مقالات

طرز تهیه موکا ( مواد اولیه + مراحل تهیه قهوه موکا با فرنچ پرس )

طرز تهیه موکا

یکی از طعم های مورد علاقه دوستداران نوشیدنی های شیرین، موکا در واقع یک نوشیدنی قهوه است که با مواد مختلف متنوع است. اگرچه اولین چیزی که با ذکر موکا به ذهن خطور می‌کند، مواردی است که با سس شکلات کلاسیک تهیه می‌شود، اما همانطور که می‌دانید کسانی هم هستند که آن را با شکلات سفید، شکلات مخلوط و حتی بستنی تهیه می‌کنند. آنقدر که انواع موکا که با شکلات سفید درست می‌شد و به آن «موکا شکلاتی سفید» می‌گفتند، در سال های گذشته سر و صدای زیادی به پا کرد.

در دنیای امروز، موکا به سادگی یک قهوه شیری با سس شکلات است. موکا در کافی شاپ ها با سس شکلات فوری تهیه می‌شود. اگر در خانه تهیه می‌کنید می‌توان از روش خالص تری برای تهیه موکا استفاده کرد. ما در این مطلب به آموزش طرز تهیه موکا پرداخته ایم.

 

طرز تهیه موکا با فرنچ پرس

 

طرز تهیه قهوه موکا

 

بیایید این بار یکی از کلاسیک ترین نسخه ها را در خانه تهیه کنیم. همچنین می‌توانید هر زمان که بخواهید آن را با شکلات سفید، بستنی یا سایر مواد مختلف متنوع کنید. طرز تهیه بستنی را در مقالات دیگر ایدرا به طور کامل توضیح داده‌ایم که می‌توانید از آن برای تهیه موکا استفاده کنید.

 

مواد لازم برای تهیه موکا :

اسپرسو۱ یا ۲ شات / ۱ قاشق چایخوری قهوه دانه دانه
شیر۱ لیوان
سس شکلاتبه میزان دلخواه

 

مراحل طرز تهیه قهوه موکا به صورت زیر است :

  • شیر را به قابلمه بریزید و روی اجاق بگذارید و شروع به گرم کردن کنید. در حالی که گرم می‌شود، اگر دستگاه اسپرسوساز یا موکا پات دارید، شروع به تهیه اسپرسو کنید.
  • اگرچه استفاده از ۲ شات اسپرسو در دستور العمل کلاسیک طرز تهیه موکا قابل قبول تلقی می‌شود، اما اگر دو شات برای شما زیاد است، می‌توانید آن را با استفاده از یک شات نیز تهیه کنید.
  • شیر گرم شده را در قهوه جوش به فرنچ پرس منتقل کنید. با حرکت دادن سریع دستگاه فرنچ پرس مورد استفاده در دم کردن، شیر را کف کنید. وقتی کف شیر شروع به غلیظ شدن کرد یعنی آماده استفاده است.
  • سپس اگر اسپرسو آماده کرده اید، اسپرسوی خود را به یک فنجان قهوه بزرگ منتقل کنید، اگر قصد استفاده از قهوه دانه بندی شده را دارید، ۱ قاشق چایخوری از قهوه را بردارید و مستقیماً در فنجان قهوه خود بریزید.
  • سپس ۱ قاشق چایخوری شکلات را که می‌توانید به صورت پودر یا سس استفاده کنید اضافه کنید و مخلوط کنید.
  • در نهایت مخلوط را در فرنچ پرس که زیاد کف کرده اید با یک لایه ضخیم کف در بالا و مقداری شیر داغ در پایین، روی قهوه شکلاتی اضافه کنید.
  • اگر از قهوه گرانول استفاده می‌کنید، در این مرحله از اضافه کردن، ابتدا مقداری شیر داغ بریزید و قهوه را کاملا حل کنید، سپس تمام کف شیر و شیر باقی مانده را اضافه کنید.

روی قهوه خود را با کف شیر فراوان با سس های شکلاتی آماده یا کرم شکلاتی یا قرص هایی که در بن ماری ذوب کرده اید تزئین کنید.

برای آشنایی با طرز تهیه فراپاچینو کارامل مقالات دیگر رابخوانید.

 

 

یک نکته مهم: اگر می‌خواهید خیلی شکلاتی نباشد، می‌توانید یک قهوه شیری که به آن لاته یا کافه لاته می‌گوییم، بدون اینکه در مرحله اول هیچ شکلاتی به قهوه اضافه کنید، تهیه کنید و فقط روی آن سس شکلاتی اضافه کنید. اگر می‌خواهید مانند مواردی که هنگام خرید آماده اضافه می‌کنید، خامه‌ای باشد، می‌توانید خامه فرم گرفته خانگی تهیه کنید و این خامه غلیظ را به کف شیر اضافه کنید یا می‌توانید از خامه فرم گرفته آماده استفاده کنید.

 

برای آشنایی با طرز تهیه قهوه هسته خرما این مطلب را بخوانید.

 

طرز تهیه موکا سرد

برای تهیه موکا سرد می‌توانید مراحل بالا را انجام دهید و در ادامه کافی است شیر ​​را بدون حرارت دادن کف کنید و با اضافه کردن یخ موکای شکلاتی سرد یا موکای شکلاتی یخی تهیه کنید. یکی دیگر از نوشیدنی های خنک که با قهوه تهیه میشود آیس کافی است برای آشنایی با طرز تهیه آیس کافی با قهوه ترک مقالات دیگر را بخوانید.

 

طرز تهیه موکا سرد

 

برای آشنایی با طرز تهیه فراپاچینو این مطلب را بخوانید.

 

طرز تهیه موکا بدون قهوه

در حالی که از درست کردن موکا و نوشیدن آن لذت می‌برید، نمی‌توانید بچه های کوچک خانه را فراموش کنید. ما همچنین برای آنها و کسانی که قهوه دوست ندارند، یک پیشنهاد طرز تهیه موکا بدون قهوه داریم.

برخلاف دستور بالا، تنها کاری که باید انجام دهید این است که به جای قهوه از مقداری کاکائو استفاده کنید. به جای تهیه قهوه در مراحل اول، این بار مقدار کاکائو یا شکلات مورد نظرتان را در فنجان ببرید. سپس نیمی از شیر کف دار را که در فرنچ پرس آماده کرده اید به آن اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. شیر باقی مانده و کف شیر را به آرامی اضافه کنید و مطمئن شوید که کاملا با کف شیر سفید پوشانده شود.

در نهایت آن را به دلخواه با فرزندانتان تزیین کنید. برای تزیین می‌توانید مانند بالا سس شکلات را بریزید و با خلال دندان به آن شکل دهید یا می‌توانید با تکیه قالب های زیبا روی موکای خود کاکائو یا پودر شکلات بپاشید.

برای این کار حتی به ابزار خاصی هم نیاز ندارید. قالب هایی که از قبل در خانه وجود دارد و کودک شما آن را بسیار دوست دارد به شما کمک می‌کند. در صورت تمایل می‌توانید به راحتی این کار را حتی با ایجاد یک شکل با قیچی روی کاغذ تمیز انجام دهید.

موکا یکی از برترین انواع قهوه در منوی کافی شاپ ها و کافه ها و رستوران ها با طیف وسیعی از انواع قهوه است. در تهیه موکا که نوعی شیرینی است به اندازه ای شکر اضافه کنید که احساس کنید یک دسر سبک خورده اید. مقدار شکر را با توجه به ذائقه و ترجیحات خود تنظیم کنید.

البته برای سرو خامه لازم نیست. در صورت تمایل می‌توانید از آن استفاده کنید. اگر قصد استفاده از آن را دارید فراموش نکنید که روی لیوان جایی برای کرم باقی بگذارید و از لبه لیوان شروع به فشار دادن خامه کنید. این نوشیدنی جذاب را می‌توانید با شیرینی وافل نوش جان کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *