آشپزخانه می باشد این المان هم میتواند موجب زیبایی اپن شود و هم عصای دست شما برای انجام کارهای رومزه باشد.

مدل تزیین اشپزخانه

 

امروزه بیشتر آشپزخانه‌ها کوچک هستند و ممکن است فضای کافی برای نصب استند وجود نداشته باشد. در چنین مواردی می‌توان گلدان را بدون استند استفاده کنید. چند گلدان دکوری مدرن را در کنار یکدیگر قرار بدهید یا بنا بر سلیقه خود مکان مناسب را برای آن‌ها انتخاب کنید. نکته مثبتی که در مورد استفاده از گلدان برای تریین آشپزخانه وجود دارد، زیبایی گلدان و تنوع طرح و رنگ است. از نظر سایز‌بندی نیز متنوع بوده و با هر سلیقه و ابعاد آشپزخانه‌ای می‌توانید گلدان مناسب خود را انتخاب کنید. استفاده از گلدان و استند‌های کوچک ایده خوبی برا دکور اپن آشپزخانه است.

 

(اگر قصد برنامه ریزی برای تهیه جهیزیه را دارید ما برای شما لیست جهیزیه عروس را تدارک دیده ایم.)

 

تزیین آشپزخانه ایرانی

 

استفاده از دیوارکوب‌های سفالی

تزیین آشپزخانه

در سال‌های اخیر شاهد استفاده زیاد از دیوار کوب برای تزیین منازل هستیم. زیبایی در خرید دیوارکوب تزیینی  ، سبب شده تا در موارد مختلف از جمله اتاق نشیمن، اتاق خواب‌ها، آشپزخانه و دیگر قسمت‌های خانه و حتی سازمان‌ها کاربرد داشته باشد. انتخاب دیوار کوب متناسب با رنگ دیوار‌های آشپزخانه یک هارمونی بسیار جذاب را به وجود می‌آورد.

 

 

دیوارکوب با طراحی درست می‌تواند انرژی محیط را نیز افزایش دهد. برای ساخت دیوار کوب از مواد اولیه متفاوتی استفاده می‌شود که از آن جمله می‌توان به دیوار کوب چوبی، دیوار کوب سرامیکی، دیوار کوب سفالی، بشقاب دیوار کوب و. . یاد کرد. در بین انواع دیوار کوب، دیوار کوب‌های سفالی به دلیل زیبایی ظاهری و طبیعی بودن مواد اولیه سفال کاربرد و محبوبیت بیشتری دارند. در این قسمت با چند مدل تزیین آشپزخانه با وسایل ساده ای مثل دیوار کوب بیشتر آشنا خواهید شد.

 

دکوری اپن آشپزخانه

دیوار کوب سفالی از نظر طرح تنوع بسیار بالایی دارد. اگر قصد استفاده از دیوار کوب سفالی برای تزیین آشپزخانه را دارید بهتر است دیوار کوبی را انتخاب کنید که طرح آن متناسب با محیط آشپزخانه باشد. به عنوان مثال بر روی دیوار آشپزخانه می‌توان از چند دیوار کوب سفالی که طرح مواد غذایی، طرح فانتزی ابزار آشپزی، حروف انگلیسی مرتبط با نام آشپزخانه یا دیگر طرح‌های مرتبط با آشپزخانه بر روی آن‌ها وجود دارد، استفاده کنید.

 

هفت سین عیدتو انتخاب کردی؟ ظرف هفت سین

 

بهترین مکان برای نصب دیوار کوب سفالی برای تزیین آشپزخانه ایرانی بر روی دیوار آشپزخانه است. اگر هم فضای آشپزخانه شما به گونه‌ای است که دیوار خالی برای نصب دیوار کوب سفالی وجود ندارد، جای نگرانی نیست. خوشبختانه دیوار کوب از جمله وسایل تزیینی است که به فضای زیادی نیاز نداشته و می‌توانید از فضای خالی بین ردیف کابینت‌های بالا و پایین استفاده کنید.

می توانید به جای استفاده از دیوارکوب از مجسمه چوبی فانتزی برای تزئین دیوارها استفاده نمایید. این دکوری ها در انواع کوچک و بزرگ وجود دارند و می توانید با استفاده از آنها به دیوار آشپزخانه خود را زیبایی ببخشید.

 

مدل تزیین اشپزخانه

تزیین آشپزخانه ایرانی

 

استفاده از پاسماوری و بانکه فانتزی

پاسماوری را می‌توان از جمله تجهیزاتی دانست که امروزه جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده و در بسیاری از آشپزخانه‌ها به ویژه آشپزخانه زوج‌های جوان به چشم می‌خورد. کاربرد اصلی پاسماوری و بانکه‌های فانتزی نگهداری از ادویه جات، حبوبات و… است، اما زیبایی طراحی این تجهیزات سبب شده تا محل قرار‌گیری آن‌ها به جای درون کابینت به بیرون از کابینت تغییر کرده و جنبه تزیینی پیدا کند. خرید بانکه و پاسماوری جدید، برای آشپزخانه جز ایده‌های است که هیچوقت قدیمی نمی‌شوند و همیشه در آشپزخانه شما می‌درخشند.

زرد
سبز تیفانی
سبز روشن
سبز مغز پسته ای
سفید
صورتی
طوسی
قرمز
کله غازی
نارنجی
نیلی

پاسماوری در سه سایز

۱۳۵,۰۰۰ تومان۱۶۵,۰۰۰ تومان

 

پاسماوری خود دارای انواع مختلفی است و از جنس‌های متفاوتی ساخته می‌شود. یکی از بهترین انواع پاسماوری و بانک‌های فانتزی انواع چوبی آن‌ها است که علاوه بر زیبایی ظاهری خاصیت آنتی باکتریال هم دارند. برای تزیین اپن آشپزخانه می‌توان پاسماوری چوبی را در کنار دیگر تجهیزات چوبی نظیر استند چوبی، دیوار کوب چوبی و. . قرار داد. قرار دادن ادویه‌های کاملاً طبیعی نظیر چوب دارچین به زیبایی فضا‌سازی با وسایل چوبی در آشپزخانه می‌افزاید.

 

برای دیدن طرح های متنوع نمکدان فانتزی به صفحات دیگر ما در ایدرا مراجعه نمایید.

 

تزیین آشپزخانه

 

پاسماوری سرامیکی هم در نوع خود بسیار زیبا و چشم نواز است و می تواند به عنوان دکوری آشپزخانه نیز مورد استفاده قرار بگیرد. قرار دادن یک پاسماوری سرامیکی زیبا در کنار اجاق گاز زیبایی آشپزخانه شما را دو چندان می‌کند. تلفیق پاسماوری سرامیکی با دیوار کوب‌هایی که می‌توان در کنار آن بین فضای خالی ردیف کابینت‌های بالا و پایین نصب کرد جلوه بسیار زیبایی را تشکیل می‌دهد.

برای انتخاب جنس پاسماوری بهتر است به دکوراسیون و طراحی کلی آشپزخانه خود توجه کنید.

 

دکوری اپن آشپزخانه

 

پاسماوری فانتزی و مدرن هم می‌تواند فضای آشپزخانه شما را مدرن کند. انواع فانتزی پاسماوری در مقایسه با پاسماوری‌های کلاسیک تنوع بسیار بیشتری داشته و در نتیجه برای خرید انتخاب‌های زیادی دارید. حتی می توانید از انواع بانکه های حبوبات نیز استفاده کنید.

 

مدل تزیین اشپزخانه

 

استفاده از ظروف تنقلات خوری

به طور معمول اشخاص برای پذیرایی از مهمان از بهترین ظروف خانه خود استفاده می‌کنند. در سال‌های اخیر ظروف پذیرایی گسترش زیادی پیدا کرده و شاهد انواع ظروف تنقلات خوری هستیم که در طرح‌ها و مدل‌های مختلفی طراحی می‌شوند. زیبایی در خرید ظرف تنقلات خوری سبب شده تا علاوه بر کاربرد برای پذیرایی مهمان جنبه تزیینی هم داشته و به عنوان دکوری اپن آشپزخانه هم از آن‌ها استفاده کرد. اگر ظرف تنقلات خوری ندارید استفاده از شکلات خوری جدید می تواند برای تزئین اپن بسیار مناسب باشد.

 

شما می‌توانید انواع تنقلات را درون این ظرف‌های زیبا قرار داده و سپس با قرار دادن این ظروف در قسمت مناسبی از آشپزخانه نظیر میز ناهار خوری یا اپن زیبایی فضای آشپزخانه را بیشتر کنید. استفاده از جا دستمال کاغذی چوبی شیک نیز در کنار تنقلات خوری های چوبی زیبایی چیدمان آشپزخانه شما را بیشتر خواهد کرد. چیدمان کابینت آشپزخانه را هم می‌توانید در مقالات دیگر ما بخوانید.

 

تزیین آشپزخانه ایرانی

 

 استفاده از ظروف تنقلات خوری برای تزیین اپن آشپزخانه با وسایل ساده علاوه بر زیبایی محیط سبب می‌شود تا در صورت آمدن مهمان نیاز نباشد تا زمان خود را صرف پیدا کردن ظروف و پر کردن آن‌ها کنید، کافی است ظرف را از آشپزخانه برداشته و بعد از پذیرایی مجدد در جای مناسب بگذارید. یا حتی استفاده از یک ظرف شکلات خوری سرامیکی برای قرار دادن شکلات هم می تواند انتخاب جذابی باشد.

 

تزیین آشپزخانه

دکوری اپن آشپزخانه

 

استفاده از آینه های دکوراتیو

به کار بردن انواع آینه دیواری فانتزی مناسب برای آشپزخانه می تواند یکی از راه های ایجاد زیبایی و شیک کردن فضای آشپزخانه باشد.

به عنوان سخن پایانی باید گفت در این مقاله به توضیح بیشتر در خصوص تزیین اپن آشپزخانه با وسایل ساده پرداختیم. لازم به توضیح است که موارد گفته شده تنها چند مورد از روش‌های تزیین آشپزخانه است. از دیگر موارد می‌توان به تزیین آشپزخانه با استفاده از پرده‌های زیبا اشاره کرد.

به طور کلی برای داشتن یک آشپزخانه زیبا به سبک کلی آشپزخانه توجه کرده و سعی کنید انتخاب وسایل برای تزیین به گونه‌ای باشد که هماهنگی کلی رعایت شود. در این بین از وسایل تزیینی نظیر گلدان، دیوارکوب، پاسماوری و ظروف تنقلات‌خوری غافل نشوید.

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *