مقالات

مراحل طرز تهیه راتاتویی به سبک فرانسوی ( رستورانی و خوشمزه )

مراحل تهیه راتاتویی فرانسوی

یکی از بهترین و خوشمزه ترین غذاهای رژیمی و بی نظیر در دنیا راتاتویی می‌باشد، این غذای بی نهایت خاطره انگیز و خوشمزه کالری بسیار کمی دارد و همچنین طعم آن بسیار خاص می‌باشد و حتی در رده غذاهای محبوب جهانی قرار دارد، شما به راحتی می‌توانید این غذای سنتی فرانسوی را در منزل طبخ کنید، این غذای خوشمزه به سلامت جسمی شما نیز کمک می‌کند، چون حاوی گروه های خاصی از ویتامین ها و املاح معدنی مورد نیاز بدن می‌باشد، اگر می‌خواهید با طرز تهیه راتاتوی به صورت دقیق و کاملا اصولی آشنا شوید، به شما پیشنهاد می‌کنیم، تا انتها این مقاله را دنبال کنید، غذای راتاتویی قطعا یادآور بهترین عطر و طعم در ذهن شما می‌شود.

مواد مورد نیاز برای تهیه راتاتویی

 

مواد لازم برای تهیه راتاتویی

 

طرز تهیه رتتویی متفاوت می‌باشد و در برخی از دستورالعمل های پخت مواد مورد نیاز گاهی بیشتر و حتی کمتر می‌باشد، اما اگر میخواهید از راتاتویی به عنوان یک غذای جذاب برای چیدمان میز ناهار خوری استفاده کنید باید بدانید طرز تهیه راتاتویی به صورت اصولی و دقیق بیشتر به مواد اولیه به کار رفته در آن بستگی دارد، چون بهره گیری از مواد اولیه در مقدار مناسب و به صورت اصولی ضامن خوشمزگی غذای سنتی شما می‌شود. شما باید هر یک از مواد مورد نیاز را در مراحل مختلف پخت به غذا اضافه کنید و همچنین از اضافه کردن بی مورد هر نوع ماده اولیه ای خودداری کرده، چون در غیر این صورت طعم غذای شما تغییر پیدا خواهد کرد، مواد مورد نیاز غذای راتاتویی اصل و اورجینال فرانسوی به صورت ذیل می‌باشد:

  • بادمجان

یکی از مواد اولیه اصلی این غذا بادمجان می‌باشد، که حتی باعث خوشمزه شدن آن می‌شود، مقدار بادمجان مورد نیاز برای این غذا دو عدد می‌باشد، البته اگر در مقدارهای بیشتر غذا را درست کنید، این تعداد افزایش می‌یابد.

  • گوجه فرنگی

این ماده اولیه نقش موثری در خوشرنگی و حتی خوشمزگی راتاتویی شما دارد و برای ۴ نفر مقدار ۳ عدد الی ۴ عدد گوجه فرنگی کافی می‌باشد، ترجیحا نمونه های آبدار بیشتر توصیه می‌شود.

طرز تهیه راتاتوی

  • کدو سبز

کدو سبز و بادمجان در این غذا مکمل یکدیگر هستند و علاوه بر ایجاد یک ظاهر متفاوت و کاملا خاص طعم غذای شما را بهبود می‌بخشند، برای این غذا ۳ عدد کدو سبز کافی است.

  • پیاز

یکی از چاشنی های اصلی هر غذای خوشمزه ای از قدیم تا به امروز قطعا پیاز می‌باشد و شما برای این که راتاتویی خوشمزه ای داشته باشید، باید از یک پیاز درشت کمک بگیرید، پیاز سفید برای این غذا بیشتر مناسب می‌باشد.

 

 

برای خرید بشقاب سفالی رنگی و مشاهده لیست محصولات کلیک کنید.

 

  • رب گوجه فرنگی

استفاده از رب در راتاتویی کاملا ضروری است و باعث خوش رنگی آن می‌شود.

 

  • روغن زیتون

این روغن بافت تمامی مواد اولیه را نرم می‌کند و همچنین برای این که غذای شما نرم و خوشمزه شود، استفاده از آن شدیدا توصیه می‌شود، شما به مقدار لازم در مراحل پخت می‌توانید روغن زیتون را اضافه کنید.

طرز تهیه رتتویی

 

  • نمک، زردچوبه، فلفل قرمز و فلفل سیاه

ادویه در هر غذایی حرف اول را می‌زند و خوش طعم شدن غذا بر عهده ادویه ها می‌باشد، شما در هر یک از مراحل که نیاز باشد، می‌توانید از این ادویه های کاربردی استفاده کنید. بهتر است از یک جا ادویه ای شیشه ای جدید رومیزی کمک بگیرید تا سریعتر بتوانید ادویه ها را در هنگام پخت غذا اضافه نمایید.

 

  • پنیر پارمزان

این پنیر نقطه عطف خوشمزگی و خاص بودن این غذا می‌باشد و حتی به همین علت کودکان نیز این غذا را دوست دارند، مقدار پنیر پارمزان مورد نیاز ۱۵۰ گرم می‌باشد.

 

حتما بخوانید: ادویه کاری چیست

 

مراحل تهیه راتاتویی فرانسوی

مراحل طرز تهیه راتاتویی به سبک فرانسوی ( رستورانی و خوشمزه )

 

این غذا به روش های مختلفی قابل طبخ است و همچنین در هر یک از روش ها غذای شما عطر و طعم متفاوتی خواهد داشت، طرز تهیه راتاتویی با گوشت چرخ‌ کرده کمی متفاوت تر می‌باشد و کاملا بستگی به ذائقه شما دارد، طرز تهیه رتتویی کاملا آسان و کم هزینه می‌باشد و به همین علت جزء غذاهای محبوب و کم هزینه شناخته می‌شود اگر علاقه مند به رسپی های خارجی هستید طرز تهیه فتوچینی با مرغ و قارچ نیز یک رسپی ایتالیایی خوشمزه است که در مقالات دیگر به آن پرداخته ایم، طرز تهیه راتاتوی شامل مراحل ذیل می‌باشد:

 

  1. در مرحله اول شما باید تمامی مواد اولیه را با دقت به صورت اصولی و در یک اندازه خرد کنید، بادمجان ها، کدو سبزها و حتی گوجه فرنگی ها را به شکل دایره ای خرد کرده و سپس به صورت جداگانه در یک ظرف قرار دهید. مواد اولیه خود را در ادامه آغشته به ادویه و همچنین روغن کنید، تا در زمان پخت نرم باشند.
  2. در مرحله دوم پخت شما مواد اولیه خرد شده را برای مدت زمان مشخصی در این ترکیب قرار می‌دهید، سپس سراغ پیاز خود بروید و آن را به صورت نگینی و ریز خرد کنید، تا برای سس آماده کنید و سپس در یک ظرف به همراه نمک و فلفل و روغن تفت دهید، تا سرخ شود.
  3. سپس به پیازهای سرخ شده رب گوجه فرنگی اضافه می‌کنیم، تا سس راتاتویی شما آماده شود، هر چه قدر رب گوجه فرنگی بیشتری اضافه کنید، غذای شما خوش رنگ تر می‌شود.
  4. سپس در ادامه پخت مقداری آب به سس خود اضافه کنید، تا از حالت خامی سس شما خارج شود و حالت مایع تری به خود بگیرید، در ادامه یک ظرف مخصوص را آغشته به روغن زیتون کنید و سپس به صورت دایره وار یک حلقه بادمجان، یک حلقه کدو سبز و یک حلقه گوجه فرنگی قرار دهید، تا به صورت دایره ای مواد اولیه پشت سر هم قرار بگیرند.
    نکته: اگر قصد پخت راتاتویی با گوشت چرخ کرده را دارید، در لایه های میانی در مقدار مناسب می‌توانید گوشت چرخ کرده نیز قرار دهید. البته گوشت چرخ کرده باعث خوشمزگی بیشتر این غذا می‌شود و همچنین مدت زمان پخت نهایی را شما باید کمی بیشتر کنید، تا گوشت های چرخ کرده شما به خوبی پخته شود.
  5. پس از اتمام چیدن مواد اولیه دوباره روغن زیتون را اضافه می‌کنیم و سپس سس را ریخته و فر را آماده پخت می‌کنیم، البته روی شعله گاز نیز این غذا قابل طبخ می‌باشد.
  6. شما برای پخت تکمیلی فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار دهید و همچنین در طبقه وسط قرار داده و بعد از حدود ۳۰ الی ۲۵ دقیقه راتاتویی شما کامل پخته و آماده است آن را بر روی سرویس پذیرایی سرامیکی خود بچینید و از خوردن آن بی نهایت لذت ببرید، در انتها اگر دوست دارید، غذای شما خوشمزه تر شود، به کمک یک فرچه می‌توانید روی غذای خود روغن زیتون بریزید، تا عطر و طعم بهتری داشته باشد، پس از یک بار پخت این غذا قطعا برای بار دوم نیز آن را انتخاب خواهید کرد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *