مقالات

طرز تهیه پنکیک صبحانه ( طرز تهیه پنکیک شکلاتی – توت فرنگی – ساده )

طرز تهیه پنکیک بدون شیر

یکی از بهترین غذاهایی که در بین رنج سنی مختلف محبوبیت قابل‌توجهی را به دست آورده است و همیشه در رژیم غذایی افراد قرار دارد، قطعاً پنکیک می‌باشد، ترکیبات پنکیک کاملاً سالم است و شما می‌توانید در وعده صبحانه و یا میان وعده این غذای خوشمزه و تکمیلی را میل کنید.

پنکیک تلفیقی از طعم‌های متفاوت و خاص است که مطابق با ذائقه هر فردی است، طرز تهیه پنکیک بسیار راحت و آسان می‌باشد و شما به راحتی در منزل می‌توانید پنکیک را تهیه کنید، چاشنی‌هایی که در پخت پنکیک به کار گرفته می‌شوند، کاملاً متفاوت و خاص هستند.

دستور پخت پنکیک در هر شیوه‌ای متفاوت می‌باشد، یکی از اصلی‌ترین دستور پخت‌های پنکیک که همیشه مورد توجه قرار گرفته است، طرز تهیه پنکیک بدون شیر است.

در این دستور پخت شما با چند مرحله ساده می‌توانید بهترین و خوشمزه‌ترین پنکیک دنیا را طبخ کنید، طرز تهیه پنکیک شکلاتی به‌قدری راحت و آسان است که حتی افراد مبتدی در زمینه آشپزی نیز می‌توانند آن را بپزند، طرز تهیه پنکیک صبحانه بر اساس روش پخت آن متفاوت است.

 

— طرز تهیه پنکیک ساده :

 

دستور پخت پنکیک

 

شما در طرز تهیه پنکیک ساده باید نهایت دقت خود را به خرج دهید، تا به‌صورت مرحله‌ای روند پخت این پنکیک را طی کنید، برای پخت پنکیک ساده شما به یک پیمانه آرد سفید، یک عدد تخم‌مرغ، به مقدار لازم وانیل، بکینگ پودر یک قاشق چایخوری، شکر سه قاشق غذاخوری، شیر یک پیمانه، روغن‌مایع ۳ قاشق غذاخوری و حتی کمی نمک نیاز دارید. در مرحله اول تخم‌مرغ‌ها در یک ظرف ریخته و سپس کمی آن‌ها را به کمک همزن دستی یا برقی به تنهایی مخلوط کنید، تا بافت آن‌ها از حالت سفتی خارج شود.

سپس در گام بعدی به این ترکیب شما شکر را به‌صورت تدریجی اضافه می‌کنید، در ادامه پس از چند دقیقه مقداری وانیل را نیز اضافه کرده و چند دقیقه هم زدن را ادامه دهید، به واسطه وانیل بوی بد تخم مرغ را از بین خواهید برد. سپس در ظرفی جداگانه بکینگ پودر، آرد و نمک را در ظرف جداگانه مخلوط می‌کنیم و این ترکیب را حتماً دو بار الک کنید، تا هیچ‌گونه دانه درشتی از آرد در داخل ترکیب باقی نماند.

در ادامه مخلوط تخم‌مرغ، شکر و وانیل را به ظرف دوم منتقل می‌کنیم و این ترکیب را به‌صورت تدریجی و آرام باید هم بزنید، حتماً توجه داشته باشید که در یک جهت مواد را هم بزنید. در نهایت اگر دوست داشته باشید، می‌توانید شیر را به این ترکیب اضافه کنید، اگر شیر را حذف کنید، هیچ اختلالی به وجود نمی‌آید. در ماهیتابه کمی روغن بریزید و سپس مواد پنکیک را به‌صورت تدریجی و نازک در داخل ماهیتابه اضافه خواهید کرد اجازه دهید به تدریج پنکیک‌ها سرخ شوند و زمانی که هر دو سمت پنکیک به خوبی پخته شد در نهایت پنکیک خوشمزه شما آماده خوردن است، آن را در ظروف چوبی فانتزی خود بریزید و برای صبحانه خود قرار دهید. شما میتوانید در کنار پنکیک ساده خود از اسموتی های میوه ای  استفاده کنید تا صبحانه ای کامل و سرشار از ویتامین های ضروری بدن داشته باشید ما در مقاله طرز تهیه اسموتی ساده به روش درست کردن آن ها را به ساده ترین روش پرداخته ایم.

 

 

 

— طرز تهیه پنکیک شکلاتی :

 

طرز تهیه پنکیک شکلاتی

 

کودکان همیشه عاشق پنکیک‌های شکلاتی هستند و شما به کمک این پنکیک می‌توانید کودک خود را بیشتر مشتاق کرده، تا وعده صبحانه و میان‌وعده را میل کند، طرز تهیه پنکیک ساده شکلاتی کاملاً راحت و کاربردی است. اگر به دلیل عدم نیاز به فر از پنکیک استفاده میکنید  طرز تهیه کیک شکلاتی با پودر کاکائو بدون فر را در مقالات دیگر بخوانید و ان را نیز در لیست خوراکی های صبحانه خود قرار دهید.

مواد اصلی پنکیک شکلاتی شامل :

  • آرد یک پیمانه
  • بکینگ پودر ۲ قاشق چایخوری
  • مقداری نمک
  • پودر کاکائو ۲ قاشق غذاخوری
  • تخم‌مرغ یک عدد
  • به مقدار لازم وانیل
  • شکر ۳ قاشق غذاخوری
  • کره ۴۰ گرم
  • شیر یک پیمانه

برای پخت پنکیک شکلاتی شما باید مراحل زیر را یکی پس از دیگری طی کنید :

●در مرحله اول طرز تهیه پنکیک شکلاتی شما باید تمامی مواد اولیه را ۳۰ دقیقه قبل از یخچال خارج کنید، تا هم‌دمای محیط شوند، سپس در داخل یک‌کاسه ابتدا تخم‌مرغ‌ها را هم می‌زنیم و سپس بعد از هفت دقیقه باید شکر را اضافه کنید، در نهایت مقدار کمی وانیل به داخل کاسه اضافه کرده و هم زدن را ادامه دهید.

●در مرحله بعدی کره را به‌صورت بن ماری ذوب کرده و سپس بعد از این که هم دمای محیط شد، آن را به ترکیب تخم‌مرغ اضافه کنید.

●در مرحله سوم آرد، بکینگ پودر و سپس پودر کاکائو را در یک ظرف قرار دهید و سپس سه بار از صافی عبور دهید، در نهایت این ترکیب الک شده، را به ترکیب اولیه اضافه کنید.

●در ادامه در یک ماهیتابه تفلون و یا نچسب دو قاشق غذاخوری روغن بریزید و شروع به پخت پنکیک‌های شکلاتی خود کنید. بعد از آماده شدن این پنکیک ها آنها را درون دیس سرامیکی خود قرار داده و با انواع شکلات تخته‌ای و یا شکلات آب شده آن‌ها را تزئین کنید و با هات چاکلت نوش جان کنید اگر با طرز تهیه هات چاکلت آشنایی ندارید مقالات دیگر را بخوانید.

 

 

 

 

— طرز تهیه پنکیک موزی :

شما برای این که طعم جدیدی از پنکیک را تجربه کنید، می‌توانید پنکیک موزی را جهت پخت انتخاب کنید، این پنکیک دارای طعمی فوق‌العاده خاص و متفاوت می‌باشد، مدت زمان لازم برای تهیه این پنکیک بین ۳۰ الی ۳۵ دقیقه است و برای یک مهمانی صبحانه نیز می توانید به خوبی از ان برای تزیین صبحانه لاکچری استفاده نمایید طرز تهیه پنکیک صبحانه موزی به این صورت است:

مواد مورد نیاز برای طبخ این پنکیک شامل :

  • شیر ۱۵۰ گرم
  • آرد ۱۵۰ گرم
  • موز یک عدد، تخم مرغ یک عدد
  • شکر ۵۰ گرم
  • بکینگ پودر ۲۰ گرم و روغن ۵۰ گرم

در مرحله اول حتماً تخم مرغ‌ها را چند دقیقه با دور کند همزن هم بزنید، سپس شکر را اضافه کرده و در ادامه بعد از چند دقیقه نوبت اضافه‌کردن وانیل است، سپس موز را به کمک چنگال له کنید، به‌طوری‌که کاملاً حالت پوره‌ای داشته باشد، در ادامه موز پوره‌ای شده را به ترکیب تخم‌مرغ‌ها اضافه کنید، بعد از ۵ دقیقه هم زدن مداوم به‌تدریج شیر را اضافه کرده و هم زدن را دوباره تا ۳ دقیقه ادامه دهید.

در کاسه دوم آرد و بکینگ پودر را قرار داده و دو بار این ترکیب را از الک رد کنید، در نهایت هر دو مواد را در کاسه بزرگ‌تر قرار داده و چند دقیقه آرام هم بزنید، سپس در درون ماهیتابه به کمک روغن پنکیک‌های موزی خود را بپزید بعد از آماده شدن پنکیک ها آنها را در سرویس صبحانه خوری سرامیکی به همراه سایر مواد صبحانه قرار دهید و یک میز خوشمزه برای مهم ترین وعده خود بچینید.

 

 

 

— طرز تهیه پنکیک توت فرنگی :

 

طرز تهیه پنکیک صبحانه

 

توت فرنگی به‌عنوان یک میوه محبوب و خوشمزه شناخته می‌شود، شما با اضافه‌کردن توت‌فرنگی به پنکیک خود می‌توانید فستیوالی از طعم‌های خاص را در میز صبحانه برای مهمان به وجود بیاورید، طرز تهیه پنکیک توت‌فرنگی به قدری آسان است که شما پس از یک‌بار پخت این پنکیک مهارت لازم در این زمینه را به دست خواهید آورد.

موارد موردنیاز پنکیک توت‌فرنگی شامل موارد زیر هستند :

– تخم مرغ دو عدد

– شیر یک چهارم پیمانه

– آرد دو پیمانه

– کره پنجاه گرم

– شکر ۴ قاشق غذاخوری

– توت فرنگی خرد شده ۲۰۰ گرم

– بکینگ پودر یک قاشق چایخوری

– وانیل به میزان لازم

– سرکه سفید یک قاشق چایخوری

ابتدا شما باید تخم‌مرغ‌ها را با دور کند همزن هم بزنید، تا بافت آن‌ها حالت مایع به خود بگیرد، در ادامه باید شکر را اضافه کنید و سپس توت‌فرنگی‌های خرد شده را اضافه کرده و همزدن را چند دقیقه ادامه دهید، در نهایت وانیل را به این ترکیب اضافه کرده و بعد از چند دقیقه سرکه سفید را به ترکیبات خود اضافه کنید، سپس کره به‌صورت بن ماری ذوب کرده و به ترکیب خود اضافه کنید.

در نهایت به‌صورت تدریجی شیر را با همزن دستی هم بزنید. در یک ظرف جداگانه شما باید آرد و بکینگ پودر خود را قرار دهید و آن را الک کنید، تا پنکیک شما پس از پخت به‌خوبی پف کنید، سپس ماهیتابه را از چند دقیقه قبل گرم کنید و به کمک روغن آن‌ها را بپزید.

اگر پنکیک‌های خود را مطابق با دستور زیر بپزید، از خوردن آن‌ها قطعاً سیر نخواهید شد، طرز تهیه پنکیک صبحانه توت‌فرنگی به همین سادگی است و شما با کمی مهارت می‌توانید بمب مزه‌ها را به وجود بیاورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *